Onko mun ex hullu vai muuten vaan idiootti?!!
Ei ole vuosiin tavannut lapsiaan, soutaa ja huopaa, peruu tulonsa. Tai sitten ilmoittaa tulevansa just silloin kun meille ei sovi, esim. viime vuonna yksi ainoa helvetin viikko. Ei soita, edellisestä kerrasta 7 viikkoa aikaa, sitä edellisestä 6 viikkoa. Viimeiset puolitoista vuotta olen sorvannut erilaisia tapaamisehdotelmia viranomaisten kanssa (lastensuojelu, lastenvalvoja, perheneuvola) , yhteenkään näistä se ei ole suostunut. Lastenpsykiatrin tutkimuksissa selvisi, että toinen lapsista oireilee psyykkisesti jo tätä isänsä tyyliä olla "isä".
Ja mitä se tekee nyt? Haastaa MUT oikeuteen tapaamisasioista. Mä en voi ymmärtää, en sitten millään. Elääkö se eri todellisuudessa mun kanssa? Väittää että mä olen estänyt, mä en pidä puhelinta auki jne. Ja ne kaikki on suoranaista valhetta, ei pientäkään totuuden hiventä!
Mä en oikeasti käsitä, en mitenkään. Se ei ole itse pitänyt yhteyttä, ei itse ole halunnut tavata lapsiaan, ei ole suostunut mihinkään ehdotuksiin ja nyt sitten MINÄ olen syypää jonka se apina haastaa oikeuteen?!!! Mikä logiikka tässä oikein on? Mä en tajua, en käsitä, en vaikka miten yritän!!!
Raivostuttaa!
Kommentit (22)
Nimenomaan lastensuojeluviranomaiset haluavat turvata lasten osalta turvalliset tapaamiset - ja jos exä on käyttäytynyt mielivaltaisesti tapaamisten suhteen ja ollut muutenkin uhkaava, voi oikeus hyvinkin päättyä valvottuihin tapaamisiin.
viranomaiset ovat jo suositelleet valvottuja tapaamisia.
Väsyttää vain jo koko absurdi tilanne. Ei tässä ole mitään järkeä :(
ap
alkkiksia / narkkareita varten! Nimenomaan lastensuojeluviranomaiset haluavat turvata lasten osalta turvalliset tapaamiset - ja jos exä on käyttäytynyt mielivaltaisesti tapaamisten suhteen ja ollut muutenkin uhkaava, voi oikeus hyvinkin päättyä valvottuihin tapaamisiin.
Tosiaankin oikeus kuulee lastenvalvojien toimistoa ennen päätöksen tekoa - ehkei niin ole 100 % tapauksia, mutta pääasiassa kuitenkin. Näin on lastenvalvojat minulle itse sanoneet. Toki vain osa lastenvalvojista toimii olosuhteiden tutkinnassa, mutta joka tapauksessa heidän näkemyksensä on usein avainasemassa. Eiväthän vanhempien palkkaamat lakimiehet voi läheskään aina toimia lasten edun mukaisesti! He ajavat vain sen yhden ihmisen asiaa!
Ehkä tapaamisriitojen käsittelyssä on eroa esim. kunnittain, mutta Espoossa menettelytapa on kuvaamani kaltainen.
Edelleen ap:lle tsemppiä vaan...!
terveisin joku noista aikaisemmista, lastenvalvojaa suositellut