SINÄ JOKA ET KIELLÄ MIEHELTÄSI MITÄÄN!
Mitä kaikkea miehesi kieltää sinulta?
Tuolla toisessa ketjussa, kun oli näitä "super" äitejä, jotka ovat kotona 44/7 ja valvovat saman verran, mutta ei tunnu missään...
Kommentit (48)
seurustelemaan, että ravintolat ja yöelämä on molempien osalta nähty. Minulla oli aikaisemmin paljonkin miespuolisia ystäviä, joiden kautta pääsin näkemään "miesten maailmaa". Ravintolat eivät ole sinkkujen paikkoja,kavereita voi nähdä muulloinkin kuin keskellä yötä iskupaikoissa.
tästä olen pari kertaa 10 vuotta kestäneen suhteemme aikana miestä joutunut muistuttamaan. Riitoja tämä ei ole välillämme aiheuttanut, olihan päätös aikanaan täysin yhteinen ehkä jopa enemmän vielä miehen puolelta.
seurustelemaan, että ravintolat ja yöelämä on molempien osalta nähty. Minulla oli aikaisemmin paljonkin miespuolisia ystäviä, joiden kautta pääsin näkemään "miesten maailmaa". Ravintolat eivät ole sinkkujen paikkoja,kavereita voi nähdä muulloinkin kuin keskellä yötä iskupaikoissa.
tästä olen pari kertaa 10 vuotta kestäneen suhteemme aikana miestä joutunut muistuttamaan. Riitoja tämä ei ole välillämme aiheuttanut, olihan päätös aikanaan täysin yhteinen ehkä jopa enemmän vielä miehen puolelta.
nekö eivät voi /saa kiinnostaa sun miestäsi?
Olen aikuinen ihminen, ei minulta kukaan mitään kiellä. Ihan omaa järkeäni käytän.
Mies sama juttu.
ja luojan kiitos että näin on. Toisenlaisen miehen kanssa olisin tuskin perhettä perustanutkaan.
Meillä ei kumpikaan kiellä toiselta mitään. Ei aikuisia voi kieltää ja määräillä. Mutta käytännössä tietysti mielipiteensä voi sanoa ja tosiasioista kertoa/muistuttaa ja toinen sitten ottaa tmän huomioon.
Käytännön esimerkkejä: Mies sanoo, että viikon päästä olisi saunailta. Minä sanon, että minulla on silloin kaverin juhlat, joista olen maininnut jo aikaisemmin. Mies sanoo ok, en muistanut eikä mene. Tai hommaa lapsenvahdin ja menee saunailtaansa. Samanlaisia tilanteita tulee auton käytön kanssa. Tai jonkun lasten hoitoon liittyvän jutun kanssa.
Ja meillä nuo menee aika molempiin suuntiin, mies voi "kieltää" menoja ihan samalla tavalla, jos on joku pätevä syy. Tai puuttua minun toimintaan, jos teen jotain niin, että siitä on haittaa (vaikka autoon liittyen).
Mistään alkoholin käytöstä, kiroilusta tms meillä ei ikinä ole tarvinnut toista neuvoa. Molempi harrastetaan kohtuudella ja hyvästä syystä, mutta jätetään tekemättä, jos siihen on tarvetta ;)
Onneks en seurustele sun kanssa.
Loppupelissä asia on niin, että kaikki kieltävät tai rajoittavat toista, ne rajoittamisen muodot ovat vain hieman erilaiset. Toiset sanovat suoraan, toiset mutkan kautta. Ei meissä oikeasti ole niin paljon eroa, kuin nää mustavalkoiset viestiketjut antavat ymmärtää.
Minun korvaani särähtä myös jos puhutaan aikuisten kesken kieltämisestä... Meillä puolin ja toisin kumpikaan ei kiellä toiselta asioita joita ei saisi tehdä. Kyllä kaksi normaalia aikuista osaa käytää järkeään. Aika tärkeää on ennen kuin perheen perustaa että molemmat osapuolet ymmärtävät mitä perheen lisäys tarkoitaa. Jos näkemykset eroavat suuresti siitä mitä omasta mielestä perhe-elämä tarkoittaa, kannattaa siinä tapauksessa miettiä tarkkaan kannattaako ko ihmisen kanssa hankkia lapsia. Kannattaa miettiä kannattaako toisen kanssa olla jos on tarve toista kieltää tai rajoittaa. Asioista pitää keskustella avoimesti etukäteen, mitä kumpikin toivoo toiselta ja ovatko näkemykset yhtälaisia. Kieltäminen ja toisen rajoittaminen ei kuulu mielestäni kypsään parisuhteeseen.
Ehkä esittää toivomuksen tai pyynnön? On mies multa joskus kysynyt voiko hän mennä sinne ja sinne. Sama juttu mulla. En mä koskaan ilmoita tosta noin vaan että nyt mä meen vaan kyllä mä tarkistan että hänelle sopii.
kummallakaan ei ole jäänyt nuoruus elämättä, suhteita ja yhdenillan juttujakin on molemmilla ollut riittävästi. Nyt on elämän keskiössä muut asiat kuin baareissa humputtelu. Ravintolat ovat iskupaikkoja, en ole kertaakaan ollut ravintolassa ilman, että joku kaksilahkeinen ei olisi käynyt kokeilemassa iskutaitojaan. Kavereita tapaamme kyllä illanvietonkin merkeissä toistemme kodeissa ja molemmilla on myös omiakin ystäviä, muttei näitäkään ole kummallakaan tarvetta tavata yöaikaan. Aika-ajoin uusiin ystäviin tutustuessa joutuu näitä perusteluja selvittelemään, kun joku pyytää mukaan baareihin. Varsinkin miehen työkavereissa on ollut pari tällaista ääliötä, jotka ovat suurinpiirtein haukkuneet miestäni nyhveröksi, kun ei ole innostunut ryyppyilloista. Ei varmaan tarvitse mainita, että nämä kyseiset miekkoset ovat kyllä kertoneet sitten maanantaina töissä näistä vauhdikkaista illanvietoista.
seurustelemaan, että ravintolat ja yöelämä on molempien osalta nähty. Minulla oli aikaisemmin paljonkin miespuolisia ystäviä, joiden kautta pääsin näkemään "miesten maailmaa". Ravintolat eivät ole sinkkujen paikkoja,kavereita voi nähdä muulloinkin kuin keskellä yötä iskupaikoissa. tästä olen pari kertaa 10 vuotta kestäneen suhteemme aikana miestä joutunut muistuttamaan. Riitoja tämä ei ole välillämme aiheuttanut, olihan päätös aikanaan täysin yhteinen ehkä jopa enemmän vielä miehen puolelta.
Jokainen normaali ihminen osaa jättää sen leikin väliin jos oma mies/vaimo on jo löydetty.
Mietin missä mies porkoissa sinä olet pyörinyt kun sitä "miesten maailmaa" olen päässyt katselemaan... Itse olen miespuolisten ystävien kanssa paljon baareissa käynyt, ja heillä ei todellakaan ole mikään "pano mielessä", vaan ihan mukavassa porukassa iltaa vietetään.
Mutta he ovatkin fiksuja naisia kunnioittavia miehiä (eivät toki mitään täydellisiä ihmisiä)eivätkä mitään kiimaisia teinejä joilla ei muu kun paneminen ja runkkaus pyöri päässä.
Minua ei haittaa jos minä/mieheni menee ystävien kanssa esim. syömään/saunomaan ja ilta jatkuu baariin. Yleensä tie vie rokki baariin tai johonkin rauhalliseen pubiin, ei suinkaan kaupungin pahimpille lihatiskeille...
Jokainen normaali ihminen osaa jättää sen leikin väliin jos oma mies/vaimo on jo löydetty.
Mietin missä mies porkoissa sinä olet pyörinyt kun sitä "miesten maailmaa" olen päässyt katselemaan... Itse olen miespuolisten ystävien kanssa paljon baareissa käynyt, ja heillä ei todellakaan ole mikään "pano mielessä", vaan ihan mukavassa porukassa iltaa vietetään.
Mutta he ovatkin fiksuja naisia kunnioittavia miehiä (eivät toki mitään täydellisiä ihmisiä)eivätkä mitään kiimaisia teinejä joilla ei muu kun paneminen ja runkkaus pyöri päässä.
Minua ei haittaa jos minä/mieheni menee ystävien kanssa esim. syömään/saunomaan ja ilta jatkuu baariin. Yleensä tie vie rokki baariin tai johonkin rauhalliseen pubiin, ei suinkaan kaupungin pahimpille lihatiskeille...
Ihme ajatusmalli tuo, että baareissa pyörii vain iskijöitä ja iskettäviä. Ihan siellä on varattujakin ja jopa pariskuntia (hui), jotka tykkäävät tanssia ja pitää muuten hauskaa, ei tarvitse vetää lärvejä tai olla lorttoa jakamassa.
kummallakaan ei ole jäänyt nuoruus elämättä, suhteita ja yhdenillan juttujakin on molemmilla ollut riittävästi. Nyt on elämän keskiössä muut asiat kuin baareissa humputtelu. Ravintolat ovat iskupaikkoja, en ole kertaakaan ollut ravintolassa ilman, että joku kaksilahkeinen ei olisi käynyt kokeilemassa iskutaitojaan. Kavereita tapaamme kyllä illanvietonkin merkeissä toistemme kodeissa ja molemmilla on myös omiakin ystäviä, muttei näitäkään ole kummallakaan tarvetta tavata yöaikaan. Aika-ajoin uusiin ystäviin tutustuessa joutuu näitä perusteluja selvittelemään, kun joku pyytää mukaan baareihin. Varsinkin miehen työkavereissa on ollut pari tällaista ääliötä, jotka ovat suurinpiirtein haukkuneet miestäni nyhveröksi, kun ei ole innostunut ryyppyilloista. Ei varmaan tarvitse mainita, että nämä kyseiset miekkoset ovat kyllä kertoneet sitten maanantaina töissä näistä vauhdikkaista illanvietoista.
seurustelemaan, että ravintolat ja yöelämä on molempien osalta nähty. Minulla oli aikaisemmin paljonkin miespuolisia ystäviä, joiden kautta pääsin näkemään "miesten maailmaa". Ravintolat eivät ole sinkkujen paikkoja,kavereita voi nähdä muulloinkin kuin keskellä yötä iskupaikoissa. tästä olen pari kertaa 10 vuotta kestäneen suhteemme aikana miestä joutunut muistuttamaan. Riitoja tämä ei ole välillämme aiheuttanut, olihan päätös aikanaan täysin yhteinen ehkä jopa enemmän vielä miehen puolelta.
jos joksus käy baarissa? Ihanko siitä se mitataan? Ja mua on kyllä yritetty iskea muuallakin kuin baarissa, joten ei se taida aikaa tai paikkaa kysyä. Musta on jännää, että pitää ajatella noin mustavalkoisesti;joko käydään baareissa koko ajan tai sitten ei ollenkaan. Miksi se baari on teidän suhteessa niin tabu; etkö luota itseesi vai mieheesi?
pakko mennä? Paljon paremmin pystyy ystävien kanssa juttelemaan ihan missä muualla tahansa, ilman niitä häiriötekijöitä joita baareissa on.
Jokainen normaali ihminen ei todellakaan osaa jättää leikkiä väliin, vaikka se oma vaimo/mies kotoa löytyisikin, on suorastaan idioottimaista väittää noin. Myönnän kyllä, että itse olen elänyt aikanani aika villiä sinkkuelämää, mutta kyllä siellä baareissa aika-ajoin törmäsi näihin "vapaalla oleviin" perheen iseihin, jotka kovasti olivat seuraa vailla.
Miksi sinua muuten häiritsee niin kovasti, että tällainen asia on aikanamme mieheni kanssa sovittu? Kaihertaako kuitenkin mielesi sopukoissa pelko siitä, että nuo teidänkään baarireissut eivät mahdollisesti olekaan niin viattomia kuin haluaisit ajatella.
että minä KIELTÄISIN mieheltäni jotain tai hän kieltäisi minua.
Toki kun on lapsia, niin menoista ym keskustellaan. Jos haluan esim leffaan ystävieni kanssa, niin kysyn, että kävisikö, että menen sinä ja sinä päivänä leffaan. Yleensä aina käy. Jos ei käy, niin yleensä on syynä se, että juuri kyseisenä päivänä miehelläni on joku työmatka ym. Silloin sovin ystäväni kanssa uuden päivän.
Kummallakaan meistä ei ole omia menoja liiaksi (jonkin verran niitä pitää mielestäni ollakin) eikä aikuista ihmistä ole muutenkaan tarvinnut kieltää. Sen verran miehelläni toimii oma järkikin (kuten myös minulla).
pakko mennä? Paljon paremmin pystyy ystävien kanssa juttelemaan ihan missä muualla tahansa, ilman niitä häiriötekijöitä joita baareissa on.
Jokainen normaali ihminen ei todellakaan osaa jättää leikkiä väliin, vaikka se oma vaimo/mies kotoa löytyisikin, on suorastaan idioottimaista väittää noin. Myönnän kyllä, että itse olen elänyt aikanani aika villiä sinkkuelämää, mutta kyllä siellä baareissa aika-ajoin törmäsi näihin "vapaalla oleviin" perheen iseihin, jotka kovasti olivat seuraa vailla.
Miksi sinua muuten häiritsee niin kovasti, että tällainen asia on aikanamme mieheni kanssa sovittu? Kaihertaako kuitenkin mielesi sopukoissa pelko siitä, että nuo teidänkään baarireissut eivät mahdollisesti olekaan niin viattomia kuin haluaisit ajatella.
mieleen tulee kaulimen varressa heiluva Justiina, siksi kyselen, miksi olet noin ehdoton ;D
eivät ikinä tekisi moista? Ihan selvästi olet kieltänyt mieheltäsi baarit, koska et häneen luota. Säälittävää kontrollointia.
että sohaisen ampiaispesään. Itse asiassa viesti oli tarkoitettukin provosoivaksi. Monella naisella kytee pelko ja epäluulo mielessään näitä oman kumppanin ravintola/pikkujoulu/risteilyreissuja kohtaan. Ei tarvita muuta kuin pienikin vihjaisu siitä, ettei nämä reissut ole välttämättä viattomia niin heti räjähdetään. Se koira älähtää...
että sohaisen ampiaispesään. Itse asiassa viesti oli tarkoitettukin provosoivaksi. Monella naisella kytee pelko ja epäluulo mielessään näitä oman kumppanin ravintola/pikkujoulu/risteilyreissuja kohtaan. Ei tarvita muuta kuin pienikin vihjaisu siitä, ettei nämä reissut ole välttämättä viattomia niin heti räjähdetään. Se koira älähtää...
ja minä myös. Huvittavaa kun moni luulee, että jos toinen pettää, niin se pettää baarissa. Tilaisuuksia pettämiseen löytää kyllä ilman baarejakin, jos niitä haluaa. Kyttääminen ja menemisen kieltäminen ei auta yhtään. Jos luotto pelaa, voi toisen päästää vaikka vinkuintiaan.
Minä purskahdin itkuun lopenuupuneena vauva sylissäni ja sanoin "Älä sittenkään mene." Mies jäi kotiin.
Eipä noita kertoja montaa ollut kun joutui kieltämään. Se, että joskus niin tapahtui, ei johdu siitä että mieheni olisi vastuuntunnoton, minä olisin laiska tai parisuhteemme olisi huono.
En koe tarvetta nostaa itseäni jalustalle sen vuoksi, etten olisi koskaan miestä kieltänyt. Hän ei ole täydellinen, erehtymätön ihminen.