Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Gallup

13.06.2009 |

Onko tässä maailmassa ( = aihevapaa) yhtään ainoaa ihmistä, jonka mielestä sikiö on ihminen siinä kuin vauva tai lapsi tai aikuinen tai vanhus?

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reps, enpä ole parempaa ihmisyyden mittaria kuullutkaan =DDDDD

Vierailija
42/54 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös sinussakin ole ainutlaatuista ja inhimillistä juuri oma perimäsi? Kenelläkään toisella ei ole samanlaista, ellei sitten identtisellä kaksosellasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös sinussakin ole ainutlaatuista ja inhimillistä juuri oma perimäsi? Kenelläkään toisella ei ole samanlaista, ellei sitten identtisellä kaksosellasi.

Sen tekee sielu...

Vierailija
44/54 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmislajia se toki on, eikä vaikkapa koira, mutta ei inhimillinen ennen kuin on kontaktissa ulkomaailmaan.

Vierailija
45/54 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastusta aborttia.

Vierailija
46/54 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tavalla kuin täysiaikainen vauva.

Vierailija
47/54 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta abortti on ok! Ei enää lisää kärsimystä maailmaan! Sikiö ei ole muuta kuin solumöykky!

Niin kovasti alkaa sikiökin ihmiseltä tuntumaan. En kyllä tuomitse aborttia joka tilanteessa vaikka itse en voisi tehdäkään.

Vierailija
48/54 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

So?

Vierailija
49/54 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä kun en ole ainakaan sellainen.

kuis tästä on nyt tullut vakipuheenaihe?

Vierailija
50/54 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuis tästä on nyt tullut vakipuheenaihe?

Juuri lupasin itselleni luettuani näitä ketjuja taas kerran, että jos joskus tulee sellainen tilanne, että aborttioikeus Suomen nykyisellä systeemillä on vaarassa, meikäläinen ryhtyy jumankeuta aktiiviseksi politiikassa ensimmäistä kertaa elämässään. Mä rupean lobbaamaan aborttioikeuden edestä kaikilla mahdollisilla keinoilla ja totiesti teen sen perusteellisesti!!! Että näin paljon nämä Siivekkaan jankutukset vaikuttaa päätä kääntävästi. Not!

Vierailija
51/54 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että näin paljon nämä Siivekkaan jankutukset vaikuttaa päätä kääntävästi. Not!

Vierailija
52/54 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikiö (jopa alkio) on kuitenkin geneettisesti ainutlaatuinen yksilönsä jo hedelmöitymishetkestä alkaen. Ja luonnollisesti ihmisalkio on IHMINEN, ei mikään muu eläin. Biologisten syiden lisäksi mulla on tähän myös vakaumuksellinen kanta (Raamatun mukaan Jumala voi nähdä ihmisen yksilönä jo kohdussa, aivan alusta asti).

Vierailija
53/54 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta Jumala ymmärtää myös syyt miksi toisenlaiseen ratkaisuun päädytään.

Vierailija
54/54 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos tämä kysymys liittyy aborttiin, olen sitä mieltä että tietyissä tilanteissa ihmisen elämän on parempi loppua kuin jatkaa vaikka väkisin. Yhtä lailla sikiön kuin vanhuksen tai aikuisenkin kohdalla. Miettikääpä viimeaikaista hoitotahtokeskustelua Hesarissakin. Ei kukaan halua maata vihanneksena laitoksessa tai muuten kykenemättä määräämään itsestään. Kukaan ei myöskään halua kärsiä kipuja ja tuskia. En minäkään. En myöskään halua sellaista kohtaloa lapselleni.

On tilanteita, jolloin ihmisen elämä ei välttämättä enää ole elämisen arvoista ja silloin kuolema on helpotus. Oli se sitten abortti tai eutanasia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi