Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuo maimisiin.infon "onnelliset lapsettomat" on kyllä netin ilkeämielisin keskustelu!

Vierailija
13.06.2009 |

Siellä kiroillaan ja törkeillään ihan sumeilematta, ihan hillitön raivo heillä tuntuu kohdistuvan lapsiin ja lapsiperheisiin. Ihan ällistyttävää luettavaa.

Kommentit (97)

Vierailija
61/97 |
13.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä sä oikein liikut?? Minä en ole tavannut yhtään lapsettomuuden valinnutta joka sitä katuisi viisikymppisenä. Matkustelevat, sisustelevat, nauttivat menestyneestä urastaan, viettävät aikaa puolisonsa, ystäviensä ja sukunsa kanssa... eikä nämä minun tuntemani ainakaan inhoa lapsia vaikka ei niitä itse ole halunnutkaan.

Eli missä näihin olette törmänneet näihin ruikuttajiin??

Vierailija
62/97 |
13.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä sä oikein liikut?? Minä en ole tavannut yhtään lapsettomuuden valinnutta joka sitä katuisi viisikymppisenä. Matkustelevat, sisustelevat, nauttivat menestyneestä urastaan, viettävät aikaa puolisonsa, ystäviensä ja sukunsa kanssa... eikä nämä minun tuntemani ainakaan inhoa lapsia vaikka ei niitä itse ole halunnutkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/97 |
13.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikään lapseton nainen ei ole 45v päälle kehunut, kuinka hyvä on kun ei tehnyt lapsia. Katumisia olen 20 vuoden aikana kuullut sitäkin enemmän.

Ja eniten säälittää nämä, joiden mies lähti läiskimään siinä vaiheessa kun lapsia ei enää ollut mahdollisuus saada ja vaihtoi nuorempaan ja sai melkein heti lapsia.

Vierailija
64/97 |
13.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vaihtaa nuorempaan, ja koska tämä nuori nainen on yleensä lapsentekoiässä ja haluaa jälkikasvua, vanhan ukkelin on suostuttava mikäli haluaa jatkossakin nuorta piirakkaa. Harva viidenkympin villityksessä vaimonsa jättänyt ottaa uuden vaimon että pääsisi valvomaan öitä ja vaihtamaan vaippoja. Se on vaan se hinta mikä nuoremmasta naisesta täytyy maksaa.

Ja ihan samalla lailla ellei enemmänkin niitä äidiksi "suostuneita" vaimoja dumppaillaan. Tilastojen valossa lapsen hankkiminen on suurempi riski liiton onnellisuudelle kuin niiden harkittu hankkimatta jättäminen.

Vierailija
65/97 |
13.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun ikää tulee ja huomaavat, ettei vaimo voikaan enää synnyttää, he vaihtavat nuorempaan. Miehillekin tulee se vauvakuume ja lapsenkaipuu kun ikää tulee. Nuorena on vielä helppo vannoa, ettei ikinä.

Mies vaihtaa nuorempaan, ja koska tämä nuori nainen on yleensä lapsentekoiässä ja haluaa jälkikasvua, vanhan ukkelin on suostuttava mikäli haluaa jatkossakin nuorta piirakkaa. Harva viidenkympin villityksessä vaimonsa jättänyt ottaa uuden vaimon että pääsisi valvomaan öitä ja vaihtamaan vaippoja. Se on vaan se hinta mikä nuoremmasta naisesta täytyy maksaa.

Ja ihan samalla lailla ellei enemmänkin niitä äidiksi "suostuneita" vaimoja dumppaillaan. Tilastojen valossa lapsen hankkiminen on suurempi riski liiton onnellisuudelle kuin niiden harkittu hankkimatta jättäminen.

Vierailija
66/97 |
13.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi voi rikkoa liiton vaikka sitä olisi umpirakastuneena yhdessä haluttu ja suunniteltu. Mitkä mahtaa olla onnistumisen mahdollisuudet, jos nainen, joka ei tunne mitään halua äitiyteen, suostuu tekemään lapsia ettei mies vaan vanhempana vaihda nuorempaan? Taitaapi käydä niin, että mies saa ne lapset ja vaihtaa sitten nuorempaan anyway

Vierailija
67/97 |
13.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtaahan ne miehet nuorempaan monesti, vaikka olisi yhdessä montakin lasta ja yhdessä suunniteltu.

Mutta otin vain esimerkkinä, että tiedän 3 tapausta, missä ero on tullut juuri sen takia, ettei nainen halunnut lapsia ja vietettiin aikuisten itsenäistä avioliittoa. Sitten jossain vaiheessa se alkoi kyllästyttää ja olisi kumpikin halunnut lapsia. Kas, nainen ei enää saanutkaan niitä ja mies vaihtoi nuorempaan ja perusti melko nopeaa perheen.

Melko surullisia tapauksia.

Lapsi voi rikkoa liiton vaikka sitä olisi umpirakastuneena yhdessä haluttu ja suunniteltu. Mitkä mahtaa olla onnistumisen mahdollisuudet, jos nainen, joka ei tunne mitään halua äitiyteen, suostuu tekemään lapsia ettei mies vaan vanhempana vaihda nuorempaan? Taitaapi käydä niin, että mies saa ne lapset ja vaihtaa sitten nuorempaan anyway

Vierailija
68/97 |
13.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa pystyy olemaan omillaan jo 18-19-vuotiaana.

Ja toisaalta monet joutuvat auttamaan myös omia vanhenevia vanhempiaan, vai jättääkö tämä sama hedonistinen ihmisryhmä myös nämä huomioimatta?

Vanhainkodit on kuitenkin täynnä vanhuksia, joiden elämän suurin murhe/katumus liittyy lapsettomuuteen (oli se sitten vapaaehtoista tai ei).

Moni joutuu elättämään vielä aikuisia lapsiaankin ja hoitamaan näiden asioita.

pitäisikö minun hankkia nyt lapsia vain sen takia etten katuisi lapsettomuutta 40-50 vuoden kuluttua?

Kuinka hyvä äiti minusta tulisi jos vain tuon takia lapsen tekisin. Lapsia pitää hankkia vain siksi että haluaa lapsia, ei muista syistä. Minä en halua lapsia, joten minä en niitä myöskään maailmaan pyöräyttele, jokainen saa vapaasti valita toisin niin halutessaan.

Vierailija
69/97 |
13.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta toivottavasti et käy rasitteeksi muille kun/jos huomaat katuvasi päätöstäsi. Kanna vastuu omista päätöksistä itse ja älä katkeroidu jos kaduttaa ja älä ainakaan pura katkeruuttasi niihin naisiin, joilla on lapsia.

Muuta en toivo. Lapsettomat keski-ikäiset naiset osaavat olla aika rasittavia.

Suurin osa pystyy olemaan omillaan jo 18-19-vuotiaana.

Ja toisaalta monet joutuvat auttamaan myös omia vanhenevia vanhempiaan, vai jättääkö tämä sama hedonistinen ihmisryhmä myös nämä huomioimatta?

Vanhainkodit on kuitenkin täynnä vanhuksia, joiden elämän suurin murhe/katumus liittyy lapsettomuuteen (oli se sitten vapaaehtoista tai ei).

Moni joutuu elättämään vielä aikuisia lapsiaankin ja hoitamaan näiden asioita.

pitäisikö minun hankkia nyt lapsia vain sen takia etten katuisi lapsettomuutta 40-50 vuoden kuluttua?

Kuinka hyvä äiti minusta tulisi jos vain tuon takia lapsen tekisin. Lapsia pitää hankkia vain siksi että haluaa lapsia, ei muista syistä. Minä en halua lapsia, joten minä en niitä myöskään maailmaan pyöräyttele, jokainen saa vapaasti valita toisin niin halutessaan.

Vierailija
70/97 |
13.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

halua, surffailee vauvapalstalla?

Vierailija
71/97 |
13.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

halua, surffailee vauvapalstalla?

Vierailija
72/97 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta en toivo. Lapsettomat keski-ikäiset naiset osaavat olla aika rasittavia.

Mutta tämä pätee kaikkiin ihmisryhmiin, myös äiteihin. Kuinka monta kertaa olisin toivonut, että ne lapsia hankkineet valittajamammat kantaisi vastuunsa eikä joka käänteessä ruikuttaisi, kuinka rankkaa on ja kuinka hirveitä omat lapset on. Jos on lapsia hankkinut, kantaisi sitten vastuunsa eikä kitisisi katkerana lapsettomille.

Vierailija
73/97 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että jos esim. tuonne vela-palstalle joku kirjoittaa "ihanaa, vapaa viikonloppu edessä, tehdään kohta hyvää ruokaa ja avataan viinipullo ja matkakin on kesälle varattu" niin vastaukset on yleensä luokkaa "onnea! Nauti olostasi!"

Mutta jos täällä av:lla joku iloitsee, että ihanaa, matka varattu ja avataan kohta viinipullo niin suuri osa vastauksista on vain v***uilua "mä oon kyllä käynyt Mauritiuksella eikä siellä ole mitään tekemistä" "missäs sun lapset on jos viiniä ryypiskelet?" "mikä tarve sulla on leuhkia matkoillas täällä?"

Voisiko joku kertoa, miksi näin on jos kerran äitiys tekee ei-katkeraksi, avarakatseiseksi ja toisia ajattelevaksi? Esim. tuolla ap:n mainitsemalla palstalla tuetaan toisiaan ja vaihdetaan huumorilla ajatuksia, yhtään av:n tyylistä loanheittoa toisia keskustelijoita kohtaan ei siellä esiinny

Vierailija
75/97 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyn täällä, koska täällä on niin kummallista porukkaa. En tiedä, johtuuko se äitiydestä vai mistä, mutta monella on niin ihmeellinen maailmankatsomus, että se on kiinnostavaa sillä lailla, niin kuin jotkut harvinaiset ötökätkin on.

Vierailija
76/97 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyn täällä, koska täällä on niin kummallista porukkaa. En tiedä, johtuuko se äitiydestä vai mistä, mutta monella on niin ihmeellinen maailmankatsomus, että se on kiinnostavaa sillä lailla, niin kuin jotkut harvinaiset ötökätkin on.

Minä lapseton taas käyn, koska täällä on vilkasta keskustelua paljosta muustakin kuin vauvoista/lapsista ja aiheita laidasta laitaan, huumoriakin.

Ja onhan ystävissä "lapsellisia" lähes kaikki, joten nekin asiat tavallaan koskettaa.

Vierailija
77/97 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..olisiko pitänyt pysyä lapsettomana. Meillä on vain yksi lapsi ja hänkin aivan ihana tapaus, mutta juuri vapaa-ajan puute tekee parisuhteelle mittavaa tuhoa.

Vierailija
78/97 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..olisiko pitänyt pysyä lapsettomana. Meillä on vain yksi lapsi ja hänkin aivan ihana tapaus, mutta juuri vapaa-ajan puute tekee parisuhteelle mittavaa tuhoa.

Lapsia on kolme ja ajoittain olen kyllä todella väsynyt. Mietin, miten ihanaa olisi nukkua aamulla pitkään, tehdä mitä itseä huvittaa jne. Mutta sitten kun joskus (pari kertaa vuodessa) saamme vuorokauden mittaisen hengähdystauon miehen kanssa mummon hoitaessa lapsia, niin tuon yhdenkin päivän jälkeen huomaa jo ikävöivänsä lapsia. Sitä tajuaa, että oikeasti ei haluaisikaan vaihtaa elämäänsä enää siihen vapaaseen lapsettomaan. Tiedän, että minulle ei loppujen lopuksi riittäisi matkustelu, harrastukset, shoppailu ja työ. Vuodet ennen lapsia olivat juuri tuota itselleen elämistä ja kiintiö tuli sekä itsellä että miehellä sitä täyteen. Oikeasti en siis kadu, vaikka välillä manaankin, että voi kun nuo lapset edes hetken olisivat hiljaa jne.

Vierailija
79/97 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että jos esim. tuonne vela-palstalle joku kirjoittaa "ihanaa, vapaa viikonloppu edessä, tehdään kohta hyvää ruokaa ja avataan viinipullo ja matkakin on kesälle varattu" niin vastaukset on yleensä luokkaa "onnea! Nauti olostasi!"

Vierailija
80/97 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että jos esim. tuonne vela-palstalle joku kirjoittaa "ihanaa, vapaa viikonloppu edessä, tehdään kohta hyvää ruokaa ja avataan viinipullo ja matkakin on kesälle varattu" niin vastaukset on yleensä luokkaa "onnea! Nauti olostasi!" Mutta jos täällä av:lla joku iloitsee, että ihanaa, matka varattu ja avataan kohta viinipullo niin suuri osa vastauksista on vain v***uilua "mä oon kyllä käynyt Mauritiuksella eikä siellä ole mitään tekemistä" "missäs sun lapset on jos viiniä ryypiskelet?" "mikä tarve sulla on leuhkia matkoillas täällä?" Voisiko joku kertoa, miksi näin on jos kerran äitiys tekee ei-katkeraksi, avarakatseiseksi ja toisia ajattelevaksi? Esim. tuolla ap:n mainitsemalla palstalla tuetaan toisiaan ja vaihdetaan huumorilla ajatuksia, yhtään av:n tyylistä loanheittoa toisia keskustelijoita kohtaan ei siellä esiinny

vaikken ole kyseisillä palstoilla käynytkään.

Mutta siis yleisesti en edes ymmärrä miksi lapsistaan onnellinen äiti ylipäätänsä tunkee tuonne vela-keskusteluihin. Mun mielestä sen voisi antaa olla purkautumiskanava lapsettomille, eikä siellä tarvisi olla hienotunteinen lapsiperheitä kohtaan.

Sen mitä on tässä vuosien varrella nähnyt niin aika paljon kritiikkiä nuo vapaaehtoisesti lapsettomat ympäristöltään saavat, ihan niin kuin ihmisellä olisi joku velvollisuus hankkia lapsia. ja varsinkin kun kyseessä on nainen niin häntä pidetään lähes puutteellisena jos ei äidiksi halua.

Yhteiskunnassamme lapset ovat lähes pyhiä ja täältäkin näkee kuinka helposti äidit tulistuvat jos joku sanoo jotain negatiivista jälkikasvustaan. Lapseton ei ehkä edes välitä lapsista, muttei suinkaan (yleensä) voi sanoa sitä päin kasvoja kenellekään. Silloinkaan kun jonkun sukulaislapsen toiminta ärsyttää tosissaan, ihan kiva siis jos heillä on joku paikka missä voivat vapautuneesti purkaa tuotakin ärsyynnystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä