nimi jonka suosiota et ymmärrä
ja nyt ilman et kukaan vetää hernettä nekkuun :)
ap vastaa Matilda. ihan järkky nimi, mut niin suosittu..
Kommentit (207)
Oiken kaksi inhokki nimeä meidän perheessä. Herneitä...herneitä... itse en pidä yhtään Jessica, Janica , Jasmin, Jerry vastaavista nimistä. Hyi...vetäkää vaan herneenpalkoja nössiin:)
Matias on ihan puistattava. Tulee mieleen matelija, lisko, käärme.
Johannes kuulostaa ylipainoiselta. Muutenkaan en tykkää näistä raamattunimistä kuten Luukas, Markus, Marko, Luka ym.
Jostain syystä Matilda kuitenkin on ihan nätti nimi, vaikkei paljon eroa Matiaksesta.
Tyttöjen nimistä en ymmärrä näitä oudosti kirjoitettuja, kuten Maya.
joka ei todellakaan ole mikään kovin "suosittu" nimi.
Itse en todellakaan tajua Einon suosiota! Minusta se on todella kauhea nimi.
Kaksi tuttua on antanut lapsilleen nimeksi Eino, ja on varmaan naamastani näkynyt jotain nyintää, kun olen ensimmäisen kerran nimet kuullut ;D.
Toinen todella TYLSÄ ja typerä nimi on Otto. Miksi ihmeessä sitäkin annetaan niin paljon nimeksi??
Ai niin, yksi suosittu inhokki on myös Aaro. Tosi ruma nimi!
ja sitten samat kuin muilla nää kaiken maailman mirot ja nicot :P phyi..
lempinimiltä. Kas kun ei Pertsa... Sitten en voi sietää näitä "moderneja" nimiä. Neo, Luca jne.
Itse pidän vanhoista nimistä.
Itselläni ei ole yksittäisiä inhokki-nimiä, mutta ihmettelen näitä sisarussarjoja, joissa nimet ovat liian samantyylisiä esim. Jasmin, Janika, Janita...
Atte
Siinä ei ole mitään lämpöä, sellanen töks-nimi. Tylsä.
Tytön nimistä kamalin ehkä Jessica.
lempinimiltä. Kas kun ei Pertsa... Sitten en voi sietää näitä "moderneja" nimiä. Neo, Luca jne.
Neokin on annettu 115 kertaa nimeksi, joten ei mikään yleinen sekään.
Otto, Atte, Aaro, Eero, Iiro, Piete (tämän viimeksi mainitun nimen kuulin kerran jossain uimarannalla ja karvat nousi pystyyn). Suosituimpia poikien nimiä en inhoa, mutta ei ne myöskään inspiroi.
Emma (tulee mieleen vanha kunnon Emma-valssi sekä yksi lehmä sukulaistilalta, jolle oli tämä nimi annettu), kaikki Iinat ja Liinat (liinasta tulee mieleen vain pöytäliina), Kiat, Piat ym. eri versioineen. Miranda, Jessica, Jannika, Jenniina jne. mitä täällä onkin monesti lueteltu. Lotta on mun mielestä jotain aivan kamalaa! Sekä kaikki 60-70-luvun Pirjot, Sadut ja muut sellaiset.
En tiedä onko miten suosittuja nimiä mutta minusta ihan kamalia : Mio ja Neo!!
Minäkään en pidä Miro, Mico, Luka, Roni, Tino-tyylisistä nimistä.
Tyttöjen nimistä kamalia ovat just Jessica, Jenina, Janika ym.
Minun makuun on enemmän just ne vanhat nimet tyyliin Aino ja Onni :)
Katariina, Katriina,Pauliina,
YÖK!
juuri kukaan ei perustele valintaansa! JOten perustelut mukaan arvon sisaret!
Kaikki nimethän eivät ole rumia vaikka niistä ei pitäisikään vaan siinä nimessä on "se jokin" mikä tökkää.
Itse en tykkää seuraavista nimistä:
- Jere, Niko/Nico, Jesse, Roni, Miro = Minulle tulee mielleyhtymä tuhmasta riiviöpojasta, joka kiusaa kaikkia. En tiedä miksi, en ole koskaan tuntenut tuon nimisiä lapsia. Ehkä siksi kun nimet ovat lyhyitä ja töksähtäviä?
- Pirkko, Pertti, Jorma, Yrjö = omien vanhempien ikäluokka, ei mitenkään kauniita nimiä minusta, koska kauheasti konsonantteja.
- Nea, Nanna, Nenna, J-nimet (Jemina, Janina, Jenniina) = lässytysnimiä, eivät aikuisen naisen nimiä.
Itse taas tykkään enemmän kunnon suomalaisista nimistä, ei siis mitään itse keksittyjä ja c-väännöksiä. Minun mielestäni näitä kunnon nimiä nimenomaan ovat Eetu, Leevi, Emma, Ella, Anna ja Ville. Ne ovat oikeasti suomalaisen historian omaavia nimiä, samoin monet niistä myös kansainvälisiä. Valitettavasti vain ovat ihan mielettömän suosittuja ja en esim. antaisi tytölle nimeä Emma siksi, että koulussa olisi varmaan samalla luokalla 10 Emmaa ja se ei olisi minusta kivaa.
tähän ketjuun, mutta tuli nimistä mieleen:
Onko kukaan kuullut siitä veljesparvesta, joiden nimet olivat Matteus, Markus, Luukas ja...... Pasi!!!!!!!
Onko toi vaan huhu, vai löytyykö jostain oikeesti?
Kerran luin jostain tästä, ja edelleen naurattaa... :D
Vili, Vili-Petteri, Jami, Peppi, Peppiina, Mortti ja Vertti, Hjördis, Kyösti, Elmeri, Elvis, James ja kaikki Brooket ja Thornet yms yms yms...
Ei kivoja edes alkuperaiskielella (=englanniksi), Jimmy ja Jerry kuulostavat "vanhan miehen" nimilta (esim. Jimmy Carter, Jerry Lewis), ja suomeksi aivan outoja...
oon ihan ylpee teistä nyt :)
lisään itse vielä nimet:
Ella, Aino, Eetu, Iida, Onni
-ap
Minusta kamalimpia ovat esim.
Samuli, Lasse, Yrjö, Valtteri, Janne,
Amalia, Maaria, Ronja, Jasmin, Saara,
Tässä jotain...
Minusta Jerry, Jesse ym nimet on ihan hauskoja englannissa.
Nella, Veeti, Teo, Sami, Jere, Jesse, Aki, Pasi, Veikka, Miro. Nämä tulivat ensimmäisinä mieleen.
aino, iida, leevi, veeti, eetu