Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ymmärrä miksi jossain perheissä kaikki kotityöt tekee äiti, mies ei osallistu sisällä

Vierailija
10.06.2009 |

Onkohan tuo yleistä? Mä en ymmärrä miksi joissain perheissä äiti vastaa kaikista kotitöistä, tekee aina ruoan, siivoaa, pyykkää yms. ilman että mies paljoa osallistuu. No, joo saattaa mies osallistua viikkosiivoukseen ehkä viemällä matot ulos, mutta ei paljoa enempää. Piha on sitten näissä perheissä usein miehen reviiri.

Itse tulisin hulluksi tuollaisesta työn jaosta, kyllä sitä mielummin itsekin pihalla puuhailee kuin siivoaa aina sisällä. Lisäksi näiden koti-ihmeiden kanssa on vaikea sopia tuntia-kahta pidempää pätkää nähdä, kun aina on kiire laittaa ruokaa tai eivät liiku lasten kanssa niin paljoa missään, kun on aina niin paljon siivousta ja ruoan laittoa kotona.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen oppinut, että yleistä on. Ja järkyttynyt. Luulin että nyt eletään jo 2000-lukua...

Vierailija
2/3 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette voi tietää, mitä muuta perheen arkeen kuuluu. Mun mies tekee kahta työtä, ensin päätyönsä kahdessa vuorossa ja sitten oman firmansa hommat. (+ puuhommat, talon huolto, autojen huolto..)En jotenkin ilkeä lykätä pyykkivuorta eteen kotiintullessaan... Tai kysyä, että mitäs aattelit laittaa tänään ruuaksi?

Joskus tehdään kyllä porukalla ruokaa, esim. pizzaa tai sit leivotaan. Grillaus on miehen mielipuuhaa, sen tekee melkein aina pyytämättäkin.

Mutta oikeesti...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kodin ulkopuolella ja minä kotona. joo me ollaan ehkä vähän vanhanaikaisia mut so?? me halutaan elää näin. mä haluan olla kotiäiti, en mä edes halua töihin ite. mä teen sit kotityötkin, toki mies auttaa jos pyydän. en mäkää mikää innokas kotitöiden tekijä ole, imuroin kerran viikossa jne.. enkä mä ainakaan oo kotitöissä kiinni, ruoka pitää tulla tekemään et lapsikin saa syödäkseen mut muut hommat hoidan sit ku oon kotona ja ku huvittaa, jos huvittaa. eli en todellakaan mikään kotiorja ole vaikka kotityöt teenkin yksin.