Patjaan ilmestynyt outo haju, mitä ihmettä?
Patja on noin 2v vanha runkopatja ja tämä on parisänky. Haju on ilmaantunut puolelle patjaa jolla en yleensä koskaan nuku. Siihen ei ole kaatunut mitään, on ollut petari sekä patjansuojus joita olen pessyt 60 asteessa, myös imuroinut sängyn alta. Patjassa ei ole mitään tahroja, hikeä, kosteusjälkiä tai mitään muutakaan joka tätä selittäisi.
Semmoinen todella inhottava pitävä haju. Mistä tämmöinen on oikein voinut tulla ja miksi se on vain toisella puolella patjaa? Harmittaa jos menee koko sänky uusiksi.
Kommentit (52)
Varmista, että sängyssä ei ole tuholaisia, sillä niistä lähtee hajuakin. Tarkista ensin, onko sängyssä tai lakanoissa verijälkiä pieninä pisteinä tai näkyykö sängyssä liikehdintää. Tätä tosin voi olla vaikea havaita. Selkeä merkki tuholaisista ovat myös jäljet ihossa.
Lopeta unissasi piereskely niin hajukin katoaa.
Jos epäilet tuholaisia ota yhteyttä isännöitsijään, joka hankkii paikalle ammattilaisen tarkastamaan tilanteen. Tuo ammattilainen ei suutu, vaikka mitään ei löytyisikään, eikä mahdollisesta sotkuisuudesta tai likaisuudesta kannata välittää, koska ammattilainen on varmasti nähnyt paljon pahempaa.
kävin runkkaamassa yleisavaimella. t: vuokranantaja
Vierailija kirjoitti:
Varmista, että sängyssä ei ole tuholaisia, sillä niistä lähtee hajuakin. Tarkista ensin, onko sängyssä tai lakanoissa verijälkiä pieninä pisteinä tai näkyykö sängyssä liikehdintää. Tätä tosin voi olla vaikea havaita. Selkeä merkki tuholaisista ovat myös jäljet ihossa.
Olen myllännyt koko sängyn auki, ei mitään jälkiä, ei petivaatteissa, patjoissa, missään, myöskään ei iho-oireita tms.
On ollut runkopatja aiemminkin, joka oli yli vuosikymmenen ilman mitään hajuja.
Mystistä on myös se, että haju on vain toisella puolella patjaa. Toinen puoli ei haise yhtään miltään.
Vierailija kirjoitti:
Jos epäilet tuholaisia ota yhteyttä isännöitsijään, joka hankkii paikalle ammattilaisen tarkastamaan tilanteen. Tuo ammattilainen ei suutu, vaikka mitään ei löytyisikään, eikä mahdollisesta sotkuisuudesta tai likaisuudesta kannata välittää, koska ammattilainen on varmasti nähnyt paljon pahempaa.
No täällä ei todellakaan ole sotkuista eikä likaista! Patjakin oli suojuksen alla kuin pakasta vedetty.
Ihmisen kropan hiestä tulee sellainen imelä huono haju ja jossain vaiheessa ei lähde keinokuitumateriaaleista pesemälläkään pois. Mulla on patjansuojus just sen takia ja se patjansuojus menee vaihtoon yleensä tuosta syystä, että jossain vaiheessa keinokuidusta se imelä hienhaju ei lähde pesemälläkään pois. Mut alla olevat patjat pysyy kunnossa. Ihmiset hikoilee aika paljon öisin ja ainakin itse pyörin ja joskus jopa kävelen unissani, niin nukkuminen käy liikunnasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen myllännyt koko sängyn auki, ei mitään jälkiä, ei petivaatteissa, patjoissa, missään, myöskään ei iho-oireita tms.
On ollut runkopatja aiemminkin, joka oli yli vuosikymmenen ilman mitään hajuja.
Mystistä on myös se, että haju on vain toisella puolella patjaa. Toinen puoli ei haise yhtään miltään.
Jos unissasi käännyt nukkumaan ja hikoilemaan sinne toiselle puolen?
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen kropan hiestä tulee sellainen imelä huono haju ja jossain vaiheessa ei lähde keinokuitumateriaaleista pesemälläkään pois. Mulla on patjansuojus just sen takia ja se patjansuojus menee vaihtoon yleensä tuosta syystä, että jossain vaiheessa keinokuidusta se imelä hienhaju ei lähde pesemälläkään pois. Mut alla olevat patjat pysyy kunnossa. Ihmiset hikoilee aika paljon öisin ja ainakin itse pyörin ja joskus jopa kävelen unissani, niin nukkuminen käy liikunnasta.
Joo, totta ja sen takia, kun hankin sängyn hommasin siihen patjansuojuksen ja petarin, ajatuksella, että pesen ja uusin niitä.
Mutta haju ei edes ole petarissa, vaan nimenomaan toisella puolella runkopatjaa ihan siinä patjassa ja nimenomaan sillä puolella, jolla en nuku.
Vierailija kirjoitti:
Luepa aloitus uusiksi, ei se jumaIauta niin pitkä teksti ollut. Ap ei ole nukkukut sillä puolella, minne haju on syntynyt.
Oletko varma, että haju tulee juuri patjasta? Ei peitosta, seinästä patjan kohdalta, kaapista, yöpöydän laatikosta tai sen puolen lattiasta?
Tai matosta?
Kissankusta veikkaisin, jos sulla on kissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luepa aloitus uusiksi, ei se jumaIauta niin pitkä teksti ollut. Ap ei ole nukkukut sillä puolella, minne haju on syntynyt.
Saattaa nukkua tietämättä siitä itse. Ei siihen herää, jos unissaan vaihtaa puolta sängyssä. Saattaa vielä jossain vaiheessa palata takaisin sille puolelle, jossa aloitti nukkumisen.
Vierailija kirjoitti:
Oletko varma, että haju tulee juuri patjasta? Ei peitosta, seinästä patjan kohdalta, kaapista, yöpöydän laatikosta tai sen puolen lattiasta?
Hmmm. Melko varma, mutta en täysin, siinä on kyllä seinä vieressä, vaikka sänky ei täysin seinässä kiinni ole.
Peitto, tyynyt ihan kaikki olen pessyt. Jos haju ei lähde niin sänky menee kyllä uusiksi, tosi inhottava pistävä haju, jota en edes tiedä miten sitä kuvailisi. Haistaa ihan kun kulkee sen sängynpuolen ohi. Ja taskulampun kanssa olen tutkinut sitä runkopatjaa, jotain tuholaisia hometta tms itsekin epäilin mutta en löytänyt mitään. Eikä toinen puoli sängystä haise. Outo ja inhottava juttu.
Vierailija kirjoitti:
Tai matosta?
Kissankusta veikkaisin, jos sulla on kissa.
Ei ole kissaa eikä muitakaan lemmikkejä taloudessa, mutta nyt kun kommentoit, niin ehkä sitä hajua voisi tosiaan kuvailla, että on pistävä kuin kissanpissa tms. Tietääkseni täällä ei ole kissaa ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saattaa nukkua tietämättä siitä itse. Ei siihen herää, jos unissaan vaihtaa puolta sängyssä. Saattaa vielä jossain vaiheessa palata takaisin sille puolelle, jossa aloitti nukkumisen.
Joo totta tämäkin, ihminen voi pyöriä ja liikkua nukkuessaan paljon. Mutta tämäkään ei selitä miksi se haju on vain sitten toisella puolella.
Oikeasti meinaatte että joku eksä tai huoltomies olisi käynyt sabotoimassa patjaa?
Vierailija kirjoitti:
Asutko / nukutko aina yksin?
Nykyään joo, seurustelin vähän aikaa keväällä/kesällä.
Exä käynyt kostamassa? Hiiriä ei ole talossa? Huoltomieskään ei ehkä käy siellä?