Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko jollai olla vaikeenpaa enää?

Vierailija
14.06.2009 |

Rahallisesti meinaan. Vittu.

Kertokaa niin ettei potuttas enempää!!

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka tulevat tänne kehuskelemaan jotta kaikki köyhät tuntisivat itsensä paskaksi. kiitos taas tästä illan piristyksestä, toivottavasti tukehdut sisäfileeseesi!

Jep. En ehkä ole köyhä. Tai siis en ole. Mutta olen vasta valmistunut, kaiken maailman ostot (huonekalut/vaatteet/kodinkoneet/osamaksut) tässä vuoden sisään olen tehnyt, joten rahaa ei todellakaan ole tällä hetkellä.

Tiedän myös mitä on opintotuilla pienen lapsen kanssa kituuttaa. Mutta verrattuna siihen, ei tämä arki juuri poikkea. Ei silloinkaan syöty ulkona, mutta eipä nytkään.

Ja en ole mikään kotitalousnero. 100e vkossa kauppaan on aika realistista meillä. Kun käy vaikkapa 3x/vkossa, ja menee 30-40e joka kerta. Syödään ihan jauheliharuokia,broiskua yms. Kivahan se ois, jos osais tehdä jotain halpoja ruokia, mutta millä ajalla mä sen kaiken taidon taion? Nyt on paljon perusruokaa ja peruskasviksia = maksaa.

Vierailija
22/27 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin hymyilyttää :)

Miten voit tuntea itses köyhäksi? :)

Mulla (+1 lapsi) palkasta jäi käteen tässä kuussa (kuten myös edellisissä) 870e. Vuokra on 670e. Siihen vielä laskut (puhelin, netti, hoitomaksu) ja toki ruuat ja mahdolliset vaatekulut.

Miten saat kulumaan noin paljon rahaa? Joku siinä sen käsittelyssä on hieman vialla... :) Jätä vaikka auto pois, kampaajat ja muut... Jos ei ole varaa, niin ei ole varaa... :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilisiin asti on 30e. Ruokaa jonkin verran pakkasessa ja leipoa osaan, mutta lapsia on kuusi ja kaksi aikuista. Laittaa kyllä miettimään mistä ne maitorahat kiskotaan.

atuloja meillä on:

-miehen palkka 1300

-mun tulo n490

-lapsilisät n. 870

- asumismenot 1050

- paljon maksamattomia laskuja, esim lääkärikuluja useamman satasen verran.

Tiedän että pitäs kuluttaa vähemmän, mutta nyt esim noille lääkärilaskuille ei voi mitään. Lehtitilaukset ja muut mitä voi olen karsinut. nyt tähän tilanteeseen mies ryyppäsi ruokarahat ja ottaa päähän. kun tästä noustaan (?) tiukat rajat vain rahan käytölle.

Vierailija
24/27 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tulot tällä hetkellä 1300/kk + 210 lapsilisä. Siitä maksetaan kaksi aikuista ja kaksi lasta. Mulla menee lääkkeisiin yli kymppitonni vuodessa jos tarveis kaikki ite maksaa- onneksi on maksukatto 670 ja rapiat.Sen jälkeen lääkepakkaus maksaa 1,50e/kpl. Vuokra on 620e,sähkö 47e,netti 52e plus muut mahdolliset laskut. Mitään ei velaksi osteta, autoa ei ole. Mies polkee lähitienoon kaupat tarjousten perässä- ruuasta ei ole tarvinnut sen vuoksi vielä tinkiä. Muksuilla on herkkupäivä kerta viikkoon. Ei polteta eikä ryypätä. Harrastukset ovat ilmaisia ja vain toinen pojista on vielä päiväkodissä.

Kait mekin köyhiä ollaan, mutta eipä ole kauhiasti valittamista. En tunne olevani mitenkään surkea vaikka kaikkea ei saadakaan.

Kyllä mä ruokajonossa kävisin jos täällä päin semmoinen olis...

Vierailija
25/27 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritän vaan kaikkeni jotta lapset saisivat pitää kotinsa!

T:16

Vierailija
26/27 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on jotain kateellisia lähihoitajia joitten mielestä 2500 euroa on hiton hyvä palkka. Mutta itse olen kyllä ihan samaa mieltä, että tiukkaa tekee elää yksin lapsen kanssa tuolla rahamäärällä.

Esim. 250 euroa autoon kuussa on aika alakanttiin arvioitu? Jos ja kun tarvii suht. hyvän ja turvallisen auton, niin lainanlyhennys, vakuutusmaksut, autovero, merkkiliikehuollot, auton arvon alenema, bensat/dieselit verottavat lompakkoa ihan kiitettävästi.

Jos sattuu asumaan omistusasunnossa, on sitäkin lyhennettävä kohtuullisen paljon, jotta lainan osuus oikeasti lyhenee.

Ruoka maksaa tänä päivänä aika paljon, ja kaikilla yh-äideillä tuskin on kiinnostusta/aikaa valmistella ruokaa ihan kaikkein säästeliäimmällä tavalla: vähän kalliimmat puolivalmisteet kun helpottavat kuitenkin kovasti arkea. 500 euroa ruokakauppaan kuussa on mielestäni ihan realistinen summa.

2500 euron tinesteillä saanee mukavasti perusasiat hoidettua, mutta yllättävät menot varmasti sotkevat helposti talouden.

Mitenkäs lapsen vakuutus, tv-luvat, sähkölaskut, parkkisakot, juhlat joihin pitää hankkiä uusi asu ja/tai lahja, pesukoneen rikkoutuminen, tarve ostaa uusi sohva, halu lähteä kylpylälomalle ystävättären kanssa, sortuminen Diorin uuteen luomiväripalettiin...

Itse ainakin tarvitsen rahaa. Enkä haluaisi joutua köyhistelemään. Siksi teenkin töitä sen eteen että elintasoni on noususuuntainen.

Vierailija
27/27 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

luomivärti eivät kuulu köyhän perussettiin!

Häpäiset kirjoittelullasi muut köyhät, jotka kirjoittavat ketjuun.

Kirjoitat, ettet halua köyhistellä, siksi elät noin. Et ole köyhä!

Syljet köyhien (oikeasti köyhien) kasvoille ja ruikutat jotain jonninjoutavaa.

En voi kuin hämmästellä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän