Jatkossa opiskelijalla on kesällä vaihtoehtoina opiskelu/opintotuki, opintojen lopettaminen/työttömyysturva tai 50% tt-tuki
Kannattaa siis mennä töihin jos ei opiskelu kesällä ole mahdollista
Kommentit (27)
Näin se oli 80-luvullakin, kun itse opiskelin. Yleensä olin kesätöissä, mutta muutamana kesänä opiskelinkin. Toimeentulotuesta en tiennyt mitään. Tai no sanan olin kyllä kuullut. Jos olisin opiskelun lopettanut, olisin jäänyt tulottomaksi, koska silloinen avopuoliso oli töissä.
Mutta kun kesätöitä(kään) ei riitä kaikille.
Nyt niitä hakevat opiskelijoiden lisäksi kaikki muutkin: työttömät, eläkeläiset, pätkätyöläiset, osa-aikaiset...
Kyllä opiskelija menee kesätöihin, kunhan sellainen työ löytyisi!
Miten hallitus ei tätä vieläkään tajua?!
Vierailija kirjoitti:
Nyt niitä hakevat opiskelijoiden lisäksi kaikki muutkin: työttömät, eläkeläiset, pätkätyöläiset, osa-aikaiset...
No sitten kannattaa opiskella koko kesä! AMK:ssa ja yliopistossa onnistuu kyllä.
Saako opiskelijat ruokakaupasta ruokaa -50%, jos heidän toimeentulotuki on -50% ?
Vierailija kirjoitti:
Näin se oli 80-luvullakin, kun itse opiskelin. Yleensä olin kesätöissä, mutta muutamana kesänä opiskelinkin. Toimeentulotuesta en tiennyt mitään. Tai no sanan olin kyllä kuullut. Jos olisin opiskelun lopettanut, olisin jäänyt tulottomaksi, koska silloinen avopuoliso oli töissä.
Hyvänen aika, nyt ei eletä 1980-lukua vaan massatyöttömyyden aikaa! Ei kaikille halukkaille ole työpaikkoja, jokaiseen avoimeen paikkaan tulee satoja-tuhansia hakemuksia. Työnantajat eivät jaksa edes lukea kaikkia hakemuksia.
Meneekö tämä fakta vihdoinkin kaaliinne?!
Vierailija kirjoitti:
Niin eli se työnteko on se ensisijainen vaihtoehto
Varmaan mutta kun kukaan ei palkkaa mihinkään töihin. Hajotkaa aamuihinne, etenkin ne joilla vielä kymmeniäkin vuosia työelämää tai siis nykyisin työttömänä kärvistelyä.
Jep ja monilla opiskelijoilla päiväkoti-ikäisiä lapsia. Tosin nykypäivänä harvinaisempaa, ysärillä omassa lapsuudessani taisi olla yleisempää ja myös mun omat vanhemmat opiskeli yliopistossa kun olin 1-6v.
Myös mun lapset oli päiväkoti-ikäisiä kun itse opiskelin ja luojan kiitos tuota ei vielä silloin ollut. Kesät oli pakko nostaa tukia, päiväkodista uhattiin suoraan lasulla jos lapset ovat hoidossa koko kesän. Opiskelin teknillistä alaa ja opinnot vei aika paljon aikaa monesti iltaisinkin. Nykyään opiskelu yritetään kyllä tehdä vaikeaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvänen aika, nyt ei eletä 1980-lukua vaan massatyöttömyyden aikaa! Ei kaikille halukkaille ole työpaikkoja, jokaiseen avoimeen paikkaan tulee satoja-tuhansia hakemuksia. Työnantajat eivät jaksa edes lukea kaikkia hakemuksia.
Meneekö tämä fakta vihdoinkin kaaliinne?!
Kai sen nyt kaikki tajuaa, ettei eletä 80-lukua ja työttömyysluvut ovat pilvissä. Nykyään sentään saa työmarkkinatukea myös ne työttömät, joiden puolisolla on töitä eli puolison tulot eivät vaikuta työmarkkinatukeen.
Ääliömäisintä sosiaalipolitiikkaa ikinä on se, että korkeakouluopiskelijan pitäisi jättää opinnot kesken ja jäädä työttömäksi. Että työttömyyttä pidetään ihmisen ensisijaisena olotilana. Aivan naurettavaa. Ja kuulostaa hyvin oikeistolaiselta sosiaalipolitiikalta. Tähän mennessä on pyritty syrjäyttämään köyhät ja pienituloiset, nyt ilmeisesti jatkossa myös mahdollisimman moni opiskelija.
Tämä sekoomuksen ja pershuorien hallitus on yksinkertaisesti sairasta ja aivan alinta umpiihmispaskaa, mitä tämä maa on koskaan kohdannut johdossaan. Jumaliste, että minä toivon noille kuspäille mahdollisimman huonoa tulevaisuutta. Ihan silkkaa saastaa koko sakki.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuuko se fyysisenä kipuna korvien välissä, jos on noin tyhmä kuin sinä? Minkälainen vatipäinen idioottivajakki ei ole vielä tähänkään mennessä tajunnut sitä faktaa, että likimainkaan kaikille eikä edes suurelle osalle ole missään niitä palkallisia töitä kesäksi tai muutenkaan.
Opiskelijalla pitää olla kyllä kaikki opintotuet ja lainat nostettu ja käytetty (asianmukaisesti) ennen kuin voi saada mitään toimeentulotukea.
Vierailija kirjoitti:
Niin itselläkin oli noina Suomen nousuaikoina kolme vaihtoehtoa kesätyöpaikoiksi. Nykyisin taitaa olla vain yksi S-market joka kylällä.
Vierailija kirjoitti:
Opiskelijalla pitää olla kyllä kaikki opintotuet ja lainat nostettu ja käytetty (asianmukaisesti) ennen kuin voi saada mitään toimeentulotukea.
Joo, mutta kiitos sekoomuksen edellisen hallituskauden hymyilevän kuoleman Sanni Grahn-Laasosen saksimisten takia kesäopintotuetkaan eivät ole enää vaihtoehto, koska sitten loppuu opintotukikuukaudet kesken tutkinnon suorittamiseen. Sekoomuksella on kuningas Anti-Midaksen kosketus, kaikki, mihin sekoomus koskee muuttuu paskaksi.
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläisiä hakee Tokmanni kesätöihin.
Olisiko tuossa takana se, että eläkeläinen 25% halvempi työntekijänä.
Vierailija kirjoitti:
No sitten lopettaa ne opiskelut. problem solved
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä pahinta on se, että hallitus tajuaa, mutta lyö silti. Se mitä hallitus tekee on kaasuvalotusta ja henkistä väkivaltaa kansalaisia kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Saako opiskelijat ruokakaupasta ruokaa -50%, jos heidän toimeentulotuki on -50% ?
Kaikki saa jos kyttää kaupassa tuotteita joissa on vähän käyttöaikaa jäljellä