Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuo maimisiin.infon "onnelliset lapsettomat" on kyllä netin ilkeämielisin keskustelu!

Vierailija
13.06.2009 |

Siellä kiroillaan ja törkeillään ihan sumeilematta, ihan hillitön raivo heillä tuntuu kohdistuvan lapsiin ja lapsiperheisiin. Ihan ällistyttävää luettavaa.

Kommentit (97)

Vierailija
1/97 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

halua, surffailee vauvapalstalla?

Ai miksi joku, joka jolla ei ole lapsia, eikä niitä halua, surffailee vauvapalstalla?

No, siksi että kun hakusanalla "vapaaehtoiset lapsettomat" Google näyttää tämän keskustelun ekalla sivulla, ja täällä näköjään puhutaan veloista. Ihan siksi.

Ja noille, jotka sanovat että se pikkulapsiaikahan on niin lyhyt ja elää ehtii 50-vuotiaanakin. Sille, joka ei lapsia halua, mikä tahansa aika lapsen kanssa on ihan liikaa. Kesti se sitten 20 vuotta, yhden vuoden tai vaikka vain yhden viikon, en halua sitä. Olen miettinyt, että olisihan tuollainen lastenhoito jännää extreme-kokemuksena, mutta uteliaisuuteni tyydyttyy jo sillä, jos parin vuoden välein käyn jonkun lapsen hankkineen ystäväni/sukulaiseni luona. Näkee taas millaista se on, ja huomaa ettei itse kaipaa sellaista lainkaan.

Vierailija
2/97 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täysin eri asia hakea vertaistukea ja jakaa kokemuksia positiivisessa mielessä kuin että perustetaan tuollaisia keskustelupalstoja missä haukutaan ja puhutaan toisista negatiivisessa sävyssä.

Ja tiedätkö, miten loukkaavalta tuo kirjoittamasi teksti tuntuu sellaisesta vapaaehtoisten lapsettomien palstalle kirjoittavasta, joka EI hauku siellä muita eikä kirjoittele lapsista tai äideistä negatiiviseen sävyyn? En minäkään tykkää siitä tyylistä. Voisitte joskus kiinnittää enemmän huomiota asiallisiin viesteihin. On tosi, että en itse missään nimessä haluaisi lapsiperhe-elämää, se olisi mulle aivan kammottavaa, mutta tämän sanominen ei todellakaan ole kenenkään haukkumista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/97 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo ellit on kyllä jotenkin absurdi sivusto. Jos ihminen on sujut oman lapsettomuutensa kanssa niin miksi ihmeessä siitä pitää keuhkota noin paljon?

ja se oli kyllä kauhea palsta. En ymmärrä sitä vihaa ja ahdistusta mikä siellä vallitsee. Minäkään en voi sietää koiria enkä halua semmoisia perheeseemme, mutta ei tulisi mieleenkään avutua aiheesta paria viestiä enempää. Nuo ellien palstalla olijat tuntuvat ruikuttavan sitä asiaansa päivästä toiseen.

Vierailija
4/97 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

huolimatta siellä kyllä parveilee porukkaa, joista voi vain sanoa, että luojan kiitos eivät halua tehdä lapsia!

Vierailija
5/97 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

provoilijat ja pottuilijat ovat lähinnä äitejä?

Lueskelin hetken enkä kyllä mitään haukkumista löytänyt... muutea kuin tyhmän ketjun jonka joku vatipää oli aloittanut otsikolla "kertokaa että ette tahdo lapsia jo ennen avioliittoa niin en tule häihin ja osta lahjaa turhaan" tms.

Näin lapsellisena hävettää...

=P

Vierailija
6/97 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummastelen vain palstan tasoa.

Ja ihmettelen sitä vihaa ja agressiota mikä siellä on huomattavissa. En tietenkään syytä kaikkia, mutta osa on aivan selvästi lapsenvihaajia, lapset eivät saisi näkyä tai kuulua tässä yhteiskunnassa. Aikuiset ihmiset haukkuvat lapsia rumiksi jne?!

Mikä näillä ihmisillä on mennyt vikaan? Ehkäpä parempikin että eivät lisäänny...

ihmisvihaajia?

Selvästikään kaikki kirjoittelijat eivät käy kaikilla sylintereillä siellä. Ehkä ei täälläkään, mutta Mielestäni tuolla enemmän. Fanaattisuus tekee ihmisen todella töykeäksi ja yksisilmäiseksi.

Vierailija
7/97 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunnassamme lapset ovat lähes pyhiä

Ottamatta kantaa viestin muuhun sisältöön, tämä on täyttä puppua. Suomalainen yhteiskunta ei todellakaan ole lapsiystävällinen, eikä täällä lapsia huomioida millään erityisellä tavalla. Kyllä ne ovat ihan muut yhteiskunnat, joissa lapsia arvostetaan ja rakastetaan ihan yhteisöllisestikin. Käy jossain eteläeurooppalaisessa maassa, niin huomaat millaista on, kun lapset ovat "pyhiä". Suomessa äiti niiden vahinkovankkuriensa kanssa saa aika kylmää kyytiä vaikkapa ihan arkisessa tavaratalossa, kun erehtyy tukkimaan arvon herrasväeltä tien. En peräänkuuluta mitään lasten palvontaa, mutta olisi mukavaa, jos lapsiin tässä yhteiskunnassa suhteuduttaisiin kuin muihinkin yhteiskunnan jäseniin.

sitä, ettei lapsia ainakaan joidenkin näillä palstoilla viihtyvien mukaan saa kieltää, torua jne. Isovanhemmille hoitoon jättämisestä tulee aian akamalia traumoja jne... Tämän ketjun aloittajan asenne kertoo aika paljon:

http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1193309/kodeissa_kai…

En mitenkään ihannoi eteläeurooppalaista tapaa kurittaa lapsia, mutta meikäläinen "silkkihanskamentaliteetti" saa, myös kulmakarvat nykimään.

Vierailija
8/97 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

netikettiä, mutta haluavat silti sanoa suureen ääneen mielipiteensä. Säälittävää, sillä aiheesta kuin aiheesta saa kyllä mielenkiintoisen keskustelun aikaiseksi, kunhan osapuolet hallitsevat keskustelun alkeet ja perussäännöt...

Toisekseen ihmettelen kyllä sitä, että kun avioliiton tarkoitus on perheen perustaminen (ainakin sanottiin maistraatin vihkikaavassa niin), niin miksi tuolla sivustolla tästä asiasta kiivaillaan...

Vierailija
9/97 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellien Vapaaehtoiset lapsettomat -palstaa? Siellä se kura vasta siekailematta lentää, ihan puolin ja toisin. Asiasta voisi saada ihan mielenkiintoistakin keskustelua (ennen seurasin aktiivisesti tuota palstaa) mutta jostain syystä se on superaltis provoilulle ja aihe kuumentaa tunteet sekunnissa. Sitten kun niitä toisen sanomisia väännellään, ei olekaan jäljellä kuin veloja, jotka VIHAAVAT ja INHOAVAT lapsia ja MAMMOJA joille ei ole muuta elämää kuin lapsi ja imetys... Haukkumasanat ovat omaa luokkaansa. Itse asiassa, juri tuon palstan kautta tulin aikoinaan tänne, en muista mikä sensaatio-ketju sinne oli linkitetty;)

Tuota naimisiin.infon palstaa en ole lukenut, ei ole vissiin näkyvillä rekisteröitymättömille? Mutta tuo ellipalsta on tuttu ja aika uskomaton.

Vierailija
10/97 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyn täällä, koska täällä on niin kummallista porukkaa. En tiedä, johtuuko se äitiydestä vai mistä, mutta monella on niin ihmeellinen maailmankatsomus, että se on kiinnostavaa sillä lailla, niin kuin jotkut harvinaiset ötökätkin on.

Kunhan vaan muistat että tämä av-palsta ei sitten anna kovin todenperäistä kuvaa siitä, minkälaisia ihmisiä ah-niin-yhtenäinen homo sapiens -ryhmä nimeltä ÄIDIT ovat. Meitä on katos moneen junaan. Ei sillä, että kaikki vapaaehtoislapsettomat olisivat sen enempää homogeeninen lastenvihaajien ryhmä. ;)

Vierailija
11/97 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

netikettiä, mutta haluavat silti sanoa suureen ääneen mielipiteensä. Säälittävää, sillä aiheesta kuin aiheesta saa kyllä mielenkiintoisen keskustelun aikaiseksi, kunhan osapuolet hallitsevat keskustelun alkeet ja perussäännöt...

Vierailija
12/97 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunnassamme lapset ovat lähes pyhiä Ottamatta kantaa viestin muuhun sisältöön, tämä on täyttä puppua. Suomalainen yhteiskunta ei todellakaan ole lapsiystävällinen, eikä täällä lapsia huomioida millään erityisellä tavalla. Kyllä ne ovat ihan muut yhteiskunnat, joissa lapsia arvostetaan ja rakastetaan ihan yhteisöllisestikin. Käy jossain eteläeurooppalaisessa maassa, niin huomaat millaista on, kun lapset ovat "pyhiä". Suomessa äiti niiden vahinkovankkuriensa kanssa saa aika kylmää kyytiä vaikkapa ihan arkisessa tavaratalossa, kun erehtyy tukkimaan arvon herrasväeltä tien. En peräänkuuluta mitään lasten palvontaa, mutta olisi mukavaa, jos lapsiin tässä yhteiskunnassa suhteuduttaisiin kuin muihinkin yhteiskunnan jäseniin.

Lomailimme kesällä lapsemme kanssa Ranskassa ja voi pojat miten sen kontrastin suhtautumisessa huomasi, kun tuli takaisin Suomeen. Ja olinhan itsekin ihan yhtä lapsivastainen ennen kuin sain oman.

Vierailija
13/97 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotka haukkuvat täällä toisia äitejä ja lapsia? Ovatko he sinut ratkaisunsa kanssa? Yritänyt nyt vähän valottaa näin entisenä onnellisena lapsettomana, että kaikki kärkkäät mielipiteet eivät ole katkeruutta ja kateutta. Aikoinani itse kävin paljon noilla velapalstoilla ja olin samaa mieltä monista asioista. Oma lapsi sitten muutti kaiken (mies lempeästi painosti lapsen tekoon ja onneksi niin teki!) ja nykyään suhtaudun eri tavalla myös muiden lapsiin eli olen oppinut pitämään lapsista. Pystyn silti täysin provosoitumatta lukemaan noita velajuttuja, ihan mielenkiintoistahan se on lukea "entisen minäni" kaltaisten kirjoituksia. Asiasta jotain tietävänä väitän, että eivät he kaikki tai edes suuri osa ole katkeria tai kateellisia lapsellisille. Muutenhan he kuumeilisivat täällä sitä omaa muksua, eikös vaan? Minulla herää kysymys, mikä on äiti-ihmiset oman katkeruuden ja kateellisuuden laita jos käy jatkuvasti vela-palstoja lukemassa ja kommentoimassa, saati sitten ne jotka täällä haukkuvat muiden kasvatustyylit ja elämäntavat koska ne eivät ole juuri niinkuin itsellä. Jos vedätte kaikista kärkkäistä mielipiteistä sen johtopäätöksen että henkilö on kateellinen tai ei ole sinut ratkaisunsa kanssa niin sitten joka ikinen ihminen on kateellinen ja katkera. Oli miten oli, henkilöllä on täysi oikeus pitää lapsiperhe-elämää epämiellyttävänä tai jopa ällöttävänä eikä se tee hänestä sairasta.

Jos tämä olisi Facebook, painaisin "tykkää". :) T. Toinen äiti-ihminen

Vierailija
14/97 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä keskustelu ajaa senkin osan...

Vierailija
15/97 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vaihtaa nuorempaan, ja koska tämä nuori nainen on yleensä lapsentekoiässä ja haluaa jälkikasvua, vanhan ukkelin on suostuttava mikäli haluaa jatkossakin nuorta piirakkaa. Harva viidenkympin villityksessä vaimonsa jättänyt ottaa uuden vaimon että pääsisi valvomaan öitä ja vaihtamaan vaippoja. Se on vaan se hinta mikä nuoremmasta naisesta täytyy maksaa.

Ja ihan samalla lailla ellei enemmänkin niitä äidiksi "suostuneita" vaimoja dumppaillaan. Tilastojen valossa lapsen hankkiminen on suurempi riski liiton onnellisuudelle kuin niiden harkittu hankkimatta jättäminen.

Mulla ainakin hyvä tuuri käynyt, mies on 42, itse oon 30 ja en halua lapsia. Miehellä on edellisestä liitosta 2 lasta.

Alusta asti meille on ollut selvää että ei tehdä lapsia. (3 vuotta ja niistä 2 avoliitos) mutta aivan totta joidenkin kohdalla tuo sun kirjotus... onneksi ei meillä kuitenkaan :D

Meillä taitais "nuori piirakka" jäähtyä kylmäksi jos mies alkaisikin lapsia haluamaan :D

Vierailija
16/97 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahahhaaaaa, tunnen monta epätoivoista kolmikymppistä sinkkua, jotka suorastaan tyrkyttää itseään kaikille, että saisi miehen.

Ei taida oikeasti olla montaakaan onnellisesti vanhaapiikaa, joka olisi toteuttanut itseään elämällä vapaaehtoisesti sinkkuna ja lapsettomana. Kyllä ne vonkaa miesten perään ja suorastaan tyrkyttää itseään, että joku huolisi.

Tämä oli kaikkein paras. Yhteiskunta painostaa naista ottamaan miehen...buahahaaaaa.....

Kyllä se pikemminkin menee niin päin, että epätoivoiset sinkkunaiset tekevät kaikkensa, että saisivat jonkun miehen pysymään toisenkin aamun siellä sängyssään.

Toki jos ei ole flaksi käynyt ja kelvannut kellekään, on pakko väittää, että tässä olen vapaahetoisesti sinkku ja nautin siitä.

Koska naisiin kohdistuu kaksi valtavaa painetta: naisella pitää olla mies ja naisen pitää hankkia lapsia. (Ja lapsia pitää olla 2 kpl, poika ja tyttö, mutta jätetään tämä nyt sivuun tästä.) Luulen että monta onnetonta parisuhdetta purkautuisi, jos tuo paine miehen saamiseen olisi pienempi. Ja moni sinkku eläisi paljon onnellisempana, jos ympärillä ei koko ajan kyseltäisi, että joko sinulla on mies. Ja jos on vapaaehtoisesti lapseton, siitä on vaikea puhua koska ympäristö ei valintaa hyväksy ja sitä ollaan kyseenalaistamassa koko ajan. Lasten haluaminen on sosiaalisesti hyväksyttävää, lapsettoman elämän haluaminen ei ole. Lukekaa vaikka "Oikeesti aikuiset" kirja, jossa kerrotaan minkälaista suomalaisten 30-50 vuotiainen lapsettomien ja miehettömien naisten elämän on. Kyllä siinä joutuu melkoisessa paineiden ristitulessa elämään, kun koko yhteiskunta perustuu siihen oletukseen, että nainen elää miehen kanssa ja hänellä on lapsia. Asiaa kirjasta vaikka täällä: <a href="http://scilicet.blogspot.com/2008/10/oikeesti-aikuiset.html" alt="http://scilicet.blogspot.com/2008/10/oikeesti-aikuiset.html">http://scilicet.blogspot.com/2008/10/oikeesti-aikuiset.html</a&gt;

Vierailija
17/97 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikään lapseton nainen ei ole 45v päälle kehunut, kuinka hyvä on kun ei tehnyt lapsia. Katumisia olen 20 vuoden aikana kuullut sitäkin enemmän.

Ja eniten säälittää nämä, joiden mies lähti läiskimään siinä vaiheessa kun lapsia ei enää ollut mahdollisuus saada ja vaihtoi nuorempaan ja sai melkein heti lapsia.

Missä sä oikein liikut?? Minä en ole tavannut yhtään lapsettomuuden valinnutta joka sitä katuisi viisikymppisenä. Matkustelevat, sisustelevat, nauttivat menestyneestä urastaan, viettävät aikaa puolisonsa, ystäviensä ja sukunsa kanssa... eikä nämä minun tuntemani ainakaan inhoa lapsia vaikka ei niitä itse ole halunnutkaan.

Eli missä näihin olette törmänneet näihin ruikuttajiin??

No minä olen päälle 45 ja niin kovin onnellinen siitä ettei lapsia ole! Mulle raskautuminen, ihan missä elämänvaiheessa tahansa, olis ollut aivan kamala järkytys. Alle kolmekymppisenä aina pelotti että mitäs jos tulisi raskaaksi ja lääkäri "painostaisi" lapsensaantiin, ei kirjoittaisi aborttilähetettä?

Mun elämä on mallillaan, tuoreehko suhde samanikäisen miehen kanssa joka myös lapseton, kummallekin selvä asia että lapsellisen kanssa ei voisi olla suhteessa. Matkustellaan paljon, vietetään aikaa kahdestaan tai kavereiden kanssa, ei stressiä mistään, rahat riittää kaikenlaiseen "turhuuteen", ulkona syömiseen ja juomiseen, moottoripyöriin ja muuhun mukavaan.

Vierailija
18/97 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellit-palstan monista asiallisista ja fiksuista kirjoittajistahuolimatta siellä kyllä parveilee porukkaa, joista voi vain sanoa, että luojan kiitos eivät halua tehdä lapsia!

...ottakaa huomioon että tuolla julkisella vela-palstalla on tosi paljon provoja, joko teinejä jotka haluaa saada riitaa aikaiseksi tai sitten oman elämänsä surkeuteen kyllästyneitä äitejä jotka ehkä saa jonkun tyydytyksen kun saavat ihmiset toistensa niskaan.

Vierailija
19/97 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mulla ja mun miehellä taas on neljä lasta. Me ei koskaan puhuta asiasta keskenämme veljen kanssa, mutta joskus aistin, kuinka heitä ihmetyttää ja ehkä vähän inhottaakin meidän kovaääninen joukko kun kokoonnutaan perhetapaamisiin. Mutta ei se haittaa, itse taas olen niin perheihminen ja on kiva kun on elämää ympärillä. Meillä on hyvät välit veljen kanssa muutoin. Ymmärrän kyllä, ettei kovaääniset tenavat ole kaikkien juttu.

Itseasiassa toivon, että he pysyvätkin lapsettomina, koska nyt mummu hoitaa hyvin mielellään meidän tenavia usein. Joten matkustellaan pariskuntana mun miehen kanssa vähintään yhtä usein kuin tämä lapseton veljenikin. Mun näkökulma: kiva vain kun perhepiirissä on erilaisia elämäntilanteita ja joskus jonkun lapsettomuus on toisen hyöty

: D

Vierailija
20/97 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täysin eri asia hakea vertaistukea ja jakaa kokemuksia positiivisessa mielessä kuin että perustetaan tuollaisia keskustelupalstoja missä haukutaan ja puhutaan toisista negatiivisessa sävyssä. Ymmärrätkö? Eihän täälläkään sivustolla ole palstaa lapsettomien haukkumiseen.

Ja kuten täälläkin jo aiemmin mainittu niin eihän tuollaiset sivustot olisi laillisia tai sallittuja jos kyseessä olisi vaikka joku etninen ryhmä.

Mutta siis... Nuo ellit on kyllä jotenkin absurdi sivusto. Jos ihminen on sujut oman lapsettomuutensa kanssa niin miksi ihmeessä siitä pitää keuhkota noin paljon? Miksi sitä pitää perustella? Miksi muita pitää haukkua heidän tekemisiensä tai ratkaisujensa perusteella?

Itse uskon, että jos on tyytyväinen omiin ratkaisuihinsa, ei kukaan koe mitään tarvetta haukkua muita.

No oletko laskenut, kuinka monta vauva- tai lapsiaiheista palstaa on olemassa ja kuinka monta sataa/tuhatta viestiä niihin kirjoitetaan päivittäin? Jos on sinut oman lapsiperheellisyytensä kanssa, miksi siitä pitää keuhkota niin paljon?

Itse luen erästä velapalstaa (ei tuota ellien), jossa on paljon hauskaa ja positiivista juttua. Lähinnä sellaista omasta elämästä nauttimista ja iloittelua. Sehän on juuri netin ja keskustelujen suola, että samanhenkiset voivat yhdessä keskustella.

Ihan turha sinne on tulla lukemaan, jos ei kestä onnellisia ihmisiä. Minä luen täällä kivoja juttuja, mutta ei tulis mieleenkään tulla tänne räyhmäämään "lapset on kamalia, miks teette lapsia" - sehän olisi tyhmää.