Miltä tuntuu asua omassa talossa?
Kommentit (48)
Myönnät olevasi kerrostaloasuja, joten ihmettelen oikeasti jos kyykkämisestä se herne meni nessuun.
Jos siinä olisi lukenut asua siellä kerrostalossa, olisitko suuttunut?Ja heti tuli joku linjoille joka sanoi että kannattaa hommata mökki ja asua kerrostalossa, niin eikö sitten siitä viestistä tule mieleen se että kerrostalossa ei voi viihtyä?
Minä en siis tuota viestiä kyykkimisestä kirjoittanut mutta pakko ihmetellä miksi moinen meteli jos kerran tykkäät asumismuodostasi.
Mutta koska kirjoittaja käytti tahattomasti tai tahallisesti tuollaista vähän halventavaa sanamuotoa, niin toki alkaa ärsyttää. Niin usein nimittäin joudun puolustelemaan tätä asumismuotoani. En henkilökohtaisesti piittaa pätkääkään siitä, mitä muut ovat valinnoistani mieltä, mutta yleisesti ärsyttää tämän punaniskaisen kansamme mielipiteet "sallituista" asumismuodoista, että alitajuisestikin usein puolustan meitä kaikkia kerrostaloasujia.
11
kerrostalossa, koska tuskin meilläkään muuten olisi mahkua asua isolla tontilla omassa rauhassa.
Kyllä pikkuhiljaa tämäkin olis jo lohkottu ja kaavoitettu okt:ssa asuamista halajaville.
Vaikka Suomessa tilaa onkin, loppuu sekin joskus.
mene maksamaan omaisuuksia kerrostaloasunnosta jos samalla hinnalla saa omakotitalon?? Saatais me tän talon hinnalla (750k€) pikkunen asunto Hesan keskustasta mutta menetettäis niiiiiiiiin paljon muuta. Mä ainakin koin kerrostalon juuri sellaisena kykkimisenä neljän seinän sisällä.
Meillä on asunto Helsingin keskustassa ja nautitaan tästä suunnattomasti. Eikä ole tingitty edes koosta, meitä on kaksi aikuista ja kaksi lasta 4h ja keittiö kokoisessa asunnossa.
11
Ei kaikille innokkaille tontteja riittäisi.
minä nautin omakotitalossa asumisesta. Meillä on suuri kokoinen koira, jota en kuvittelisi edes pitäväni kerrostaloasunnossa, lisäksi lapset saavat olla ulkona niin paljon kuin ikinä haluavat, sillä meillä on turvallinen ja aidattu piha- alue. Naapurit ovat ystävällisiä....
Mielestäni omakotitalo asumien tarjoaa myös enemmän virikkeitä lapsille.
koti, lapsuudenkoti, johon tulla aikuisenakin sekä lapsenlapsille kunnon mummula. Itsellä kun niitä ei ole.
Mutta kyllä voisin asua myös rivarissa ja kerrostalossakin. Ja olenkin asunut ennen kuin muutin omakotitaloon. Ihanaa kun on oma rauha ja sai tuo koirakin kunnolla tilaa liikkua :) Ja taaperollakin tilaa leikkiä. Ainoa miinus vain lapsen suhteen on että asutaan kauempana kylästä, joten ei tule joka päivä liikuttua kavereita tapaamaan. Ja on ainokainen tällä hetkellä. Toinen kyllä on tuloillaan.
omakotitaloissaan!
Pitäisi säätää sellsinen laki, että hurtat ja niiden rakastajat pistettäisi sinne viimeiseen korpeen homeaittoihinsa.
Haluaisin vaan kysyä sinulta 30, että millä tavalla omakotitalossa asuminen tarjoaa enemmän virikkeitä lapsille? Kilometrin säteellä kerrostalokodistamme on nimittäin puistoa, merenrantaa ja jänniä kiipeilykallioita, muutama leikkipuisto jne. Ja näihin kaikkiin lapseni pääsee leikkimään päivittäin halutessaan. Voihan tietenkin teilläkin olla näin, mutta kuvittelisin, että perustat vastauksesi siihen, että teillä on oma piha.
Ja sille, joka sanoi, että haluaa lapsillaan olevan aikuisena lapsuudenkodin johon voi tulla ja lapsenlapsille kunnon mummola, niin tarkoitatko että lapsuudenkoti ja mummola voivat sijaita vain omakotitalossa? Minun mummolani ja lapsuudenkotini ovat aina olleet kerrostalossa, enkä koe jääneeni mistään paitsi!
Ja sille, joka sanoi, että haluaa lapsillaan olevan aikuisena lapsuudenkodin johon voi tulla ja lapsenlapsille kunnon mummola, niin tarkoitatko että lapsuudenkoti ja mummola voivat sijaita vain omakotitalossa? Minun mummolani ja lapsuudenkotini ovat aina olleet kerrostalossa, enkä koe jääneeni mistään paitsi!
mummolaan kesälomalle.
Ja virikkeistä: kerrostalossa sitä pihalle lähtöä pitää suunnitella, eipä mennä trampille saunasta vilvoittelemaan ja hyppimään tai piipahdeta hakemaan omenaa puusta.
Meidän ei tarvinnut mennä mummolaan kesälomalle, koska mummo asui meidän lähellä, joten pystyttiin menemään sinne joka päivä. Ja lapsi ei kyllä kaipaa sellaista mitä ei ole, esimerkiksi sitä, että mummmo asuisi omakotitalossa. Eikä me kyllä kamalasti pihalle lähtöä suunnitella, jos lapsi sanoo, että haluaa ulos, niin sitten mennään heti jos ei ole muuta suunnitelmissa.
Olinkohan 34?
Ja lapsi ei kyllä kaipaa sellaista mitä ei ole, esimerkiksi sitä, että mummmo asuisi omakotitalossa.
Olinkohan 34?
Vaikka tosin itse kaipaan sitä lapsuudenkotia ja kadehdin miestä kun sillä on sellainen.
etenkin kesällä. Omakotitalossa lapset voivat mennä ja tulla ovesta pihalle miten haluavat, täällä pitää aina erikseen lähteä. Omaa vapautta ei ole, mekin tykkäisimme tehdä remonttia ja vaikka mitä, mutta aina pitää taloyhtiön kanssa kaikki asiat sopia jos yhtään isompaa meinaa tehdä. Oma tupa oma lupa, niin se vain on. Ikävä on takaisin omakotitaloon, mutta vielä pari vuotta pitäisi kestää.
omakotitalossa asuminen kaikkine kunnostus- ja pihatöineen olisi minulle painajainen.
Ja tuosta lapsuudenkodista: miehellä on kotipaikka. Hänen vanhempansa ovat kuolleet, joten nyt meillä (ei minun omistuksessani, mutta vaivanani kyllä) on suuri ränsistyvä talo (piharakennuksineen), jota ei voi myydä koska sillä on tunnearvoa.
julkisissa puistoissa ei voi rakennella majoja samaan tapaan mitä okt:ssa.
MUTTA minusta okt:n pitää sijaita sellaisessa paikassa että siellä on OMA RAUHA JA TILAA!
...Omakotilähiöt pikkuruisine tontteineen ovat kammotus:
*Niissä ei ole omaa rauhaa (ei voi halutessaan alasti kirmailla saunan jälkeen koska naapurin ikkunoista näkee koko pihan, usein vielä pienillä tonteilla on kaksikerrokset asunnot ---> yläkerrasta näkee täysin naapurin pihalle)
*Pieni tontti ---> ei tilaa. Pitää valita joku näistä grillikatos /leikkimökki /trampoliini /kasvimaa
/marjapensaita /hedelmäpuita /puutarhakeinu /komposti /uima-allas /jne. koska kaikki eivät pihaan mahdu, puhumattakaan että postimerkkitontilla lapset voisivat pelata nurmikolla jalkkista/sulkkista, ja eipä siellä majallekkaan tilaa yleensä ole.
*Naapurit ovat ihan vieressä; eli jutustelut kuuluvat "parin talon päähän" / naapuri ajaa nurmikkoaan pärisevällä ja bensankatkuisella leikurilla kun koitat lueskella kirjaa hellepäivänä pihassasi / naapurin autotallista kaikuu joka ilta aloittelevan hevibändin treenausta / jne.
Eli kannatan okt asumista (itse asun tällä hetkellä kerrostalossa, ja näillä asuntojen hinnoilla luultavasti vielä pitkään;) mutta vain siinä muodossa että on tilaa ympärillä, asunnon ei tarvitse mikään kartano olla, mutta pihan kyllä:)
Ja olen yllättynyt siitä, että kerrostalo elämä on yllättävän mukavaa...! (aiemmin asunut vain okt/rt) MUTTA asumismukavuuten vaikuttavat seuraavat tekijät:
* talossa hyvä äänieristykset, koskaan ei kuulu mitään mistään
* ylin kerros
* palvelut lähellä
* iso parveke, josta kiva näkymä, ei vastapäistä taloa tmv. kiva paikka missä kesällä oleillaan paljon
Eli on hyviä ja huonoja asuntoja niin kerros- rivi- ja omakotitaloissa. Me muutimme ihanasta rivitalosta väliaikaisesti tähän kerrostaloon kun tarvitsimme isomman asunnon, mutta nyt tuntuu siltä että emme ehkä halua muuttaa rivitaloon koska tämä asunto on yllättänyt niin positiivisesti:)
Meidän kotiovi on heti ulko-oven vieressä, joten ei tarvitse kiivetä rappuja kantamusten, lapsen ja vaunujen kanssa. Mutta meidän talossa ei olekaan hissiä.
ps. kärsiiköhän meidän lapsi kun se ei isompana pääse rakentamaan majoja ;) no enpä usko, eiköhän me keksitä jotain yhtä kivaa puuhaa sen sijaan!
omakotitaloissaan! Pitäisi säätää sellsinen laki, että hurtat ja niiden rakastajat pistettäisi sinne viimeiseen korpeen homeaittoihinsa.
Niin muuta sinä jonnekin korpeen. Juuri tollanen idiootti on ihan väärä ihminen asumaan kerrostalossa.
meidän talo makso 90 000€ ja kun myytiin saatiin 220 000€....Nyt nautin lapseni kanssa kerrostalosta ja ens kuussa muutetaan samassa talossa isompaan asuntoon :D