Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei saatana! Ei kai kukaan aikuinen enää sauno lapsuudenperheensä kanssa??

Vierailija
19.12.2008 |

mitään seksuaalista.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ja naiset. En näe siinä mitään sairasta tai pervoa?

Toivottavasti AP et saa sydänkohtausta, mutta kerrompa silti paljastuksen. Opiskeluaikoina kun olin ravintolassa töissä, meidän pikkujouluissa koko yökerhon henkilökunta (ravintolapäällikkö, baarimikot, baaripirjot, portsarit ja deejiit) olivat kaikki yhtäaikaa *alasti* saunassa!!! Nyt kyllä ehkä soitto tasa-arvovaltuutetulle ja KRP:lle ja jos vaikka kenelle. Ehkä pari telaketjufeministiäkin vaaditaan paikalle, tuohan on törkeää naisen vartalon esineellistämistä, että miehet nyt näkevät naisen pimpsan ja tissit (miehen pippelin näkemissä ei ole mitään epätasaarvoista..)

Vierailija
22/45 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En välitä käydä saunomassa yhdessä ystäväpariskuntien kanssa. Silloin meillä on erikseen saunavuorot naisille ja miehille. Joidenkin oikein hyvien, vastakkaista sukupuolta olevien ystävien kanssa on tullut saunottua, sillä olemme toisillemme "sukupuolettomia". Tuntuisi teennäiseltä mennä ensin yksin saunomaan ja sitten antaa sauna miehelleni ja yhteiselle bestiksellemme.

Minulla ei ole pienintäkään ongelmaa saunoa yhdessä mieheni, hänen veljensä ja äitinsä kanssa. Onneksi kellekään porukasta tämä ei ole ongelma, sillä tämä perinne on meille kaikille tärkeä. Ymmärrän toki niitä, jotka eivät halua näyttäytyä alasti sukulaistensa nähden. Itse en ajattele lainkaan alastomuutta saunoessa. Tämä johtuu varmaan siitä, että oman puolen suvussani sukupolvet ovat aina saunoneet yhdessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse en ymmärrä että eri sukupuolta olevat sukulaiset saunovat keskenään. Vaikkapa isä aikuisen tytärensä kanssa tms. Tuntuu vain oudolta.

Vierailija
24/45 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei ihmisellä saisi olla mitään yksityisyyttä? Jos alastomuus on kerta luonnollista niin sittenhän koulujen liikuntatunneillakin urheiltaisiin alasti (kun vielä hikoaa niin ei vaatteet kastu!)

99% maailman ihmisestä ei suostuisi näyttäytymään alasti ventovieraiden saati eri sukupuolta olevien kanssa.

Te jotka saunotte alasti ties kenen kanssa olette niitä outoja!

Vierailija
25/45 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe sitä mitenkään omituisena tai perverssinä, vaan merkkinä siitä että heillä on hyvät ja läheiset välit.

Jännä että täällä voi olla peräkkäin aloitukset missä ensin naureskellaan ulkomaalaisten (esim. amerikkalaisten) nuivaa suhtautumista alastomuuteen ja rehvastellaan sillä kuinka luonnollista se Suomessa on, mutta omille vanhemmilleen alastomana näyttäytyminen on silti kamalaa ja luonnotonta, täälläkin.

Vierailija
26/45 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomessa ja joissain afrikan pikkuheimoissa hillutaan tolla tavala alasti vaikka kenen kanssa. ja nyt joku sanoo ettei oma isä ole vaikka kuka. no joo ei ookaan, mutta isän kanssa voi kyllä pitää ne vaatteet päällä. miks kaikkien on samaan aikaan pakko sinne saunaan tunkea? uskomatonta.

mä en oo 11v iästä lähtien saunonu kenenkään kanssa, paitsi mieheni ja nyt lapsemme. ja suurin osa maailman ihmisitä pitää tätä normaalina, ei sitä että sielä on koko suku alasti

Vierailija
27/45 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

halutaan (yli)korostaa, että jees, meillä on NIIN kivaa yhdessä ja olemme niin läheisiä ja välittömiä ihmisä kaikki läpeensä. Mikään ei voi meitin yhteisöllisyyttämme hajottaa, saunaankin tungemme kaikki yhdessä kimpassa! Jee!

Vierailija
28/45 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

edessä alastomana olla, mutta hiukan kiusallista. Tosin siis samaa sukupuolta olevat mummut ja tytäret saattavat käydä yhdessä saunassa. Isäni kanssa en menisi todellakaan ja samoin pidä melko outona, että aikuinen mies vaimoineen saunoo yhdessä äitinsä kanssa :-/

Vierailija
29/45 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ikinä menis enää isäni enkä edes äitini tai siskojeni kanssa saunaan, eikä mussa oo mitään vikaa. en halua näyttäytyä alasti muiden kuin mieheni ja lapseni nähden, mut miks pitäis?

Sanot, että et voisi mennä isäsi etkä edes äitisi kanssa saunaan ja ennen sitä, että haluat näyttäytyä vain lapsellesi ja miehellesi. Missä vaiheessa se lapsi-äiti hommeli sitten sulta loppuu? Ihme homma!? Mulle omat mukelot on omia ikuisuuksiin ja toivottovasti ei estyneisyyttä meidän välille tule koskaan. Olenhan heidän äiti ja he syöneet tissiänikin!

Vierailija
30/45 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

päättyy muutamia vuosia sen jälkeen, kun tissin syöntikin. Ei sitäkään loputtomiin imetä, vaikka omasta lapsesta onkin kyse.

Vierailija
31/45 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olet julkisesta imettämisestä? Vaikka omien vanhempien kanssa samassa huoneessa? ;)

Vierailija
32/45 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaikki aikuiset lapset voivat tulla ja tulevatkin saunaan sekä minun (äitinsä) että isänsä kanssa, itse olen ollut saunassa mitä moninaisimmissa kokoonpanoissa mm. ainoana naisena miehen ja tämän tuttavien kanssa., samoin on saunottu tuttavaperheen kanssa, veljeni kanssa olen ollut myös saunassa.

Saunassa otetaan löylyt, käydään uimassa, jos se on rannassa ja peseydytään - eikä silloin olla tietenkään uimapuvussa tai vaatteet päällä.

Vierailija
33/45 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lapset tulevat murrosikään. Sukupuolielimet ovat kuitenkin yksityinen asia, ei niitä tarvitse vastakkaiselle sukupuolelle näyttää.

Minulle olisi todella vieras ajatus, että saunoisin isäni tai veljieni kanssa! Samoin miespuolisten kavereiden. Ei jestas, ihan naurattaa pelkkä ajatuskin :)

Vierailija
34/45 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkytyin, kuinka avoin suhtautuminen ihmisillä on alastomuuteen. Ei siinä, että alastomuudessa itsessään olisi vikaa, vaan se että mikään ei ole yksityistä. Omat sukupuolielimet ovat yksityisasia, eikä niitä tulee näyttää esim. saunassa kellekään muulle kuin miehelleen/vaimolleen/lapselleen. Murrosikä on mielestäni tässä se raja lapsenkin kanssa.

Lopetin saunomisen vanhempieni kanssa kun olin 9-vuotias. Inhosin sitä, kun minulle ei meinattu antaa rauhaa, vaan olivat tunkemassa kanssani aina saunaan koko jengi, ja kyyläsivät ja kommentoivat murrosiän merkkejäni, hyväntahtoisesti kuitenkin. Mua yökötti ja suututti jo silloin tuollainen yksityisyyteen kajoaminen. Vanhempani jopa suuttuivat siitä, kun halusin mennä yksin saunaan.

Jos mun mieheni menisi mutsinsa kanssa saunaan, niin yäk. En kyllä hyväksyisi.

Vierailija
35/45 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai et hyväksy miehesi saunomista kavereidensa kanssa?

JOmat sukupuolielimet ovat yksityisasia, eikä niitä tulee näyttää esim. saunassa kellekään muulle kuin miehelleen/vaimolleen/lapselleen. Murrosikä on mielestäni tässä se raja lapsenkin kanssa.

Jos mun mieheni menisi mutsinsa kanssa saunaan, niin yäk. En kyllä hyväksyisi.

Vierailija
36/45 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun omat lapset ovat lopettaneet saunomisen kanssamme n. 10-vuotiaana. Sen jälkeen he ovat saaneet saunoa itsekseen (eivät tosin sauno ollenkaan, vaan käyvät suihkussa). Itse en mene yhteissaunoihin enkä sauno omien vanhempieni tai muitten sukulaisten kanssa. Muakin yököttää pelkkää ajatuskin. Ja ihan normaali ihminen olen. Musta vain alostomuus on jokaisen yksityisasia.

Vierailija
37/45 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tuosta sekasaunomisesta murrosiän jälkeen. Saman sukupuolen kanssa saunomisen kai suurin osa kokee ongelmattomaksi. Tästä tehtiin muutama vuosi sitten aika laaja tutkimus (siis saunomisesta yleensä). Hitsi, kun en muista nimeä..

Vierailija
38/45 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, en pidä sekasaunomisesta edes uimahallissa. Samaa sukupuolta olevan kanssa voi mennä saunaan, mutta esim. aikuinen tytär ja oma isä saunanlaiteella: luonnotonta. Samoin toisilleen vieraat aikuiset miehet ja naiset keskenään sekasaunassa: luonnotonta ja hävytöntä.

Vierailija
39/45 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin siitä vaan, mutta ruveta muita pervoiksi haukkumaan menee vähän yli.

Nyt sorkitaan sellaisten asioiden kuin kulttuuri-identiteetin kanssa.

Kautta aikojen jossain vaiheessa teini-ikäiset menevät oman sukupuolensa edustajien kanssa mielummin saunaan. Käsittämätöntä että joku voi pervoksi haukkua jos saunoo oman perheensä kanssa ja omasta tahdostaan. Samaan hengenvetoon kuitenkin kuulutetaan että saunotaan vain oman miehen ja omien lapsien kanssa. Eihän sinne saunaan ole pakko mennä ollenkaan jos se tuntuu niin pahalta paikalta.

Vierailija
40/45 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aiheeseen kommentoiden, en minäkään missään tapauksessa menisi muiden miesten kuin omani kanssa saunaan.

Mutta kai kaikilla saa omat tapansa olla, ei kuulu minulle.