Tuo maimisiin.infon "onnelliset lapsettomat" on kyllä netin ilkeämielisin keskustelu!
Siellä kiroillaan ja törkeillään ihan sumeilematta, ihan hillitön raivo heillä tuntuu kohdistuvan lapsiin ja lapsiperheisiin. Ihan ällistyttävää luettavaa.
Kommentit (97)
Mutta silti musta on inhottavaa että porukka kokoontuu jossain päin nettiä inhoamassa minua ja lapsiani.
Ei musta sekään ole hyväksyttävää jos jossain on (ja varmaan onkin) Onnelliset rasistit -keskustelu, jossa saa vapaasti tuulettaa sitä miten ihanaa onkin kun pääsee vaikka mökille eikä enää tarvitse katsella niitä joka paikkaa saastuttavia yrjöttäviä mutakuonoja jne..
En ymmärrä miksi joidenkin ihmisryhmien (tässä tapauksessa äidit ja lapset, mutta ihan yhtä hyvinhän se voisi olla vaikka mustaihoiset tai kouluttamattomat ihmiset) inhoamiselle on pakko järjestää tarkoitukseen pyhitettyjä "vertaistukiketjuja" joissa samanmieliset mässäilevät vihallaan, ikään kuin viha tiettyä ihmisryhmää kohtaan olisi niin arvokas asia että sitä varten on pakko järjestää oikein tukitoimenpiteitä.
Ja sanottakoon nyt, että minulle on aivan sama hankkiiko joko lapsia vai ei. Itse asiassa, aika monen olisi hyvä myöntää ajoissa itselleen, että ei ole valmis sitoutumaan lapsen kasvatukseen.
Mutta siis... Nuo ellit on kyllä jotenkin absurdi sivusto. Jos ihminen on sujut oman lapsettomuutensa kanssa niin miksi ihmeessä siitä pitää keuhkota noin paljon? Miksi sitä pitää perustella? Miksi muita pitää haukkua heidän tekemisiensä tai ratkaisujensa perusteella?
Itse uskon, että jos on tyytyväinen omiin ratkaisuihinsa, ei kukaan koe mitään tarvetta haukkua muita.
Mikään ei olisi niin huono idea kuin että ihmiset jotka vihaavat lapsia eivätkä halua elää lapsiperhe-elämää alkaisivat hankkia lapsia "varmuuden vuoksi" ettei vain myöhemmin kaduttaisi. Sehän olisi ihan katastrofi niille lapsille.
Mutta silti tulee paha mieli siitä että meihin lapsiperheisiin suhtaudutaan noin suurella vihalla.
Yhteiskunnassamme lapset ovat lähes pyhiä
Ottamatta kantaa viestin muuhun sisältöön, tämä on täyttä puppua. Suomalainen yhteiskunta ei todellakaan ole lapsiystävällinen, eikä täällä lapsia huomioida millään erityisellä tavalla. Kyllä ne ovat ihan muut yhteiskunnat, joissa lapsia arvostetaan ja rakastetaan ihan yhteisöllisestikin. Käy jossain eteläeurooppalaisessa maassa, niin huomaat millaista on, kun lapset ovat "pyhiä". Suomessa äiti niiden vahinkovankkuriensa kanssa saa aika kylmää kyytiä vaikkapa ihan arkisessa tavaratalossa, kun erehtyy tukkimaan arvon herrasväeltä tien. En peräänkuuluta mitään lasten palvontaa, mutta olisi mukavaa, jos lapsiin tässä yhteiskunnassa suhteuduttaisiin kuin muihinkin yhteiskunnan jäseniin.
Mutta siis... Nuo ellit on kyllä jotenkin absurdi sivusto. Jos ihminen on sujut oman lapsettomuutensa kanssa niin miksi ihmeessä siitä pitää keuhkota noin paljon? Miksi sitä pitää perustella? Miksi muita pitää haukkua heidän tekemisiensä tai ratkaisujensa perusteella?
Itse uskon, että jos on tyytyväinen omiin ratkaisuihinsa, ei kukaan koe mitään tarvetta haukkua muita.
No oletko laskenut, kuinka monta vauva- tai lapsiaiheista palstaa on olemassa ja kuinka monta sataa/tuhatta viestiä niihin kirjoitetaan päivittäin? Jos on sinut oman lapsiperheellisyytensä kanssa, miksi siitä pitää keuhkota niin paljon?
On täysin eri asia hakea vertaistukea ja jakaa kokemuksia positiivisessa mielessä kuin että perustetaan tuollaisia keskustelupalstoja missä haukutaan ja puhutaan toisista negatiivisessa sävyssä. Ymmärrätkö? Eihän täälläkään sivustolla ole palstaa lapsettomien haukkumiseen.
Ja kuten täälläkin jo aiemmin mainittu niin eihän tuollaiset sivustot olisi laillisia tai sallittuja jos kyseessä olisi vaikka joku etninen ryhmä.
Itse uskon, että jos on tyytyväinen omiin ratkaisuihinsa, ei kukaan koe mitään tarvetta haukkua muita.No oletko laskenut, kuinka monta vauva- tai lapsiaiheista palstaa on olemassa ja kuinka monta sataa/tuhatta viestiä niihin kirjoitetaan päivittäin? Jos on sinut oman lapsiperheellisyytensä kanssa, miksi siitä pitää keuhkota niin paljon?
Koska naisiin kohdistuu kaksi valtavaa painetta: naisella pitää olla mies ja naisen pitää hankkia lapsia. (Ja lapsia pitää olla 2 kpl, poika ja tyttö, mutta jätetään tämä nyt sivuun tästä.)
Luulen että monta onnetonta parisuhdetta purkautuisi, jos tuo paine miehen saamiseen olisi pienempi. Ja moni sinkku eläisi paljon onnellisempana, jos ympärillä ei koko ajan kyseltäisi, että joko sinulla on mies.
Ja jos on vapaaehtoisesti lapseton, siitä on vaikea puhua koska ympäristö ei valintaa hyväksy ja sitä ollaan kyseenalaistamassa koko ajan. Lasten haluaminen on sosiaalisesti hyväksyttävää, lapsettoman elämän haluaminen ei ole.
Lukekaa vaikka "Oikeesti aikuiset" kirja, jossa kerrotaan minkälaista suomalaisten 30-50 vuotiainen lapsettomien ja miehettömien naisten elämän on. Kyllä siinä joutuu melkoisessa paineiden ristitulessa elämään, kun koko yhteiskunta perustuu siihen oletukseen, että nainen elää miehen kanssa ja hänellä on lapsia.
Asiaa kirjasta vaikka täällä: http://scilicet.blogspot.com/2008/10/oikeesti-aikuiset.html
Kummastelen vain palstan tasoa.
Ja ihmettelen sitä vihaa ja agressiota mikä siellä on huomattavissa. En tietenkään syytä kaikkia, mutta osa on aivan selvästi lapsenvihaajia, lapset eivät saisi näkyä tai kuulua tässä yhteiskunnassa. Aikuiset ihmiset haukkuvat lapsia rumiksi jne?!
Mikä näillä ihmisillä on mennyt vikaan? Ehkäpä parempikin että eivät lisäänny...
Aikuiset ihmiset haukkuvat lapsia rumiksi jne?!
Mikä näillä ihmisillä on mennyt vikaan? Ehkäpä parempikin että eivät lisäänny...
Muistuupa mieleeni taannoinen blogiskandaali, jossa ÄIDIT nimettöminä haukkuivat toisten lasten ulkonäköä ja muutenkin herjasivat törkeästi. Ei voida millään väittää, että vain velat olisivat aggressiivisia tai haukkuisivat toisia. Minusta kukaan ei vihaa toista niinkuin äiti toista äitiä (työssäkäyvät vs. kotiäidit, imettävät vs. pulloruokkivat, suurperheen äidit vs. yhden lapsen äidit, menevät äidit vs. kotona viihtyvät). Ehkä heillekin olisi ollut parempi etteivät lisäänny.
ratkaisunsa kanssa.
Kummastelen vain palstan tasoa.
Ja ihmettelen sitä vihaa ja agressiota mikä siellä on huomattavissa. En tietenkään syytä kaikkia, mutta osa on aivan selvästi lapsenvihaajia, lapset eivät saisi näkyä tai kuulua tässä yhteiskunnassa. Aikuiset ihmiset haukkuvat lapsia rumiksi jne?!
Jotka haukkuvat täällä toisia äitejä ja lapsia? Ovatko he sinut ratkaisunsa kanssa?
Yritänyt nyt vähän valottaa näin entisenä onnellisena lapsettomana, että kaikki kärkkäät mielipiteet eivät ole katkeruutta ja kateutta. Aikoinani itse kävin paljon noilla velapalstoilla ja olin samaa mieltä monista asioista. Oma lapsi sitten muutti kaiken (mies lempeästi painosti lapsen tekoon ja onneksi niin teki!) ja nykyään suhtaudun eri tavalla myös muiden lapsiin eli olen oppinut pitämään lapsista. Pystyn silti täysin provosoitumatta lukemaan noita velajuttuja, ihan mielenkiintoistahan se on lukea "entisen minäni" kaltaisten kirjoituksia.
Asiasta jotain tietävänä väitän, että eivät he kaikki tai edes suuri osa ole katkeria tai kateellisia lapsellisille. Muutenhan he kuumeilisivat täällä sitä omaa muksua, eikös vaan? Minulla herää kysymys, mikä on äiti-ihmiset oman katkeruuden ja kateellisuuden laita jos käy jatkuvasti vela-palstoja lukemassa ja kommentoimassa, saati sitten ne jotka täällä haukkuvat muiden kasvatustyylit ja elämäntavat koska ne eivät ole juuri niinkuin itsellä.
Jos vedätte kaikista kärkkäistä mielipiteistä sen johtopäätöksen että henkilö on kateellinen tai ei ole sinut ratkaisunsa kanssa niin sitten joka ikinen ihminen on kateellinen ja katkera. Oli miten oli, henkilöllä on täysi oikeus pitää lapsiperhe-elämää epämiellyttävänä tai jopa ällöttävänä eikä se tee hänestä sairasta.
eikä hauku toisia äitejä, eikä marise omia asioitaan.
Nyt kävin lukemassa kun oli linkki ja ihmettelin kyllä näiden naisten mielipiteitä. Tai oikeammin huvitti. Kovasti tuntuvat vakuuttavan, että näin minä nyt tämän haluan olevan ja inhoan lapsia.
Huvittavaa.
Mutta kyllähän se ihmetyttää, jos jotain ihmisryhmää pitää oikein olan takaa mennä netissä haukkumaan. Viharyhmä siitä tulee mieleen, eikä mikään "onnelliset x".
Mulla on parikin lapsetonta kaveria, ja heistä kyllä huomaa, kumpi on vapaaehtoisesti, onnellisesti lapseton. Hän on sinut elämäntapansa kanssa, pystyy olemaan luontevasti lasten ympärillä, voimme jutella myös "äitiasioita", vaikkei hänellä niistä omakohtaista kokemusta olekaan. Toinen taas... No, hän ei selvästi ole sinut asian kanssa. Puhuu törkeästi lapsista, korostaa joka käänteessä omaa vapauttaan ja seksuaalisuuttaan (josta on oikeasti epävarma, koska ei ole toteuttanut sitä "perinteisellä tavalla"). Voisin kuvitella kyseisen ihmisen tuollaisella "onnellisten" palstalla. Ensimmäistä kaveria ja hänen elämäntapaansa kunnioitan, toista vain säälin.
että jos käytös ei johdu katkeruudesta tai kateudesta, sen täytyy johtua tyhmyydestä. Koska ei kukaan järkevä ihminen kulje tuomitsemassa ja haukkumassa muita netissä. ;)
Jotka haukkuvat täällä toisia äitejä ja lapsia? Ovatko he sinut ratkaisunsa kanssa?
Yritänyt nyt vähän valottaa näin entisenä onnellisena lapsettomana, että kaikki kärkkäät mielipiteet eivät ole katkeruutta ja kateutta. Aikoinani itse kävin paljon noilla velapalstoilla ja olin samaa mieltä monista asioista. Oma lapsi sitten muutti kaiken (mies lempeästi painosti lapsen tekoon ja onneksi niin teki!) ja nykyään suhtaudun eri tavalla myös muiden lapsiin eli olen oppinut pitämään lapsista. Pystyn silti täysin provosoitumatta lukemaan noita velajuttuja, ihan mielenkiintoistahan se on lukea "entisen minäni" kaltaisten kirjoituksia.
Asiasta jotain tietävänä väitän, että eivät he kaikki tai edes suuri osa ole katkeria tai kateellisia lapsellisille. Muutenhan he kuumeilisivat täällä sitä omaa muksua, eikös vaan? Minulla herää kysymys, mikä on äiti-ihmiset oman katkeruuden ja kateellisuuden laita jos käy jatkuvasti vela-palstoja lukemassa ja kommentoimassa, saati sitten ne jotka täällä haukkuvat muiden kasvatustyylit ja elämäntavat koska ne eivät ole juuri niinkuin itsellä.
Jos vedätte kaikista kärkkäistä mielipiteistä sen johtopäätöksen että henkilö on kateellinen tai ei ole sinut ratkaisunsa kanssa niin sitten joka ikinen ihminen on kateellinen ja katkera. Oli miten oli, henkilöllä on täysi oikeus pitää lapsiperhe-elämää epämiellyttävänä tai jopa ällöttävänä eikä se tee hänestä sairasta.
saa olla vapaaehtoisesti lapseton, jos juttelee äitijuttuja ja viihtyy lasten kanssa? Entäpä jos ei millään saa itseään viihtymään lasten kanssa eikä yksinkertaisesti pidä heistä vaikka yrittäisi?
Sen takia nuo palstat ovat että velat saavat vapaasti tuuletella tunteitaan ilman pelkoa lapsiperheiden loukkaantumisesta. Toinen juttu sitten on, miksi äidit tunkevat sinne omine vasta-argumentteineen, saati pohtivat täällä miten voikin olla että joka ei halua valvoa öitä, synnyttää kivuliaasti tai istuksia hiekkalaatikolla päivät pitkät.
Jos minä vaikka kirjoitan, että näin tänään kaksi teiniä jotka rääkkäsivät varista ja että he ansaitsisivat tukkapöllyn ja viikkorahat pois, tarkoittaako se että vihaan kaikkia teinejä? Tai sitä että olen kateellinen koska itselläni ei ole vielä teini-ikäisiä lapsia, vaan taaperoita? Koska niin kärkkäästi meuhkaan mielipiteineni, minun täytyy olla kateellinen varista rääkkääville teineille tai heidän vanhemmilleen? Hei kamoon mammat, lopettakaa tuo psykologisointi!
Jos joku kertoo esim ettei halua naimisiin, niin ei sille kukaan sano että kyllä sun mieles vielä muuttuu.
Valitettavasti se ei ole ihan noin, vaan yhtälailla niin avioliitto kuin lasten tekeminenkin on yhteiskunnassa vallitseva normi ja siitä poikkeavaa kummastellaan. Itse en koe tarvetta mennä naimisiin tai hankkia lapsia, ja juuri tuo "kyllä sun mieles vielä muuttuu"-kommentti on molemmissa kysymyksissä tullut ikävän tutuksi.
Olenkin päättänyt alkaa kysellä tuttavilta samoja asioita (milloinkas menet naimisiin/hankit lapsia?) ja kun saan vastauksen, kommentoin myhäillen, että "kyllä se sunkin mieles siitä vielä muuttuu ja tuut järkiisi" :)
"Eikös lapsettomalla viikonloppu aina ole vapaa?"
Ei meillä ainakaan ollut, kiitos vuorotyön.