Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Ulkomaalaisten mielipiteet suomalaisten omituisuuksista...

Vierailija
13.06.2009 |

- Ihmiset odottavat kiltisti punaisen ukkelin kohdalla liikennevaloissa vaikka yhtään autoa ei näy missään.

- "Täydessä" ravintolassa ihmiset seisovat tungoksessa koska heistä "pöytä on varattu" jos siellä istuu yksi ihminen.

- Luennolla on aivan turha kysyä "Onko kenelläkään mitään kysyttävää" koska kenelläkään ei koskaan ole mitään kysyttävää.

Jatkakaa!

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sosiaaliavustusten varassa elämistä ja joskus naureskelee, että mitäpä jos ottaisi lopputilin ja muutettaisin sitten Suomeen ja elellään sosiaalituilla mukava sapattivuosi.

Mieheni ei siis ymmärrä sosiaalitukia ja ajatusmallia, että olisi taakkana yhteiskunnalle. Erityisesti häntä ärsyttää systeemin hyväksikäyttäjät, työttömät ja sairaat on asia erikseen.

Englanti on sosiaalipummien luvattu maa, sen rinnalla kyllä Suomi kalpenee 6-0.

Vierailija
62/74 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa käydessä olen kiinnittänyt huomiota siihen, kuinka naiset pukeutuvat kaupoissa ja asioilla käydessään urheiluvaatteisiin. Peak performancea vilisee silmissä, capri-pituisia urheiluhousuja ja ulkoilutakkeja. Olen tottunut näkemään naisia tällainen varustus päällään juoksulenkeillä, en "ihmisten ilmoilla".

Esimerkiksi jos lähtee vaunujen kanssa kaupungille, niin miksi ihmeessä on pukeuduttava ulkoilutakkiin, lenkkareihin ja urheiluhousuihin??? Ei tulisi mieleenkään. Ei se kävely kaupungille vaunujen kanssa ja takaisin nyt sentään mitään urheilua ole.

Viime viikolla olin paikassa jossa oli monia äitejä ja lapsia, ja puolet äideistä oli tosiaan pukeutunut joihinkin suhiseviin Adidaksiin tms, ja olin ihan että hei come on, ei sen mukavuuden kanssa tarvitse nyt äveriksi lyödä! Kyllä esim farkkujen kanssa aivan hyvin voi lattialle lapsen kanssa istahtaa. Moni äiti ajattelee että lattialla istuminen on urheilua, ainakin vaatetuksesta päätellen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

melkein mistä tahansa - trust me, been there.

.. kun kuulivat että meillä nukutetaan pieniä muutaman viikon vanhoja vauvoja ulkona vaunuissa VAIKKA ON PAKKASTA!!!

NOOOOOO YOU MUST BE KIDDING!!!!!

:D

Vierailija
64/74 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole mitään ihmeteltävää. Ei monissa muissakaan maissa ihan ventovieraille aleta lörpöttelemään.

Vierailija
65/74 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä heitä ITSEÄÄN ärsyttää:DDDD

Vierailija
66/74 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännisten ihmisten määrä erityisesti viikonloppuisin. Mun mieheni luuli heitä aluksi spurguiksi - ja ihmetteli, kun oli niin paljon nuoria ja naisiakin. :)

Vierailija
67/74 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole mitään ihmeteltävää. Ei monissa muissakaan maissa ihan ventovieraille aleta lörpöttelemään.

Kyllä monessa paikassa pidetään hyvin epäkohteliaana sitä, että esim. junassa vieruskaverin kanssa ei voi edes paria sanaa vaihtaa. Esim. Englannissa.

Vierailija
68/74 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Lapset nukutetaan rattaissa pihalla - ystäväni oli tästä täysin järkyttynyt. Hänestä se on heitteillejättö ja pahoinpitelyä!

- Sateella lapsille pistetään kuravaatteet päälle ja mennään pihalle kuten muutenkin - vaikka siis sataa!

- lapset leikkivät aika vapaasti keskenään, tässä meidän pihassa nelivuotiaatkin voi olla ilman (suoraa) valvontaa, koska aikuisia on niin paljon pienellä pihalla muutenkin. Hän ei koskaan pistäisi lasta pihalle menemättä itse perässä

- lemmikkieläimiä hyysätään ja joka toisessa perheessä näyttää olevan koira/kissa

- lasten täytyy olla hurjan itsenäisiä, eivätkä isovanhemmat kuulu tiiviisti perheen arkeen

Vierailija
69/74 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ootko kertonut niille puurosta?

suomessa

- pitäisi kaikilla olla neliveto, kun tää on niin alkeellinen maa, huonot tiet ja korkeuseroja

- omituista kun ruoka tehdään alusta asti itse eikä syödä vain pitkälle jalostettuja elintarvikkeita kuten jotain nuggetteja

- suomalaiset syö vain riistaa ja lihaa, aivan järkyttäviä määriä, kuin alkuasukkaat tai jotkut cro magnonit - sekä oikeita vihanneksia (ks edellinen kohta). kunnon ihmisten kuuluu syödä jotain soijasta tehtyjä "lihatuotteita"

- suomalaiset syö raakaa kalaa ja oikeaa kalaa, eikä kalapuikkoja

- perunoita keitetään kuorineen, ihme juttu

- 2 lämmintä ruokaa. kunnon ihmiset syövät sekä aamulla että lounaalla valkoista leipää ja siihen päälle siirappia, hilloa tai voita ja nonparelleja. Se on terveellistä ja hyvää, ei mikään typerä liha/kala-ateria

- ei ole edes omenasiirappia leivän päälle

- aamupalapöydässä on vihanneksia, esim kurkkua ja tomaattia, ihan käsittämätöntä

Vierailija
70/74 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ventovieraiden kanssa jostain säästä puhua uimarannalla. Musta on ihanaa, kun Suomessa ihmiset jättävät toisensa _rauhaan_.

En tiedä olenko itse jotenkin "kosmopolitisoitunut" mutta sain uimarannalla kauhean ahdistuksen kun kukaan vieressä olevista suomalaisista ei yrittänyt mitää small talkia. Kauheaa oli ja ahdisti! Eikö nyt voi jotain sanoa vaikka ilmasta tai veden lämptilasta kun kuitenkin siinä ½ metrin päässä toisistamme ollaan. Kamalan töykeää istua siinä kuin ei toista ihmistä olisi ollenkaan. Naiset on pahimpia, naama on nutturalla ja jos ei muuta niin kännykällä kaverille sitten juttelemaan..

Vierailija
71/74 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen jo niin sopeutunut tänne että en enää kummastele. Toki on asioita joita en voi hyväksyä/sietää, kuten alkoholinkäyttö, naisten tupakointi, kiroilu ja se täysi mahdottomuus sanoa "anteeksi" ihmiselle johon on ruuhkassa törmännyt... .

Miksi juuri NAISTEN tupakointi, missä sinä oikein asut? Tuo pisti jotenkin silmään, muuten tosi kiva ketju! :)

Vierailija
72/74 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania juttuja! =DD

Eipä muuta. Jatkakaa.

ap

Vierailija
73/74 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minullä kävi maanmiehiä kylässä ja he ihmettelivät, että mitä se mahtaa tarkoittaa, kun sitä niin ahkerasti toistetaan. kun selitin olivat kaatua selälleen, että NAISET/TYTÖT sitä käyttävät....

Vierailija
74/74 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, voisiko selittää... En ole kenenkään nähnyt niille kumartelevan.