Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Virtsis ja seksi

Vierailija
09.06.2009 |

Kuinka nopeasti virtsatietulehduksen jälkeen olette "uskaltaneet" harrastaa seksiä?

Luin jostain, että ennen seksiä (siis toki alapesu + vessassakäytni molemmille + kortsu jottei tule bakteereita) kannattaisi laittaa virtsaputken suulle BASIBACT -voidetta? Onko kukaan kokeillut, auttaako, kannattaako?

...eläköön spontaani lomaseksi... ;)

t. useista vti:sta kärsivä...

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyse on siitä, että jotenki nonnistun aina harrastamaan seksiä ENNEN virtsistä... Eli siis teen mitä tahansa, seksistä tulee virtsis.

Lääkäri voi määrätä estolääkityksen. Sekään ei aina auta, mutta jonkun verran kyllä. EHkä sun kannattais käydä pyytämässä, varsinkin jos et ole vielä koittanut.

Vierailija
2/6 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Justiinsa tuota vähän tarkotin; jos virtsiksen jälkeen harrastaa seksiä, niin aika useinhan se tulee samantien takaisin, eli uusi virtsis tai relapsi...

Mulle ei ainakaan se virallinen estolääkityslääke eli Trimopan toimi, eikä se toinen (en muista nimeä), eli pitäiskö kysyä jos ottais ihan jotain lääkettä (esim. nitrifurantoiinia tai norfloksasiinia) sen yhden tabletin yhdynnän jälkeen heti...?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on eläissäni ollut yksi virsatientulehdus leikkauksen jälkeen (katedri aiheutti) ja jälkitarkastuksessa lääkäri mainitsi, että usein tulehduksen saa myös seksistä (ns. honeymoon tauti).

Sanoi, että on tärkeää käydä ainakin pissalla seksin jälkeen (jos ei halua pesulle mennä), koska se kuulemma ehkäisee tulehdusta (=poistaa mahdollisia bakteereja).

Eikös jollain karpalomehulla / tableteilla pitäisi olla ehkäisevä vaikutus?

Vierailija
4/6 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..eli yleensä antibioottikuuri helpotti tilannetta jo seuraavaan päivään mennessä. Kärsin monia vuosia jatkuvista virtsiksistä ja minulla ainakin pissaaminen ja pesut jälkikäteen auttoivat asiaan. Varsinkin pissaaminen on ihan pakollista. Basibactin käytöstä en ole koskaan kuullut. Minulla oli tuohon aikaan myös aina antibioottikuuri valmiina lääkekaapissa, jos virtsis sattuisi yllättämään. Pyysin lääkäriltä etukäteen reseptin vaivaan ja ostin lääkkeet valmiiksi kaappiin. Jos huomasin, että lieviä oireita alkoi ilmaantua, puolukka-tai karpalomehun juominen ja myös runsas veden juonti auttoivat asiaan.

Vierailija
5/6 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

takia sairaalahoidossa ja mua neuvottiin laittamaan Basibactia virtsarakon suulle!

Karpaloita ehdottomasti! Itse söin ihan jäisenä.

Mutta pidättäytyminen olis viisainta ainakin jonkin aikaa. Estolääkitys ei ole mikään autuaaksitekevä; infektioita alkaa lopulta tulla lääkityksen aikanakin.

Vierailija
6/6 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitoitko jääkaapista suoraan (itse siis pidän avattua basibactia jääkaapissa) vai annoitko olla huoneenlämmössä ennen laittoa? Voiko siitä tulla virtsis, jos se voide on kylmää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän