Mikä ihmeen "pullorumba"?
Heti alkuun sanon, että mulla on kokemusta 3 lapsen verran ja kahta ekaa imetin melkein vuoden ja tällä hetkellä imetän tätä kolmatta nyt neljättä kuukautta.
Oon nyt muutamassa ketjussa kiinnittänyt huomiota siihen, kun jotkut pitää imetystä paljon helpompana kuin nk.pullorumbaa? Mitä te tarkoitatte tuolla sanalla?
Ite pidän pulloruokintaan siirtymistä tavallaan helpotuksena arkeen. En mielelläni imetä "julkisella paikalla" ja siksi pitää aina joka kyläpaikassa mennä jonnekin toiseen huoneeseen imettämään. Pullon kanssa on aina niin helppo lähteä minne vaan ja voi pyytää tarvittaessa jotain muuta syöttämään vauvan.
Tarkoitatteko pullojen keittämistä ja mukana kantamista? Mitä ihmeen rumbaa tarkoitatte?
Kommentit (45)
ja pullorumbaa en ole kokenut.
Itse asiassa pullosta anto oli helpompaa. Osittain siksikin, että vauva ei heräillyt niin montaa kertaa yössä.
Pulloja en keitellyt ja huoneenlämpöisenä annettiin maito.
Vauvaa pystyi myös isä hoitamaan kun oli pullolla.
Eli kokemusta on 3.sta imetetystä ja yhdestä pullovauvasta.
Vois aina ottaa asioista selvää, ennenkuin alkaa kommentoida jotakin! Mikrosteriloija on itseasiassa parempi kuin itsekseen kattiloissa keitteleminen!! Ainakin Aventin steriloija pitää vuorokauden pullot steriilinä kannen alla ja muutenkin tehokkaampaa ja huomattavasti helpompaa kuin yksittäisten pullojen kuvattelu millon milläkin tasolla.
vaivalloisena. Imetys ei oikein luonnistunut sylissä ja lapseni sai rintaraivareita. Kotona imetin makuultaan, mutta joka paikassa se ei onnistunut... Lapseni ollessa 4kk, maidon tulo alkoi hiipua ja siirryimme korvikkeeseen.
Mulla oli aina hoitolaukku mukana, joten en kokenut tuttipulloja ja korviketta hankalana kuljettaa mukana. Lapsi oli kova pulauttelemaan, niin varavaatettakin sai aina olla mukana.
En itse ainakaan kokenut sitä mitenkään rumbamaisena. Imetin lapsiani noin puoli vuotta, mutta annoin rinnalla joissain tilanteissa tuttelia. Pullo oli kätevä esim. automatkoilla -> ei tarvinnut pysäköidä jokaista imetystä varten. Myös syksyllä / talvella kun olimme vaikka leikkipuistossa isomman lapsen kanssa, minulla oli pullo ja muutama tuttelipurkki mukana (samassa makuupussissa vauvan kanssa niin ei jäätynyt) -> ei tarvinnut imettää kylmässä tai lähteä heti puistosta kotiin, kun vauvalle tuli nälkä.
Myös ravintolassa annoin tuttelia, itsestäni ei vain tuntunut luontevalta imettää ko. paikassa. Kotona olin pumpattuna pakkasessa maitoa, mutta sitä käytettiin pääosin vain silloin kun mieheni ruokki lasta, jos en ollut kotona.
En keittänyt pulloja tai tutteja kuin uutena. Tutit nyt ehkä joskus satunnaisesti kastoin kiehuvaan veteen. Pullot pesin ihan normaalisti muun tiskin mukana. Tuttelin kippasin pulloon sellaisenaan huoneenlämpöisenä, en lämmittänyt, koskaan.
Mielestäni lapsen ruokkiminen ja koko kasvatus on tehty yhdeksi suoritukseksi, joka arvostellaan jos ei muiden äitien toimesta, niin itse sitten. Ei se mitään rakettitiedettä ole. Maalaisjärkeä, ongelmanratkaisukykyä ja luovuutta toimia ja tehdä käytännön elämä toimivaksi ilman muiden ihmisten asettamia vaatimuksia. Ei pitäisi puhua liikaa lapsen kasvattamisesta uhraten sille kaikki ajatukset ja melkein koko elämä ja elää vain lasta varten ja lasten ehdoilla, vaan ymmärtää, että lapsi kasvaa siinä rinnalla, kun sinä itse elät elämää ja opetat lapselle sitä samalla.
Noh, meni vähän ohi aiheen jo :)
Meillä 2kk iässä syötiin vain kerran yössä.