onko kellään ollut omia ruokia etelään mukaan
esim. hernekeittoa, purkkilihapullia tms. Saako ulkomaille edes viedä?
Kommentit (72)
Luonnollisesti on kauheistus, jos sattuu syömään oikein paikallista ruokaa. koska matkailun ideahan EI ole saada uusia kokemuksia. Kauheeta olis, jos söis jotain ei-suomalaista ruokaa
ja kaiken huippu tosiaan toi MARINOIMATON liha. ne on just niin kehittymättömiä etelässä, että ne ei osaa edes tyhjiöpakata lisäaineita ja jänteistä lihaa.
Siis että joutuis ITSE laittamaan mausteita ruokaan! kuka sellasta tekee?
kovin montaa purkkiruokaa tai ylipäätänsä sellaista, jonka olisi voinut vaikkapa heittää suoraan mikroon lämpenemään. Nekin purkkiruuat joita siellä oli olivat sitten paikallisia erikoisuuksia. Näin ainakin Kreikassa.
Ruoka olisi pitänyt tehdä suurinpiirtein alusta asti itse. Lihatiskillä oli marinoimatonta lihaa. Jauhelihasta olisi toki saanut tehtyä nopeasti vaikkapa jauhelihakastikkeen.
ollut ravintolassa missä olisi lapsille tarjolla vain ranskalaisia tai pizzoja - kylläkin ihan normaaleja ruokia kuten muillekin ihmisille. Siinä nuo on vetäneet carbonarapastaa, mixed fishiä, paistettua riisiä, ankkanuudeleita ja tryffelirisottoa missä me muutkin.
28
kovin montaa purkkiruokaa tai ylipäätänsä sellaista, jonka olisi voinut vaikkapa heittää suoraan mikroon lämpenemään. Nekin purkkiruuat joita siellä oli olivat sitten paikallisia erikoisuuksia. Näin ainakin Kreikassa.
Ruoka olisi pitänyt tehdä suurinpiirtein alusta asti itse. Lihatiskillä oli marinoimatonta lihaa. Jauhelihasta olisi toki saanut tehtyä nopeasti vaikkapa jauhelihakastikkeen.
Se on totta, että eineksiä ei syödä missään niin paljon kuin jenkeissä ja suomessa. Valikoimaa ei muissa pohjoismaissakaan ole näin paljon. Saati etelässä. Mutta silti olen aina löytänyt vauvan purkkiruokaa, jos olen tarvinnut (alle 1v.). Sitä isommat syövät ravintolassa tietysti, kuten lomalla muutenkin. Kokkaatteko te aina lomalla eineksiä? Miksi? Ravintolassa syöminenhän on iso osa loman viehätystä ja aika edullista. Eipä ole tullut jauhelihakastiketta tai hernekeittoa ikävä? Olisikohan korkea aika totuttaa lapsenne muuhunkin kuin mauttomaan suomiruokaan, jos lomalla eivät paikalliset ruoat maistu?
Meillä on kanssa allergioita ja erikoisruokavalioita (keliakia) perheessä eikä raahata ruokia mukana. Melkein maassa kuin maassa on paremmat vihannekset ja hedelmät kaupoissa kuin Suomessa. Samoin ravintoloissa on hyvää ja edullista ruokaa. Ja siis: melkein kaikkialla muualla paitsi Suomessa saa tosiaan tilattua normaalilta listalta lasten annoksen. Suomessa siihen suhtaudutaan monissa paikoissa nihkeästi jostain syystä.
Jos olisi joku perusnirso lapsi, niin sitten ehkä harkitsisin, mutta onneksi omat syövät pääsääntöisesti sitä mitä tarjotaan.
Olen muuten pariin otteeseen saanut reissulla oikein kunnon vatsataudin, joten pieni varovaisuus on aina paikallaan varsinkin kun ollaan etelän kuumuudessa.
Ja olen iloinen puolestasi, frouva itse empaattisuus, että olette noin nauttineet paikallisista ruuista.
oli provo:D Siis kuka (ei huippuallerginen) idiootti raahaa ruokaa kotoa mukaan?? Kaupat pursuaa paljon ihanampia ruokia ulkomailla, puolivalmisteita, valmiita herkkuja sekä tuoreita maukkaita raaka-aineita. Ei ole mitään mitä kotoa kaipaisin kun täältä pääsen lomalla pois:D Lapsetkin on 3kk ikäisestä selvinneet paikallisilla ruuilla ympäri maailmaa!
itse, mutta matkalla jouduimme valitettavasti tinkimään tästä periaatteesta hieman. Mutta pääasia, että rokka maistui!
syökö joku oikeasti purkkihernekeittoa tai purkkilihapullia? (no ilmeisesti syö, kun niitä myydään) yök.
esim. hernekeittoa, purkkilihapullia tms. Saako ulkomaille edes viedä?
jos on nirso lapsi... nirsous häviää jos ei ole muuta tarjolla. Oikeastiko te haluatte ne nakit ja muusit myös ulkomailla???
Mikä sen ihanampaa kuin maistella maan ruokia, meillä ovat lapsesta saakka maistelleet eri ruokia. Itselläni vanhin lapsi on allerginen vaikka mille, hänellekkin on löytynyt ruokaa ulkomailta.
Miksi siis matkustaa jos haluaa syödä sitä pirkan hernaria hotellihuoneessa... saatana tulee tosi halvaksi ku menee taloyhtiön saunaan simmarit jalassa sitä hernaria vetämään...
Varsinkin, jos olette menossa ns. turistialueelle, kaupoista löytynee jopa tuttujakin eineksiä - suuret elintarvikeyhtiöt eivät ihme kyllä valmista tuotteitaan vain Suomen markkinoita varten. Hernerokkaa ja purkkilihapullia tuskin löytyy, mutta esimerkiksi pastavalmisteet ovat ainakin Euroopan mittakaavassa yleinen ilmiö. Jos jotain ei saa, se on puuro.
Hintaa on turha miettiä, eihän se ruoka ilmaista täälläkään ole ja Suomessa on sentään verrattain varsin kallista. Jos suomalaisten einesten laittaminen perillä onnistuu, onnistuu myös paikallisen ruuan lämmitys.
Eineksiä saa kyllä kuljettaa koneessa, mutta käsimatkatavaroihin ne eivät vauvanruokaa lukuunottamatta kuulu.
kuten aikaisemmin kirjoitin eikä ollut tarkoitus alkaa mitään isompaa kokkaamaan, koska sitä ehtii tehdä ihan tarpeeksi kotimaassakin.
Ja lapsi tosiaan syö mustekalaa yms. sellaista, mutta kuten isänkin kerran sanoi, että viikon päästä Espanjassa hänen täytyy etsiä jostakin tanskalainen paikka, että saisi keitettyjä perunoita ainaisten lohko-, tikkuperunoiden sijaan.
Luonnollisesti on kauheistus, jos sattuu syömään oikein paikallista ruokaa. koska matkailun ideahan EI ole saada uusia kokemuksia. Kauheeta olis, jos söis jotain ei-suomalaista ruokaa ja kaiken huippu tosiaan toi MARINOIMATON liha. ne on just niin kehittymättömiä etelässä, että ne ei osaa edes tyhjiöpakata lisäaineita ja jänteistä lihaa. Siis että joutuis ITSE laittamaan mausteita ruokaan! kuka sellasta tekee?
kovin montaa purkkiruokaa tai ylipäätänsä sellaista, jonka olisi voinut vaikkapa heittää suoraan mikroon lämpenemään. Nekin purkkiruuat joita siellä oli olivat sitten paikallisia erikoisuuksia. Näin ainakin Kreikassa. Ruoka olisi pitänyt tehdä suurinpiirtein alusta asti itse. Lihatiskillä oli marinoimatonta lihaa. Jauhelihasta olisi toki saanut tehtyä nopeasti vaikkapa jauhelihakastikkeen.
vaikka kotona emme sellaista sattuneista syistä kokkaa. Ja lapsemme tosiaan syö muutakin kuin suomiruokia, esim. mustekalaa, intialaisia yms. ruokia ja äiti on asunut monta vuotta ulkomailla ja tuonut sieltä muutamia erikoisuuksia.
Toisaalta olen sitä mieltä, että vanhat suomiruuat ovat oivia ruokia ja olen lapsen synnyttyä alkanut kokkailemaan "perinneruokia" kuten kanaviillokkia, tillilihaa, makaronilaatikkoa ja lihakeittoa. Ja eineksiä emme kotisuomessa pahemmin harrasta.
Lomalla olisi tosiaan pariin otteeseen ollut kiva syödä tavallista kotiruokaa, mutta mahdollisimman vähällä vaivalla tehtyä sellaista. -Mutta kuka alkaa vääntämään esim. kanaviillokkia reissulla?
kovin montaa purkkiruokaa tai ylipäätänsä sellaista, jonka olisi voinut vaikkapa heittää suoraan mikroon lämpenemään. Nekin purkkiruuat joita siellä oli olivat sitten paikallisia erikoisuuksia. Näin ainakin Kreikassa. Ruoka olisi pitänyt tehdä suurinpiirtein alusta asti itse. Lihatiskillä oli marinoimatonta lihaa. Jauhelihasta olisi toki saanut tehtyä nopeasti vaikkapa jauhelihakastikkeen.
Se on totta, että eineksiä ei syödä missään niin paljon kuin jenkeissä ja suomessa. Valikoimaa ei muissa pohjoismaissakaan ole näin paljon. Saati etelässä. Mutta silti olen aina löytänyt vauvan purkkiruokaa, jos olen tarvinnut (alle 1v.). Sitä isommat syövät ravintolassa tietysti, kuten lomalla muutenkin. Kokkaatteko te aina lomalla eineksiä? Miksi? Ravintolassa syöminenhän on iso osa loman viehätystä ja aika edullista. Eipä ole tullut jauhelihakastiketta tai hernekeittoa ikävä? Olisikohan korkea aika totuttaa lapsenne muuhunkin kuin mauttomaan suomiruokaan, jos lomalla eivät paikalliset ruoat maistu?
meidän lapsetkaan ei söisi moista moskaa! parasta on tosiaan jäädä kotiin. toisaalta ruotsin ja viron laivoilta saa lihapullia myös.
meidän lapsetkaan ei söisi moista moskaa! parasta on tosiaan jäädä kotiin. toisaalta ruotsin ja viron laivoilta saa lihapullia myös.
Moskaa? Ulkomailta saa ihan kunnon ruokaa. Aika ahdasmielistä on meno, jos lihapulla on ainoa, joka kelpaa.
vaikka kotona emme sellaista sattuneista syistä kokkaa. Ja lapsemme tosiaan syö muutakin kuin suomiruokia, esim. mustekalaa, intialaisia yms. ruokia ja äiti on asunut monta vuotta ulkomailla ja tuonut sieltä muutamia erikoisuuksia.
Toisaalta olen sitä mieltä, että vanhat suomiruuat ovat oivia ruokia ja olen lapsen synnyttyä alkanut kokkailemaan "perinneruokia" kuten kanaviillokkia, tillilihaa, makaronilaatikkoa ja lihakeittoa. Ja eineksiä emme kotisuomessa pahemmin harrasta.
Lomalla olisi tosiaan pariin otteeseen ollut kiva syödä tavallista kotiruokaa, mutta mahdollisimman vähällä vaivalla tehtyä sellaista. -Mutta kuka alkaa vääntämään esim. kanaviillokkia reissulla?
kaupasta perunoita ja lohta (sitä saa etelässä pakasteenakin). Paistat lohen ja keität perunat. Tai ostat spaghettia ja valmispastakastikkeen (niitä saa ihan kaikkialta). Keität pastan ja lämmität kastikkeen. Ei ole vaikeaa! Jos kotoperäistä ruokaa haluaa pari kertaa kokata.
Olen täysin vakuuttunut siitä, että teidän ON parempi jäädä kotiin ;-D
lapsemme ei ole oikein koskaan välittänyt noista vehnäjauhoista.
Kalaa taas harvemmin syömme, koska mies on sille allerginen ja jos nyt siellä etelässä alkaisi kokkailemaan niin olisi kiva jos koko perhe voisi syödä yhdessä sen kerran. :)
Mietin jotakin pinaattikeittoakin, mutta eipä oikein innostanut raahata tarvikkeita/mausteita "varmuuden vuoksi".
Maitoa, pinaattia, jauhoja, suolaa, sokeria, muskottipähkinää ja kananmunia saa joka paikasta.
Mietin jotakin pinaattikeittoakin, mutta eipä oikein innostanut raahata tarvikkeita/mausteita "varmuuden vuoksi".
Mulla esim ruisleipää. Lihapullia tai porosäilyke.
Meillä muksut syö 2 lämmintä ateriaa päivässä myös kuumilla ilmoilla enkä tosiaankaan aina viitsi lähteä ravintolaan syömään kun lapsilla on nälkä vaan kokkaan jotain pikaisesti hotellissa.
Joistakin paikoista on ollut vaikea löytää nopeita raaka-aineita (vrt. jauheliha, broilersuikaleet, kalafileet) vaan kana/kala yms on myyty kokonaisena, enkä tosiaankaan halua niitä ruveta perkaamaan/ pilkkomaan hotellissa.
paketti kun sitten joutuisi heittämään suurimman osan roskiin. Muskottipähkinän voisi tietysti tuoda mukana kotiinkin.
Maitoa, pinaattia, jauhoja, suolaa, sokeria, muskottipähkinää ja kananmunia saa joka paikasta.
paketti kun sitten joutuisi heittämään suurimman osan roskiin. Muskottipähkinän voisi tietysti tuoda mukana kotiinkin.
Ruoka kait YLEENSÄ tehdään alusta asti itse, jos itse aletaan kokkailla. Miksi mennä lomalle syömään mikroeineksiä, kun ravintolat ovat huokeita etelänmailla? Aivan älytön kommentti...