Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ilmoitan kaverille, ettei hän ottaisi koiriaa meille?

Vierailija
15.06.2009 |

Kaverini tulee pidemmän matkan päästä yökylään meille. Kiva, että tulee, koska lapsemme ovat ylimmät ystävykset.

Mutta hän ottaa joskus mukaansa ne kamalat rakit.... En tiedä, miten ilmoittaisin, että jättäisi ne iljettävät koirat kotiinsa - haluan pitää hyvät välit enkä antaa itsestäni pikkumaista kuvaa (vaikka ehkä sellainen olenkin).

Miksi haluan, että koirat ovat poissa? Syyt:

- ne haisevat. Minulta menee ruokahalut ruokapöydässä, kun se koira on metrin päässä ja haisee ihan koiralle.

- Koska ne ravaavat ulkona ja tietty tassut tulee likaiseksi. Yritän pitää ne ulkona, mutta kun lapset ravaavat mennen tullen, niin aina ne onnistuvat livahtamaan sisään. Se ei vain onnistu, että ne olisivat koko ajan ulkona.

- Ne nukkuvat kaverin kanssa samassa huoneessa. Illalla ovi on kiinni. Mutta sitten yöllä joku lapsista käy vessassa ja jättää oven auki. Rakit sitten herättävät minut klo 6 aamulla enkä saa enää nukuttua.

Lisäksi minä inhoan noita rakkeja.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niiden tassujen pesun ja kuivauksen, kun ne tulevat sisään. Eli sovitte koiran omistajan kanssa, että kun lapset tulevat koirien kanssa sisään, koirien jalat putsataan. Vastuu on tietysti koiran omistajalla, jos hänen lapsensa eivät siitä vielä selviydy, mutta pienten koirien ollessa kyseessä kohtuullisen pienet lapsetkin osaavat ne jalat kuivata ja ymmärtävät myös jos sanotaan, että koirien alue on joku tietty ja ovet pidetään kiinni.

Ai, ne on vaan räksyttävät rakit jotka haisee

Todettakoon, että tykkään kilpikonnista ja liskoista. Ja tykkään rotwailereista ja tanskandogeista. Ja tykkään kissoista. Mutta räskyttävistä rakeista en tykkää. Eli mitä tämä kertoo minusta? ap

mä en ymmärrä ihmisiä, jotka eivät ole eläinrakkaita ja ajattelee eläimistä noin. Kertoo kyllä ihmisestä enemmän kuin tuhat sanaa.

tai joilla on likaiset tassut kun tulevat sisälle jne? Muiden koirien kohdalla ei näin ole ilmeisesti?

Vierailija
22/26 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sen sanonut. Mutta silti hän tuo ne koirat mukanaan sanoen, ettei saanut hoitopaikkaa - käytännössä se mies on kotona.

Hän myös tietää, että meillä on atoppiset ihot. Mutta tietää, ettei ole koira-allergiaa kuitenkaan.

Mietin siis, mitä ihmettä voin sanoa, että hän ymmärtäisi. Jos ei ymmärrä suoraa pyyntöä, niin mitä pitää tehdä?

ap

niin sanot vaan ihan asiallisesti, että voisiko jättää koirat kotiin, kun te ette ole sellaisiin kovin tottuneita. Ei tarvita mitään selittelyjä eikä keskusteluja hajuista, pyydät vaa, että tulevat ilman koiria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti olen liian pehmeä. Olen sanonut "älä mielelläsi ota koiria mukaan".

En haluaisi sanoa, että "älä ota mistään hinnasta". Kyllä hän voi ottaa ne, jos eivät haise ja pysyvät yöllä oven takana. Tai on suljettuna kylpyhuoneeseen.

Vierailija
24/26 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta jokaisella on täysi oikeus määrätä ketä/mitä kotiinsa ottaa, varsinkin eläinten kohdalla.

Allergiaepäily on hyvä perustelu jos kaveri ei muuten usko.

Toinen syy on, että lapsi/lapset pelkäävät koiria (esim. on säikähtänyt pahasti ulkona haukkuvaa koiraa tms)

Meillä on kotona parkettilattia ja jo se on musta riittävä syy. Ei huvita korvailla naarmuisia lattioita vuokraisännälle...

Lopuksi korostan vielä, että rakastan koiria ja meille on tulossa sellainen omaksi vuoden vaihteessa. Se on mulle koko elämän kestäneen haaveen täyttymys, mutta silti maailmassa (ja meidän tuttavapiirissä) on monta huonosti kasvatettuua koiraa, joita en voi sietää.

Vierailija
25/26 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koiran omistaville ystäville, että emme mieheni kanssa pidä koirista. Samoja on syyt: haju, vouhottamainen yms. Kaikki eivät vaan pidä samoista asioista ja se pitäisi kaikkien hyväksyä. Ymmärrän sua täysin! Neuvoni on se, että sanot rehelisesti mtä ajattelet.

Vierailija
26/26 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin toivon minullekkin sanottavan vaikken noita koiria mukana kuljetakkaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän