Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaikuttaako kotihoidontuki mieheni päivärahaan?

Vierailija
08.06.2009 |

Eli jään hoitovapaalle ja mieheni saa ansiosidonnaista päivärahaa, vaikuttaako kotihoidontuki mieheni päivärahaan ja kuinka paljon?

Entäs kun pidän vuosilomani vanhempainvapaan jatkoksi ja samalla saan kotihoidontuen hoitorahan, mutta en hoitolisää, koska saan tältä ajalta palkan...saanko kuitenkin jatkossa myös hoitolisän (tuloraja ei ylity)? Eli, eihän tuo palkka vaikuta kuin tuohon yhteen kuukauteen hoitolisää ajatellen?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehen liiton (IAET) sivuilla sanottiin, ettei mun saamaa kotihoidontukea vähennetä miehen ansiosidonnaisesta, jos minä hoidan päätoimisesti lasta. Mut sit taas tälläkin palstalla on useampaan kertaan ollut juttuja joissa kotihoidontuki onkin vähennetty päivärahasta. Asia siis riippuu jostain, mistä?

Vierailija
2/6 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaisko joku sanoa...ja nyt on kyseessä YTK

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se menee noin että ei vähennetä ansiosidonnaisesta jos lasta hoitaa se kotihoidontukea saava osapuoli.

Vierailija
4/6 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta äidin ei saa tehdä tuntiakaan työtä, niin sitten vähennetään isän korvauksista. tai toisinpäin kumpi nyt sillä kotihoidon tuella nyt onkaan

Vierailija
5/6 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se menee noin että ei vähennetä ansiosidonnaisesta jos lasta hoitaa se kotihoidontukea saava osapuoli.

Ja kassalle pitää täyttää sellainen selvitys siitä, kuka lasta hoitaa.

Vierailija
6/6 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka itse teenkin töitä 12h/viikko ja nostan siis kotihoidontukea. Mies saa ansiosidonnaista Myynnin ja markkinoinnin kassasta. Toki halusivat selvityksen mun työnteosta mutta siis "suostuivat" maksamaan. Tietääkö joku miten työmarkkinatuen kanssa, mieheni putoaa sille ensi syksynä? Itse olen silloin tod. näk. opiskelija...