Pelottaako teitä Olkiluodon uusi ydinvoimala?
Siellä on paljastunut vaikka mitä turvallisuuden laiminlyöntejä. Alihankkijat ovat mitä ovat. Vuosia myöhässä tehottomuuden, suoranaisen valehtelun ja laiminlyöntien takia. Sementin koostumuksessakin paljastui isoja ongelmia.
Kun tulee aika se käynnistää taidan mennä pommisuojaan...
Kommentit (7)
Siellä on taidettu mennä useammassakin kohdassa siitä mistä aita on matalin =(
mutta tuo, että ydinvoimalaa rakennetaan juosten kusten on kyllä todella pelottavaa.
NY Timesin artikkelissa varoittavana esimerkkinä siitä, mikä kaikki voi mennä ydinvoimalan rakennuttamisessa pieleen.
vaan se koko artikkeli kertoo siitä. Aikä järkyttävää touhua kyllä ja pelottaa. Toivottavasti ei kuitenkaan posahda joskus.
kukaan ei suostu ottamaan vastuuta asiasta ja koko möhlinki yritetään vaieta kuoliaaksi.
En myöskään ymmärrä mitä järkeä se voimala on rakentaa rannikolle.
Ihmiset leikkii jumalaa ja kuvittelee voivansa osata säilyttää esim. käytetyn ydinjätteen turvallisesti kymmeniä tai jopa satoja tuhansia vuosia.
Olkiluotoa olen seurannut epäuskon sekaisella kauhulla alusta asti. Vaikea uskoa, että Suomessakin tällaisissa asioissa voidaan olla todella lepsuja. Ja nyt ovat vielä pykäämässä uutta ydinvoimalaa minun kotiseudulleni. Todellakin, minua pelottaa.
ydinvoimalan varjossa on koko lapsuutensa kasvanut.