Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saa supersilkkiset ja kiiltävät hiukset, jotka eivät mene takkuun?

Vierailija
18.12.2023 |

Oma hiustyyppini on hieno, lainekas hius, mutta niitä on paljon joten vaikuttaa paksulta. Tuntuu menevän tosi helposti takkuun ja olen kokeillut vaikka mitä tuotteita. Hiukset ovat kuivat muttei kuitenkaan mitenkään erityisen huonokuntoiset. Erityishaasteena on todella kova vesi siellä missä asun, joten tuo varmasti myös vaikuttaa.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa keskustella kokeneen kampaajan kanssa. Heiltä varmaan löytyvät juuri sinulle sopivat tuotteet. Voivat tietysti olla kalliimpia, mutta jos ongelma ratkeaa, se on hyvä.

Vierailija
2/18 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta peruukki 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarkoitat sellaisia hiuksia kuin mainosten naisilla, niin filtterillä

Vierailija
4/18 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pesen välillä ihan vaan saippualla tukkani ja oudon kiiltäväksi on sillä tullut. Moni shampoo alkaa rasvoitramaan päänahkaa niin, että hiukset on likaisen oloiset pian pesun jälkeen.

Vierailija
5/18 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geeneillä.

Vierailija
6/18 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen hiustyyppi takkuuntuu helposti, ei sille mitään voi. Esim intialaisilla on ihan eri tyyppinen hiuslaatu, se ei niin takkuunnu. Itselläni on kiiltävät ja silkkiset hiukset, mutta nekin takkuuntuu hetkessä , syy on geeneissä. 

Vierailija
7/18 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin joskus jotain amerikkalaista saitureiden säästövinkit -ohjelmaa, siinä perhe pesi hiuksensa riisinkeittovedellä shampoon sijaan. Kuulostaa ällöttävältä, mutta heillä oli kaikilla kauniisti kiiltävät, (naisilla) pitkät hiukset. Olivat lähtöisin jostain kaakkois-Aasian maasta, olisko ollut Vietnam. Mutta voithan kokeilla, jos vaan sielu sietää.

Vierailija
8/18 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on geeneistä pääosin kiinni, eikä voi oikein mitään asialle. Monella suomalaisella on ilman käsittelyjäkin ns. high porosity hair eli hiukset, joissa hiussuomut on aina vähän käpymäisesti auki ja tällainen hius sitten takertuu toisiin hiuksiin ja takkuuntuu älyttömän helposti. Juuri taipuisat, laineikkaat tai kiharat hiukset on usein näitä high porosityjä, mutta on niitä suorissakin. Asiaan on helppo testi: jos laittaa kuivan ja puhtaan (ei muotoilutuotteita eikä jätettäviä hoitoaineita) irrotetun hiuksen vesilasiin, mitä sille käy. Low porosity hair kelluu pinnalla. Siltä väliltä, ja pysyy muutaman minuutin - 5 minuuttia pinnalla, sitten uppoaa. High porosity hair uppoaa aika pian tai jopa heti. 

Google tai chat gpt osaa antaa neuvoja high porosity -tyyppisen hiuksen hoidosta. Itselläni on tämän tyyppiset hiukset, ja täytyy käyttää aika täyteläisiä, proteiinipitoisia hoitoaineita ja jätettäviäkin, jotta hius ei ole pörröinen vaan sileä. Silikoni on tietysti paras millä saa maskattua hiuksen kiiltävän ja sileän näköiseksi, mutta itse käytän lähinnä juhliin ja muuhun erityismenoon. Hoidolla saa siis pörröisyyttä kyllä vähennettyä, mutta ei se kokonaan pois mene.

Vierailija
9/18 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä pesen välillä ihan vaan saippualla tukkani ja oudon kiiltäväksi on sillä tullut. Moni shampoo alkaa rasvoitramaan päänahkaa niin, että hiukset on likaisen oloiset pian pesun jälkeen.

Ap:n kuvauksesta päättelen, että saippuapesu olisi hänen hiustyypillään ihan vihoviimeinen juttu. Se toimii toisilla, jos on rasvoittuva päänahka ja hiukset, ja ei kovin huokoinen hiuslaatu. Mutta laitapa saippuaa, jopa niitä hiuksille tarkoitettuja, meikäläisen laineikkaaseen, kuivaan ja huokoiseen hiukseen, ja tulos on inhottava saippuaklähmä ja hiusten kuivuminen pahasti.

Vierailija
10/18 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeastaan tiedä. Minulla on supersilkkiset ja pehmeät hiukset, mutta niin ohuet että muistuttavat lähinnä vauvan ensimmäisiä hiuksia. Tuotteet jotka sisältävät hyaluronihappoa ja kosteuttavia ainesosia ilman raskaita öljyjä voi toimia. Kerastesen ja Cutrinin hiustuotteet ovat todella hyviä, niillä saan tyttäreni hiukset jotka ovat kuvailemasi kaltaiset kiiltäviksi ja pehmeiksi. Myös kun muistaa olla menemättä kosteilla hiuksilla nukkumaan ja suosii silkkisiä tyynyliinoja puuvillaisten sijaan. 

Vierailija
11/18 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö piimaa -tabletteja. etsi shampoo, mikä kuivattaa hiuksia mahdollisimman vähän. Pese hiukset vain tarvittaessa, ei rutiinina joka ilta. Käytä hyvää hoitoainetta (kokeilemalla löydät, halpikset harvoin hyviä). Jos hiukset ovat yhtään takkuiset, suhauta niihin (takkuihin) hiukan laadukasta hiusöljyä. Anna vaikuttaa muutama minuutti. voit puristella (älä hiero) hiuksia, jotta öljy imeytyy niihin hyvin.

Syö monipuolisesti, säännöllisesti ja terveellisesti.

Lisäravinne nimeltä piimaa vahvistaa hiuksia.

Vierailija
12/18 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö piimaa -tabletteja. etsi shampoo, mikä kuivattaa hiuksia mahdollisimman vähän. Pese hiukset vain tarvittaessa, ei rutiinina joka ilta. Käytä hyvää hoitoainetta (kokeilemalla löydät, halpikset harvoin hyviä). Jos hiukset ovat yhtään takkuiset, suhauta niihin (takkuihin) hiukan laadukasta hiusöljyä. Anna vaikuttaa muutama minuutti. voit puristella (älä hiero) hiuksia, jotta öljy imeytyy niihin hyvin.

Syö monipuolisesti, säännöllisesti ja terveellisesti.

Vierailija
13/18 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keratiinisilotuskäsittely. Saa myös synteettisillä keratiineilla jos ei halua eläinperäisiä aineita. Googleta mikä kampaamo tarjoaa tätä.

Vierailija
14/18 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useampi nainen on todennut minun spermani hyväksi hiustehoitoaineeksi. Juon litran banaanijugurttia aamun illoin. M-62

Vierailija
15/18 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä tälläinen hiuslaatu ja on todella haastava. Pinnit, ponnarit ym. valuu hiuksissa, letti on hetkessä epäsiisti, hiukset sähköistyy helposti talvella, rasvoittuminen näkyy heti, hiukset ovat lättänät...Ottaisin heti mielelläni paljon paksumman ja karkeamman hiuslaadun.

Vierailija
16/18 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa,

Mulla on tuote, jota oon ostanut viime vuodet uudestaan ja uudestaan: colorwow dream coat supernatural spray. Tää ei oo mikään hoitava tuote, vaan muodostaa kuumaan reagoidessaan 'kalvon' hiuksen pintaan ja tekee siitä näin feikisti sileän. Mutta hiukset näyttää hyväkuntoisilta ja kiiltäviltä ja ne on myös helppo laittaa. Siitä on myös kiharalle hiuslaadulle versio, itse en oo sitä tosin kokeillut.

Tää on sellainen harvinainen tuote, et en tiedä mitä hankkisin tilalle jos joskus lopetetaan tuotannosta.

Vierailija
17/18 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ionisoiva fööni hoitaa homman helposti

Vierailija
18/18 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tarkoitat sellaisia hiuksia kuin mainosten naisilla, niin filtterillä

Olen kyllä nähnyt näitä upeahiuksisia naisia myös IRL.  Tai no ainakin näyttää silkkisiltä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme