Miksi toisen puolesta iloitseminen on niin vaikeaa?
Olen todella pettynyt parhaaseen ystävääni. Mieheni sai todella hyvän työpaikan ja halusin jakaa tämän ilon yleensä niin empaattisen ja sympaattisen ystäväni kanssa. Laitoin hänelle tekstarin, mutta hän ohitti koko asian eikä maininnut vastauksessaan koko asiasta yhtään sanaa! Tekstasi ihan muista asioista.
En voi kuin ajatella, että ystäväni on kateellinen. Mutta miksi, mitä hän tässä menettää? Itse olen "hyppinyt tasajalkaa" riemusta hänen kanssaan hänelle tärkeissä asioissa, mutta nyt en saa mitään vastakaikua. Toisaalta aivan samantekevää, mutta silti painaa mielessä. Ylireagointiako?
Kommentit (9)
työpaikan takia?
Tai sitten pakko olla kyseessä loikkaus haudankaivajasta ison firman toimariksi?
Vaan vaikka onnitteluja tai edes jotain pientä osoitusta, että on iloinen toisen puolesta. Minusta ystävyys on sekä negatiivisten että positiivisten asioiden jakamista.
Ja kyllä, kyseessä on juuri tyyliin "loikkaus haudankaivajasta ison firman toimariksi".
t. ap
et mua ei kiinnostaisi juurikaan ystäväni miehen työt, mutta jos ystäväni saisi sen loistotyöpaikan niin se olisi aivan eri asia, järjestäisin vaikka juhlat sen kunniaksi ;)
jos vaikka sun kaverilla oli kiirus, ja kuiteki muuta asiaa jonka muisti kun sai sun viestin, siis jos hän vaikka inhimillisesti unohti sun iloisen viestisi sisällön
itse syyllistyn siihen, että unohdan saaneeni viestin tai unohdan mitä siinä viestissä oli
eli jos saan viestin ja luen ja jatkan töitäni, laitan viestiä myöhemmin ystävälleni enkä muista mitä hän on viimeksi kirjoittanut enkä muista tarkistaa hänen viimeisintä viestiään
minust on valitettavasti tullut hömelö tekstareiden suhteen :( päivällä on niin tajuton kiire töissä ja illalla kotona ei enää jaksa mitään :(
Miksei voi ystävää ilahduttaakseen muiden asioiden lomassa tekstata vaikka että "Tosi kiva juttu"?
Kysymys ei ole miehen työpaikasta vaan ystävän ilon jakamisesta. Jotkut vaan on niin ajattelemattomia, toiset on luonteeltaan kateellisia (mutta sellaisen ystävä tuskin olisit?). Ehkä ystäväsi pelkää saavansa jonkun hivuttavan taudin, jos jakaa ilosi? ;)
Onneksi olkoon miehen työpaikasta!
ihan oikeesti, ei kaikki johdu kateudesta tai välinpitämättömyydestä
ei voi tietää mistä johtuu jos ei kysy
laita ap vaik uus viesti ystävälles, ei kannata pahoittaa mieltään pelkästä oletuksesta
itse tiedostan meiän naisten olevan sellassia, et analysoimme kaikki viestit ja rivien välit, joten en halua laittaa viestiä kiireesti lennossa, vaan muotoilen viestini aina rauhassa tai ainakin ajatuksella
eli jos mulla ei ole aikaa analysoida kirjoittamaani, en laita viestiä, koska se voidaan tulkita väärin
tosin on sellaisiakin tuttuja, joille voin laittaa nopsasti viestin, ja sit on sellassia tuttuja, joille tarttee laittaa et viesteillään myöhemmin nyt on kiirus, muuten he luulevat et mulla on joku hätä jos en vastaa saman vuorokauden aikana
niin me vaan kaikki sorrutaan oletuksiin ja luodaan käsitykset ilman tietoa
laita ap ihmeessä toinen viesti ystävälles, voihan oikeesti olla et hänellä oli sillon joku "tilanne" eikä osannu reagoida viestiisi oikein, anna hänelle mahdollisuus onnitella sua
onneksi olkoon miehesi työpaikasta, se on oikeesti ihanaa, et saa tehä kivaa duunia (mäki saan, toivottavasti miehenikin joskus)
ehkä hän ottaa asian puheeksi kun tapaatte kasvotusten.