Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinunkin kakkavaippasi ovat vielä kaatopaikalla tuhomassa ympäristöä.

Vierailija
10.06.2009 |

Siirrytään nyt niihin kestoihin, jooko?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien lasteni vaipat suureksi osaksi kompostoin.

Vierailija
22/37 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylí tuhannen asteen kuumuudessa päästöt palavat kirkkaasti, se pieni määrää mikä jää jäljelle suodattimet ottavat talteen.

Yksi tehokkaimpia ilmaston lämpenemisen estäjiä (pohjoisella pallonpuoliskolla) on tehokas jätteen poltto ja lämmön taltiointi hyötykäyttöön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin poltella vaippojanne. Suomessa laitoksia on tosi vähän, eli tälläkin hetkellä käytetyistä vaipoista suurin osa päätyy kaatopaikoille. Paras jäte on syntymätön jäte. Onkin ekologisuuden huipentuma, että Ruotsiin kuljetetaan jätettä muista maista... Sellaisesta jätteestä, jonka synnyn ehkäisy on mahdotonta/vaikeaa, kannattaa tehdä bisnes, mutta jokainen jäte on kyllä myös tuotettu, joten se on kuluttanut energiaa runsaasti jo ennen jätteeksi tuloaan.

Näin myös vaipat: jokaisen kertakäyttövaipan kuluttamiseen menee energiaa enemmäin kuin keston. On eri asia, hankkiiko 40 kestoa vai vai 5500 kertistä. Vaippojen pesun on tutkittu muodostavan murto-osan niiden energiankulutuksesta.

Vierailija
24/37 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen käyttänyt harsoja, kuten varmaan kaikki ikäiseni. olen syntynyt -82.

Vierailija
25/37 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitenköhän monta vaippaa niiltä laitosvanhuksila tulee päivässä? ainakin media antaa sellasen kuvan ettei niitä kauheesti vaihdella...

mutta kestot meilläkin käytössä, tietty!

Vierailija
26/37 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä tässä maailmassa saa huonoa omatuntoa kantaa just niin paljon kuin jaksaa..

-> Syö lähiruokaa

-> Käytä kestovaippoja

-> Älä käytä autoa

-> Älä osta uusia vaatteita

-> Kierrätä

-> ....

Kyllä se niin on, että jos et tätä kaikkea tee, saatkin potea huonoa omaatuntoa! Miksi ihmiset eivät ajattele ympäristöä eivätkä kanna vastuuta siitä? Miettikää edes lapsianne.

Vierailija
27/37 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen syntynyt 50-luvulla

Vierailija
28/37 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kertiksistä tulee paljon enemmän kuljetuskustannuksia kun niitä roudataan Suomeen ties mistä. Kestoista tulee se vähintään sata kertaa vähemmän noita kuluja kun yksi vaippa kuskataan vain kertaalleen.

Vierailija
29/37 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin vanhaa tekoa että silloin ei vielä kertakäyttövaippoja ollut keksittykään. Harsoja mulla on käytetty.

Vierailija
30/37 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vm -71

Vierailija
31/37 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja täyskestoillaan kuopuksen kanssa.

Vierailija
32/37 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

VAIPPALIINOJA ei kuoria.

reps kops ja hups

Vierailija
33/37 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt omalla vauvallani on kertakäyttövaipat. Mutta en silti pode tästä huonoa omatuntoa, lähinnä vaan kaupassa kirpaisee kun ne maksaa. Mutta niin kirpaisee sosehyllylläkin, kun ostan kaikki soseet ainakin 1-vuotiaaksi saakka kaupasta. Mutta ne ovat minun valintojani, joita minä itse itsekkäästi teen, koska minulla on siihen oikeus.

Vierailija
34/37 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä tulee koko ajan lisää. He käyttävät vaippoja vuosia. kummastakohan niitä vaippoja enemmän tulee: Edellämainituilta vai vauvoilta, jotka käyttävät vaippoja noin kaksi vuotta. Lisäksi ne aikuisten käyttämät vaipat ovat kooltaan isoja.

Vierailija
35/37 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytettiin noita harsoja.

Vierailija
36/37 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

harsot käytössä ja siinä päällä se muovinen vaippaliina:)

Jotka sidottiin sivuilta kiinni.

Vierailija
37/37 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytettiin harsovaippoja ja muovisia kuoria. Ähäkutti!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän