Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasten kanssa kyläily

Vierailija
16.06.2009 |

Ihmetyttää että miten ihmeessä vanhemmat antavat lastensa sotkea kylässä.

Mun mielestä on ihan perusasia että lapsen vanhempi tarkastaa kahvipöydästä lähtiessä että lapsen kädet ja vaatteet on sen verran puhtaat ettei sohvat ja matot ole ihan suklaassa sun muussa hetken päästä.

Tämä siis tapauhtunut meillä useamman kerran.

Toinen mikä ihmetyttää on että muksujen annetaan kiipeillä pöydillä.. Aina ei jaksaisi muiden lapsia kieltää kun se ois oikeesti vanhemman asia, mutta tympeää kun oma lapsi ihmettelee miksi muut mukulat hyppii meidän sohvapöydällä kun itse ei saa.

huoh... en ole "natsiäiti". meillä saa leikkiä ja riehuakin mutta meillä sääntönä on nuo: syödään keittiössä ja sen jälkeen putsataan kädet, kasvot yms. ja pöydillä ei kiipeillä. tai muillakaan huonekaluilla sohvia ja tuoleja lukuunottamatta.

oonkohan mä ihan kohtuuton kun tuntuu että tutuilla on ihan eri säännöt..

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purkkaa löytyy mistä milloinkin. Vimeksi lapsemme matosta! Kun siitä huomauttaavanhemmat vain kohauttaa olkiaan,voi voi koita nyt xxx seuraavaksi olla hieman huolellisempi sen purkan kanssa. En tykkää purkan irti kiskomisesta,en,en,en.

Lapsemmem lelut levitetään niin että viikojenkin jälkeen pieniä legon palasia löytyy ihan muualta kuin lapsemme huoneesta.

Sängyllä hypitään niin että petauspatja putoaa lakaninene ja peittoineen lattialle. Kiva kiva!

Thamaisilla käpälillä aletaan tehdä palapeliä,jonka johdosta palaset on ihan tahmaiset ja likaiset.

Kyllä meillä vieraat saa leikkiä,mutta järjetön touhu ihmetyttää. Jos lapsella on huoneessaan karkkia säästössä nämä vieraat syövät ne pois lupaa kysymättä.

Alkaa pikkuhiljaa kypsyttämään tämä tuttavaperheen lasten käytös meillä.

Kotona tuntuu kaik kurinpito unohtuvan.

Minusta on itsestään selvää että kylässä käyttäydytään siivosti. Toisen leluja ei rikota,niitä ei sutata eikä niitä levitetä ympäri koko asuntoa.

Purkka kuuluu roskikseen ja sängyilllä ei hypitä.

Kaik lapset korjaavat käyttämänsä tavarat yhdessä pois.

Ehkä olen sitten nipo,mutta näin olen oman lapseni kasvattanut ja oletan samanlaista käytöstä myös verailta.

Vierailija
22/28 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja on tosiaankin vanhempien tehtävä huolehtia omien lasten käsien pesusta ja siitä, että eivät hyppele ympäriinsä. Ja jos vahinkoja sattuu, niin vähintä mitä voi tehdä on yrittää itse siistiä lastensa jälkiä tai kysyä miten voi korvata vahingon.

Lastenhuoneen lelujen levittäminen lastenhuoneessa on ainakin pienten lapsivieraiden kanssa asiaankuuluvaa, ja se on mielestäni hyväksyttävä. ennen lasten vierailuja voi olla syytä laittaa ne legot yms johonkin talteen, ettei ne leviä ympäri asuntoa (ellet sinä perheen aikuisena anna lupaa).

Itse äitinä mielellään keskittyisin kylässä seurusteluun ja kahvitteluun. Silloin olisi kiva unohtaa lasten vahtiminen. Lasten kanssa vierailusta nauttii eniten silloin, kun on samanhenkisen perheen luona kylässä. Muulloin ne on raskaita juuri sen jatkuvan vahtimisen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakaa sellainen pieni höyrypesuri, ei maksa kuin muutaman kympin. Sillä saa helposti sohvasta tahrat puhtaaksi, eikä mee kuin pari minuuttia.

Jotkut tekee helpoista asioista turhaan vaikeita, ja syyttävät siitä sitten vielä muita ihmisiä.

Vierailija
24/28 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisten lapset tekevät sellaista, mikä meillä on kiellettyä.

Ostin juuri uudet tyynynpäälliset sohvatyynyihin. Sain puoleen hintaan, ovh oli 80 e/kpl. Ei ne katseluesineitä ole, lapsetkin heittävät lattialle ja istuvat päälle.

Mutta siitä saan hepulin, kun naapurin lapsi toi muovailuvahapaketin ja alkoi muovailla tyynyn päällä....

Vierailija
25/28 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi tarjoavat sotkevia ruokia?

Olin kerran lastenkutsuilla jossa tarjottavana oli mm. suklaakeksejä ja mustikkapiirakkaa. Emäntä oli hädissään, kun valkoiset tuolien istuinpäälliset olivat kaikkea muuta kuin valkoiset syömisen jälkeen.

Emännän ihan oma vika!

Vierailija
26/28 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voisin (teoriassa) tarjota suklaakeksejä ja mustikkapiirakkaa. Koska sitä olettaa ihmisten kasvattavan lapsiaan samalla tavalla. Olettaisin, että kaikki pyyhkivät omatoimisesti kätensä. Vahinkoja voi tietty sattua, ne kyllä hyväksyisin. Mutta en hyväksy välinpitämättömyyttä.

miksi tarjoavat sotkevia ruokia? Olin kerran lastenkutsuilla jossa tarjottavana oli mm. suklaakeksejä ja mustikkapiirakkaa. Emäntä oli hädissään, kun valkoiset tuolien istuinpäälliset olivat kaikkea muuta kuin valkoiset syömisen jälkeen. Emännän ihan oma vika!

Vierailija
27/28 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en voi sietää ihmisiä jotka ei kunnioita toisten koteja. Siis jos teillä saa sotata ja ei väliä sohvista tai muusta, niin ei se tarkoita sitä että näin on kaikilla.

Meillä on sohvat hylkii likaa, mutta en mä silti tykkää että niitä tieten tahtoen liataan. Ja jos jollakin kaverillani olisi valkoiset sohvat, niin mä varmasti katsoisin että lapseni ei mene niitä lääppimään tahraisilla käsillä. Ei mulle sellaisesta tarvitsisi edes erikseen mainita, saati että vetäisin herneen nenuun tai pitäisin pikkumaisena sellaista joka ei halua tahroja sohviinsa.

Vierailija
28/28 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää suunnattomasti juuri kun erään perheen muksut hyppii meidän sängyillä ja penkovat keittiön kaapit läpi sekä kaikki mahdolliset laatikot. Pöydästä ahmitaan kaikkea hullun lailla ja puolet jätetään syömättä. Koskaan en ole perheen äidin kuullut komentavan/kieltävän lapsiaan. Itse kun komennan, alkavat heti pillittämään. Omilta lapsiltani en hyväksy tämänlaista käytöstä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä