onko kellään ollut omia ruokia etelään mukaan
esim. hernekeittoa, purkkilihapullia tms. Saako ulkomaille edes viedä?
Kommentit (72)
1tl suolaa, 1rkl sokeria ja 3 rkl vehnäjauhoja. Huomattavasti järkevämpää sekin kuin raahata jotain lihapullatölkkejä matkalaukku väärällään...
paketti kun sitten joutuisi heittämään suurimman osan roskiin. Muskottipähkinän voisi tietysti tuoda mukana kotiinkin.
esim. paikallisesta kaupasta saatua sosetta tai torilta ostettua banaania. Emme siis raahanneet edes pilttejä mukana koskaan.
Ei ole kyse empaattisuudesta jos joku on vain yksinkertaisesti höpsö ajatellessaan ruokien raahaamista kotoa. Toki niin saa tehdä mutten tajua miksi. Meillä ei muuten ole koskaan ollut vatsatautia ulkomailla joten.... sensijaan olen saanut Suomessa 2 kertaa ruokamyrkytyksen:D
Mulla esim ruisleipää. Lihapullia tai porosäilyke. Meillä muksut syö 2 lämmintä ateriaa päivässä myös kuumilla ilmoilla enkä tosiaankaan aina viitsi lähteä ravintolaan syömään kun lapsilla on nälkä vaan kokkaan jotain pikaisesti hotellissa. Joistakin paikoista on ollut vaikea löytää nopeita raaka-aineita (vrt. jauheliha, broilersuikaleet, kalafileet) vaan kana/kala yms on myyty kokonaisena, enkä tosiaankaan halua niitä ruveta perkaamaan/ pilkkomaan hotellissa.
ateriaa päivässä. Ja meillä oli tosiaan mukana myös yksi paketti ruisleipää. Aamiaisen söimme hotellilla ja siinä menikin lähes tunti joka aamu kun popsittiin kaikkia herkkuja. Varsinkin paikalliset hedelmät maistuivat miesväelle. Ja itselle tuli 5 kiloa lisää painoa kahden viikon aikana. (Joten olisi varmaan pitänyt kokata itsellekin jotakin laihempaa ruokaa).
Jaahah! Kolikuiset syövät varmasti antaumuksella paikallisia herkkuja.
lomailette taikäytte suömässä. Kun olen matkustellut näissä rantakohteissa, olen useimmiten asunut aprtementoksissa, joissa ruoanlaittomahdollisuus. Näin on olut helppo valmistaa yksi ateria siellä. j ajoka kohteessa on ollut uokakauppa, jossa monipuoliset ja tuoreet valikoimat. Ei tulisi mieleenkään viedä kotoa säilykkeitä. Tietysti minä kyllä osaan ruoanlaiton, en kotonakaan eineksistä kokkaa. Ongelma voi tietysti olla, jos ei ole hyvä ruoanlaittaja vaan eines-mamma. Ja ravintolan valitsen kyllä sen mukaan, saako hyvää ruokaa. Yleensä lapsemme syövät samaa kuin me aikuisetkin, eikä taatusti ranskalaisia tai pitsaa. Niinhän täällä kotonakin tapahtuu.
1tl suolaa, 1rkl sokeria ja 3 rkl vehnäjauhoja. Huomattavasti järkevämpää sekin kuin raahata jotain lihapullatölkkejä matkalaukku väärällään...
paketti kun sitten joutuisi heittämään suurimman osan roskiin. Muskottipähkinän voisi tietysti tuoda mukana kotiinkin.
pinaattia kaupasta. Aikaisemmilla reissuilla kun on ollut vaikeaa löytää kunnon ruokakauppaa. Mutta nyt sellainen tosiaan oli ja vielä lähellä.
mietin ruuan mukaan ottamista. Vielä kun joku sanoisi, saako muihin maihin viedä ruokaa. ap
Tullilainsäädännön mukaan ruoka-aineiden vieminen ulkomaille on kielletty typeryyden perusteella.
... kannattaa ottaa mukaan myös kahvinkeitin ja suomalaista kahvia. Ja kaurapuuroainekset, ruisnappeja tai hapankorppua. Ja metwurstia (niin suolaista että säilyy lämpimässä. Ketsuppia, sinappia, tölkkiananasta, papuja jne. jne jne.
Ei helvetti! Ei kai nyt kukaan oikeesti raahaa matkalle ruokasäilykkeitä? Täh?
meillä on lomailtu paljon etelä-euroopassa ja lapsia on monta. päivisin on syöty huoneistossa, ja iltaisin käyty ravintolassa. Olen kokannut päivällä jotakin nopeaa ja helppoa, minkä olen kaupasta ostanut. Viime kerralla taisin pari kertaa ainakin keittää ihan perunat, tai tein salaatin tomaatista, kurkusta, vihreästä salaatista ja makaronista. Lisukkeeksi laitoin jotain juustoa tai makkaraa, tonnikalaa purkista tai sitten jotain kalaa pannulla tms.
saattaa olla et niissä etelänmaissa on jo joku ne pöllinyt.. viekää myös oma lehmä niin lapsenne saa kotimaista maitoa...
Pinaattiako ei saa ulkomailta???
Minä kuule suosittelen teille retkeä omalle parvekkeelle, miten ihmeessä te oikeasti uskallatte mennä ovesta ulos. Tämän kaiken ahdasmielisyyden te siirrätte omille lapsillenne.
Sit joku valopää kirjoittaa, ettei meidän lapset välitä vehnäjauhoista.... jumalauta eikö teidän lapset syö leipää???
Siskoni "sairauden" takia meillä oli Turkin reissulla mukana pussipuuroja, -pastoja, -keittoja ja -kastikkeita, siis niitä mihin lisätään kuuma vesi.
mahtuuko teillä ollenkaan vaatteet mukaan ku ruokaa on kassit täynnä???
miksi ap ei osta ruokaa paikallisesta kaupasta jos haluaa välttää ravintolassa syömisen. Miksi ruoka pitäisi raahata Suomesta?
Kysymys oli, että saako ulkomaille viedä ruokaa. No ulkomaathan eivät ole mikään yksi yhtenäinen kokonaisuus, vaan jokaisella maalla on oma lainsäädäntönsä. EU-alueelle muistaakseni on kiellettyä tuoda ruokaa EU:n ulkopuolelta, tämän takia Venäjällä käydessä ei periaatteessa saa tuoda ruokaa Suomeen. (Minä kyllä rikon tätä, venäläiset ruoat ovat hyviä ja ostan sieltä esim. säilykkeitä mukaan.)
Joten voihan olla että Saudi-Arabia on erikseen kieltänyt suomalaisen sianlihan tuonnin maahan? AP, paras että selvität asian vaikkapa kohdemaasi suomalaisesta konsulaatista.
Mikäli ruokaa saa viedä, voit ihan hyvin pakata yhden matkalaukun täyteen lähikaupan säilykkeitä ja pussikeittoja sekä purkinavaajan.
Minunkaan mielestäni tässä ei ole mitään järkeä, koska matkoilla on ihanaa kiertää ravintoloissa syömässä ja lisäksi ruokakauppoja on ulkomaillakin, joten myös ruoan ostelu kaupasta on kivaa. Mutta saahan jokainen tehdä mitä haluaa, joten pakkaa toki ruokalaukku mukaan. Käsimatkatavaroihin sitä ei voi ottaa, vaan ruumaan.
Siskoni "sairauden" takia meillä oli Turkin reissulla mukana pussipuuroja, -pastoja, -keittoja ja -kastikkeita, siis niitä mihin lisätään kuuma vesi.
että ulkomailta ei saa samaa ruokaa kaupasta kuin Suomessa. Lihakin on marinoimatonta eikä kaupasta saa edes hernekeittoa. Pastaa ja tomaattikastiketta ei voi syödä, koska lapsi ei pidä "vehnäjauhosta".
Eli ainoa vaihtoehto on ottaa purkkiherkeittoa ja purkkilihapullia Suomesta.
Totuuden nimissä sanottakoon, että olin kerran Tunisiassa lomalla ja siellä oli kyllä vaikeuksia löytää kunnon ruokakauppaa ja toisaalta edes kunnon ravintolaa.
En edelleenkään ymmärrä miksi ap ei osta ruokaa paikallisesta kaupasta jos haluaa välttää ravintolassa syömisen. Miksi ruoka pitäisi raahata Suomesta?
on aika nirso ja ajattelin että on parempi että lapsi edes vähän söisi tuttuja ruokia, kun ei voi olla varma kelpaako ravintolaruuat lapselle. Ja etelän maissa ei ne purkkiruuat ole kovin hyvän makuisia, esim. minäkään en ulkomailla makkaraa söisi.
Jos ei yhdellä aterialla maistu, niin seuraavalla on jo varmasti niin kova nälkä että maistuu.
Itse kyllä suosittelisin, että pysytte kotosalla. Eihän tällaisia ihmisiä oikeasti ole, eihän!!??
on aika nirso ja ajattelin että on parempi että lapsi edes vähän söisi tuttuja ruokia, kun ei voi olla varma kelpaako ravintolaruuat lapselle. Ja etelän maissa ei ne purkkiruuat ole kovin hyvän makuisia, esim. minäkään en ulkomailla makkaraa söisi.
Haluaisin linkin tuohon tilastoon, en sitä ihan purematta niele.