Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pyykinpesusta, enkö vain osaa??

Vierailija
16.06.2009 |

Siis ihan normi puuvillavaatteet, esim. t-paidat, joissa jotain ruokatahraa tai muuta, en vain saa niitä pois kokonaan! Pesen ohjeiden mukaan, olen kokeillut laittaa kovempaa lämpöäkin + enemmän kierroksia ja ei auta! Eikä vain kyse valkoisista paidoista joissa tomaattitahraa vaan ihan värikäskin paita jossa vaikkapa puuroläikkä. Ja ne tahranpoistoaineet, my äss! Olen koittanut liottaa, huljuttaa, pestä käsin, laittaa koneeseen sisälle, pesulokeroon ja palloon. Mikään ei toimi! Olenko onneton Martta-kerhohylätty vai mikä mättää? Pesuaineena tällä hetkellä Erisanin tuotteet (vauvan takia) mutta aiemmin sama homma ihan kovillakin merkeillä (Bioluvil jne.)

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ainakin vaatteisiin saattaa jäädä tahroja jos hiukankin liikaa vaatteita koneessa.

Vierailija
2/9 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytä vain 3/4.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori vaan, mutta omalla kokemuksella nämä herkät aineet eivät myöskään tehhoa likaan. Tai sitten en osaa käyttää kyseistä ainetta oikein.

Meillä nyt käytössä ihan Ariel Color Sensitive(hajusteeton, ei haalista värejä) ja ihan normipesussa tuollaiset tahrat lähtee. Jos on kyseessä joku tomaattitahra, niin laitan ennen pesua Vanish-suihketta ja annan vaikuttaa. Sitten tavalliseen pesuun (vaatteen pesuohjeen mukaan)

Martta-kikka: kaada tuoreen tahraisen vaatteen päälle kiehuvaa vettä (jos siis perus trikoovaate). Toista pariin kertaan tarvittaessa. Meillä lähti mustaherukkamehut valkoisesta paidasta.

Vierailija
4/9 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos vesi on kovaa, pesuainetta enemmän.

Vierailija
5/9 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnon ainetta, ei mitään herkkää jotka eivät tehoa mihinkään.

Vierailija
6/9 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pesuaineet (erisan, minirisk, lv) ja 40 tai 60 lämpötila. Eli perus puurotahrat lähtee ihan normaalissa pesussa. Jos jotain tahraavampaa vaatteessa (tomaatti, vadelma, mustikka, ruoho, banaani, porkkana, vesimeloni tms) niin laitan tahraan suihkutettavaa vanishia. Sitten jos ei noihin kovemman luokan tahroihin heti ekaan pesuun älyä laitattaa tahranpoistoainetta niin saattaa olla ettei myöhemmät yritykset enää auta. Mutta osa tahroista haalenee pois myös sillä kun laittaa vaatteen aurinkoon päiväksi.

Vierailija
7/9 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesutehoja vie yllättävästi se ettei kone ole puhdas. Miten usein käytät 90 ohjelmaa? Kuulemma pari kertaa kuussa kannattaisi. Itse pesen kaikki valkoiset lakanat 90:ssä, ja kone pysyy puhtaana. Välillä annan sille sitruunahappoa ja pyöritän 90 asteessa. Korkeille asteille zeoliititonta ainetta, niin kone tykkää.

Vierailija
8/9 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

veden kovuudesta ei mitään hajua, mutta liian täyteen en konetta laita, noita ongelmapyykkejä olen pessyt ihan yksitellenkin juuri tuosta syystä.

Pitää ostaa tuota suihkutettavaa Vanishia, tällä hetkellä käytössä vain pulveria.

Ja laitan koneen 90 pesuun, tätä en olekaan tehnyt (usein ainakaan)

Vierailija
9/9 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun käytät kylmää ja kone lämmittää sen itse, tulee pyykistä puhdasta, (kuuma vesi "polttaa" proteiinipitoisen lian pyykkiin kiinni,) ja huuhdo kahteen kertaan. Itse olen käyttänyt Erisanin pesuaineita, valko- ja kirjopyykeille pari vuotta, ja pyykki on tahrattoman puhdasta, ja valkoinen suorastaan häikäisee, pesen 40 ja 60 asteessa, terv. kuuden lapsen äiti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän