Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suositelkaa ompelukonetta...

Vierailija
15.07.2023 |

Vanha hajoaa alta ja nyt on pakko ostaa uusi. Ei tarvitse olla mikään "avaruusalus", mutta ei myöskään pöydällä hyppivä kevyt muovikippo. Ompelen pääasiassa suoraa ja siksakkia (kolmipistesiksak on suosikki) ja joskus rullapäärmettä. Näillä pärjään oikeastaan kauttaaltaan. Mikä konemalli ja merkki on osoittautunut käytännössä kestäväksi ja hyväksi? Vinkkejä otetaan kiitollisena vastaan.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bernina on paras kotikone. Mahdollisimman vähän mitään ylimääräistä digitaalista.

Vierailija
2/54 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bernina, Husqvarna tai Pfaff, näistä perusmalli. Itsellä jo 15 v. ollut Husqvarna ja toinen paremmilla ommelvalinnoila ym. Bernina 9v. Itse vähän puhdistellut ja öljynnyt, ei mitään ongelmia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bernina, Husqvarna tai Pfaff, näistä perusmalli. Itsellä jo 15 v. ollut Husqvarna ja toinen paremmilla ommelvalinnoila ym. Bernina 9v. Itse vähän puhdistellut ja öljynnyt, ei mitään ongelmia.

Katselin juuri yhtä Berninan mallia (Bernette 05 academy) mutta en löydä mistään tietoa onnistuuko tällä rullapäärme...

Vierailija
4/54 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva. Mulla hajosi kone arviolta 3 vuoden käytön jälkeen. Käsipyörä ei pyöri ja neulavarsi jää jumiin. Käytin huollossa ja olihan siellä toki pölyä sisällä mutta itse ei voi pistolevyä enempää konetta purkaa, joten mitä sille voi tehdä?

Huollon jälkeen toimi noin kuukauden ja taas on sama tilanne. Hermo menee. Kone ei ollut ihan halvin, maksoi 650 euroa. Ei toki kalleinkaan, mutta silti.

Vierailija
5/54 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen

Vierailija
6/54 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Singerin Denim. Kestää paksunkin kankaan ompelua.

Vierailija
7/54 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Pfaffista kokemuksia? Yksi vaihtoehto olisi Pfaff Select 4,2 -malli. On kyllä suolainen hinta, mutta kannattaako maksaa? On mennyt tällä hetkellä usko koneisiin täysin, kun ei huollon jälkeenkään tuo rakkine toimi. Ja mistä tiedän onko huoltomies hajottanut sen täysin? Eihän hän toki sitä minulle kerro :o(

Vierailija
8/54 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Singerin Denim. Kestää paksunkin kankaan ompelua.

Hyppiikö pöydällä? Minulla on mielikuva, että kaikki singerit ovat nykyään muovia...

Ja onnistuuko denim-koneella esim. sifongin päärmäys? Tarvitsisin tätäkin ominaisuutta.

Vierailija
9/54 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ompelen parikymmentä vuotta vanhalla Pfaffilla. Hyvä ja tukeva peruskone ilman ylimääräisiä hienouksia, painaa paljon eli pysyy paikoillaan. Aikanaan valitsin tuon, kun oli harvoja Euroopassa valmistettuja koneita. En tiedä mikä on tämän päivän tilanne.

Äidillä on 40 v vanha Husqvarna. Hyvin toimii sekin. Tosin on nykyään vähällä käytöllä.

Vierailija
10/54 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bernina on paras kotikone. Mahdollisimman vähän mitään ylimääräistä digitaalista.

Juu, mul on yli 50 vuotta vanha Bernina ja hyvin pelittää. Ompelee myös paksua farkkua leikiten.

Vierailija
11/54 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompelukoneet on niitä harvoja missä raha menee laadun kanssa sopusuhtaisesti, mallista riippumatta. Eli melkein mikä tahansa kolmen-neljänsadan kone on riittävä kotikäyttöön. Jos ompelee enemmän niin tuosta sitten kalliimpia malleja.

Vierailija
12/54 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ompelukoneet on niitä harvoja missä raha menee laadun kanssa sopusuhtaisesti, mallista riippumatta. Eli melkein mikä tahansa kolmen-neljänsadan kone on riittävä kotikäyttöön. Jos ompelee enemmän niin tuosta sitten kalliimpia malleja.

En ihan luota tuohon, koska oma koneeni (Elna) hajosi parin vuoden jälkeen. Ompelen aika paljon, mutta en mitään isoja juttuja. Kone maksoi kuitenkin 650 euroa uutena. Kun tietäisikin, että saa hyvän toimivan koneen, niin uskaltaisi maksaa mutta kun hintakaan ei enää takaa mitään.

Yksi käytetty Pfaff on ollut ja sekin oli susi. Kertokaa ihmeessä jos uskallatte suositella oikeasti jotain tiettyä spesifiä mallia ja kohtuu hinnalla. Otan vinkkinne ilolla vastaan.

Vierailija
13/54 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä ammattiompelijat rohkenevat laittaa elantonsa ompelukoneen varaan? Joka voi hajota koska tahansa? Onko ammattiompelijoilla aina varakone hollilla sen takia, jos ykköskone hajoaa tai joutuu huoltoon?

Vierailija
14/54 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytetty teolisuuskone on hyvä ratkaisu. Ovat kyllä käytettyinäkin arvokkaita.

Vierailija
15/54 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emma K. kirjoitti:

Nainen

Niin?

Vierailija
16/54 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytetty teolisuuskone on hyvä ratkaisu. Ovat kyllä käytettyinäkin arvokkaita.

Ja vievät ilmeisesti paljon tilaa? Ja joissain pitää olla erilaiset "sähkösysteemit" kuin kotiompeluun tarkotetuissa koneissa.

Vierailija
17/54 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ompelukone kuumenee liikaa. Se etupaneeli lämpenee ihan minuuteissa ja sitten kone alkaa huutaa virheilmoitusta. Mitä hittoa tälle voi tehdä? Kylmäkalle kylkeen jeesusteipillä?

Vierailija
18/54 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako maksaa 800 euroa Pfaffista?

Vierailija
19/54 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
20/54 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poljettava Husqvarna, ei pompi.

www.tori.fi/pirkanmaa/Husqvarna_poljettava_ompelukone_114413337.htm?ca=…

Juuei ihan tuollaista jaksa enää vaikka hyvin ompelisikin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän