Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko mun ex hullu vai muuten vaan idiootti?!!

Vierailija
08.06.2009 |

Ei ole vuosiin tavannut lapsiaan, soutaa ja huopaa, peruu tulonsa. Tai sitten ilmoittaa tulevansa just silloin kun meille ei sovi, esim. viime vuonna yksi ainoa helvetin viikko. Ei soita, edellisestä kerrasta 7 viikkoa aikaa, sitä edellisestä 6 viikkoa. Viimeiset puolitoista vuotta olen sorvannut erilaisia tapaamisehdotelmia viranomaisten kanssa (lastensuojelu, lastenvalvoja, perheneuvola) , yhteenkään näistä se ei ole suostunut. Lastenpsykiatrin tutkimuksissa selvisi, että toinen lapsista oireilee psyykkisesti jo tätä isänsä tyyliä olla "isä".

Ja mitä se tekee nyt? Haastaa MUT oikeuteen tapaamisasioista. Mä en voi ymmärtää, en sitten millään. Elääkö se eri todellisuudessa mun kanssa? Väittää että mä olen estänyt, mä en pidä puhelinta auki jne. Ja ne kaikki on suoranaista valhetta, ei pientäkään totuuden hiventä!

Mä en oikeasti käsitä, en mitenkään. Se ei ole itse pitänyt yhteyttä, ei itse ole halunnut tavata lapsiaan, ei ole suostunut mihinkään ehdotuksiin ja nyt sitten MINÄ olen syypää jonka se apina haastaa oikeuteen?!!! Mikä logiikka tässä oikein on? Mä en tajua, en käsitä, en vaikka miten yritän!!!

Raivostuttaa!

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuosiin tavannut lapsiaan jos viimekin vuonna muutamaan otteeseen tavannut...vai miten sun kirjoitus pitäisi ymmärtää?

Vierailija
2/22 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeiset puolitoista vuotta olen sorvannut erilaisia tapaamisehdotelmia viranomaisten kanssa (lastensuojelu, lastenvalvoja, perheneuvola) , yhteenkään näistä se ei ole suostunut. Lastenpsykiatrin tutkimuksissa selvisi, että toinen lapsista oireilee psyykkisesti jo tätä isänsä tyyliä olla "isä".

Mutta tämä kirjoittamasi kuvaus paljastaa jo, että (viranomaisten kanssa tehdyt, epäilemättä myös dokumentoidut?) yrityksesi saada tapaamisia aikaan ovat faktaa ja mies siis... no, kuten sanoit, elää eri todellisuudessa kuin muu maailma. Oikeus ei paljon aikaa tuhlanne asian todetessaan. Toivottavasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhkaileeko vain oikeuteen haastamisella vain onko asi oikeasti vireillä?

Sinulla on ainakin viraomaisten lsusunnot näitä tapaamisista, joihin isä ei kuitenkaan ole ottanut osaa. Ei sinulla ole mitään hätää.

Onko mahdollista, että olisi narsisitinen persoonallisuushäiriöinen? Kuulostaa ihan siltä, kuin haluaisi vielä sinule osoittaa, että pystyy hallitsemaan sinua ja pilaamaan elämäsi, koska olet halunnut erota. Tällähän vain olet hänen mielestä pilannut hänen "maineensa" ja hän kostaa sen sinulle.

Todella ikävää kun on tuollainen ihminen, jonka kanssa pitöisi vielä olla tekemisissä.

Vierailija
4/22 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tavannut vuosiin, viime vuonna olis halunnut tavata mutta vain just sinä ajankohtana (1 viikko kaikista vuoden viikoista) jotka ei meille sopinut. Yritti se tulla muinakin ajankohtina, mutta perui ne viime tingassa. Tuona ajankohtana jonka selkeästi sanoin että ei käy, niin silloin tuli ovien ja ikkunoiden taakse kolkuttelemaan ja kun ei oltu kotona (ylläri, sanoin ettei olla) niin uhkaili poliiseilla yms.

Vierailija
5/22 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta on se sitä kai oikeuteenkin viemässä, ainakin on hommannut asianajajan joka on soitellut pariin otteeseen mulle. Tosin tänään viimeksi kysyttiin että mitä ex on vailla, niin a.a sanoi että tapaamisia.

En mä vaan ymmärrä että millaisia tapaamisia, kun ei se mihinkään suostu mitä sille ehdotetaan. Eikä myöskään ole hetkeen itse mitään ehdottanut. Vajaa vuosi sitten ehdotti viimeksi, ja siinä vaati että lapset saavat itse päättää (4-ja 6v) kuinka kauan ovat hänen luonaan, mutta vähintään kuitenkin 2 viikkoa yms täysin epärealistista. Viranomaisten suosituksesta en tähän tietenkään suostunut, koska siitä oli pienten lasten etu kaukana.

ap

Vierailija
6/22 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta faktaa on se, että isä saa takuuvarmasti oikeudelta tapaamipäätöksen. Millaisen, se riippuu vaatimuksista.

Lapsen oikeus vanhempiin on sen verran kova oikeus, että sitä ei oteta lapselta pois lähivanhemman pyynnöstä tuosta noin vain.

Vierailija
7/22 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta faktaa on se, että isä saa takuuvarmasti oikeudelta tapaamipäätöksen. Millaisen, se riippuu vaatimuksista.

Lapsen oikeus vanhempiin on sen verran kova oikeus, että sitä ei oteta lapselta pois lähivanhemman pyynnöstä tuosta noin vain.

Mä olen jo monta kertaa ehdottanut isälle tapaamisia, huomioiden lasten edun. Ja huom! Mä en ole yksikseni näitä tapaamisia ja niitten toteutumisia yms päättänyt, vaan pyytänyt viranomaisilta neuvoja ja tehnyt juuri sellaisen tapaamisehdotelman kuin heidän mielestään on ollut lapsille parhaaksi! Saa se varmaan tapaamispäätöksen, ei siltä ole tähänkään saakka kukaan yrittänyt tapaamisia kieltää tai estää. Muuta kuin sen omassa päässä!

Faktaa on vain se, ettei se voi millään tulla yhtäkkiä vuosien tapaamattomuuden jälkeen ja viedä lapsiaan tuosta vain mennessään viikoiksi, kun ei ole pitänyt edes säännöllistä puhelinyhteyttä lapsiinsa!!

ap

Vierailija
8/22 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että meinaatko todella, että näistä lähtökohdista isä saa just sellaisen tapaamispäätöksen kuin ikinä kehtaa vian pyytää? Eli vaikka just niin, että pienet lapset saavat itse päättää kauanko ovat reissussa -vastuu tästä siis sälytetään alle kouluikäisten niskoille?!

Ja mistä ihmeestä sait päähäsi, että minä olen vaatimassa kokonaan tapaamisia pois?!

ap

Vierailija
9/22 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia viedä viikoiksi pois.

Tarkoitukseni ei ollut missään nimessä syyllistää sinua.

Se faktaa on kirjoittaja

Vierailija
10/22 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeus antaa selkeät tapaamisajat kellonaikojen tarkkuudella eikä niitä todellakaan lapset päätä.

En tarkoittanut, että juuri sinä haluaisit tapamiset kokonaan pois vaan se oli vain yleisen tason kommentti.

Todennäköisesti aluksi tulee joku "pehmeämpi" tapaamisjakso ja tapaamiset pidentyvät pikku hiljaa.

Vierailija
11/22 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti aluksi tulee joku "pehmeämpi" tapaamisjakso ja tapaamiset pidentyvät pikku hiljaa.

Tätä jo viimeksi exälle ehdotettiin, ei suostunut.

Mä en käsitä, mitä ihmettä se kuvittelee sieltä oikeudesta saavansa? Ja miksi ihmeessä se yleensäkään on tätä asiaa sinne viemässä kun sille itselleen ei käy mikään eikä se itse _omasta vapaasta tahdostaan_ pidä lapsiinsa mitään yhteyttä viikko-/vuosikausiin.

ap

Vierailija
12/22 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sellaisia on "liikkeellä" valitettavan paljon.

Ennenkuin oikeus tekee mitään päätöstä tapaamisasiassa, se kuulee vähintäänkin lastenvalvojia. Jos olet ap ollut lastenvalvojaan yhteydessä, niin sinulla ei ole hätää; jos taas et ole, niin soitapa sinne pikaisesti ja sovi käynnistä. Oikeus ei tee sokeasti mitään päätöksiä, kun pienet lapset ovat kyseessä, vaan oikeasti kaikki mahdolliset asianhaarat tutkitaan.

Isä saa todennäköisesti valvotut tapaamiset pitkäksi aikaa. Jos ne menevät hyvin, ts. ei peru mitään eikä käyttäydy lasten nähden sopimattomasti, voi hän ehkä jossakin vaiheessa haaveilla viikonlopun mittaisista tapaamisista. Näinhän kuvio monesti menee, kun isällä on heikohko suhde lapsiinsa - tosin en tiedä, onko ap:n tapauksessa lapsilla minkäänlaista suhdetta isäänsä, jos vuosikausiin ei ole ollut säännöllisiä tapaamisia...

Älä ap huoli. Juttele lastenvalvojien ja vaikka lastensuojeluihmistenkin kanssa, että saat taustatukea ja ennenkaikkea voit kertoa oman näkemyksesi tapahtumien kulusta. Kun historiasta on mustaa valkoisella, on exäsi epävakaus paljon helpompi näyttää todeksi myös oikeudelle. Päivämäärien ja tarkkojen sanamuotojen muistaminen (puhumattakaan säilyneistä meileistä tai tekstiviesteistä!) voi olla hyödyksi.

Vierailija
13/22 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

motiivi asian oikeuteen viemisessä, jos kerran kanssasi pystyy tapaamisista sopimaan. Motiivia ei taida tietää muut kuin exäsi ja hän sitä tuskin kertoo.

Tee hänen asianajajalleen ehdotus tapaamisista. Anna vaikka joku sellainen, jonka olet lastenvalvojan kanssa jo tehnyt.

Oikeudenkäytni on kallista. Yleensä kumpikin osapuoli joutuu itse maksamaan asianajajan palkkion noin 10 000 - 11 000. Jos ei ole voimassa olevaa sopimusta niin kotvakuutuksen oikeusturvakaan ei maksa. Oikeusapua voi saada mutta siinäkin kriteerit suht kovat.

Vierailija
14/22 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut asian tiimoilta yhteydessä lastenvalvojiin, lastensuojeluun, perheneuvolaan ja olen antanut näille tahoille myös luvan tehdä toistensa kanssa yhteistyötä. Siellä on dokumentoitu viimeisen puolentoista vuoden ajalta kaikki exän tempaukset, nämä sopimusehdotelmat, exän reagointi niihin, yhteydenpidot lapsiinsa jne.

Minulla on myös mustaa valkoisella exän lupauksista ja tuosta soutamisesta ja huopaamisesta sekä uhkailuista, kun kaikki yhteydenpito on käyty sähköpostilla.

Mahtaako exän a.a. puhua tästä sille järkeä -että mitä seuraa jos se vie asian oikeuteen? Eli siis se samankaltainen tapaamissopimus, jota jo viranomaiset ovat hälle ehdottaneet? Mä en ihan oikeesti kykene käsittämään, miten mut voidaan haastaa oikeuteen jostain, mitä ex itse on tehnyt ja jättänyt tekemättä?

ap

Ennenkuin oikeus tekee mitään päätöstä tapaamisasiassa, se kuulee vähintäänkin lastenvalvojia. Jos olet ap ollut lastenvalvojaan yhteydessä, niin sinulla ei ole hätää; jos taas et ole, niin soitapa sinne pikaisesti ja sovi käynnistä.

Isä saa todennäköisesti valvotut tapaamiset pitkäksi aikaa. Jos ne menevät hyvin, ts. ei peru mitään eikä käyttäydy lasten nähden sopimattomasti, voi hän ehkä jossakin vaiheessa haaveilla viikonlopun mittaisista tapaamisista. Näinhän kuvio monesti menee, kun isällä on heikohko suhde lapsiinsa - tosin en tiedä, onko ap:n tapauksessa lapsilla minkäänlaista suhdetta isäänsä, jos vuosikausiin ei ole ollut säännöllisiä tapaamisia...

Älä ap huoli. Juttele lastenvalvojien ja vaikka lastensuojeluihmistenkin kanssa, että saat taustatukea ja ennenkaikkea voit kertoa oman näkemyksesi tapahtumien kulusta. Kun historiasta on mustaa valkoisella, on exäsi epävakaus paljon helpompi näyttää todeksi myös oikeudelle. Päivämäärien ja tarkkojen sanamuotojen muistaminen (puhumattakaan säilyneistä meileistä tai tekstiviesteistä!) voi olla hyödyksi.

Vierailija
15/22 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sellaisia on "liikkeellä" valitettavan paljon. Ennenkuin oikeus tekee mitään päätöstä tapaamisasiassa, se kuulee vähintäänkin lastenvalvojia. Jos olet ap ollut lastenvalvojaan yhteydessä, niin sinulla ei ole hätää; jos taas et ole, niin soitapa sinne pikaisesti ja sovi käynnistä. Oikeus ei tee sokeasti mitään päätöksiä, kun pienet lapset ovat kyseessä, vaan oikeasti kaikki mahdolliset asianhaarat tutkitaan. Isä saa todennäköisesti valvotut tapaamiset pitkäksi aikaa. Jos ne menevät hyvin, ts. ei peru mitään eikä käyttäydy lasten nähden sopimattomasti, voi hän ehkä jossakin vaiheessa haaveilla viikonlopun mittaisista tapaamisista. Näinhän kuvio monesti menee, kun isällä on heikohko suhde lapsiinsa - tosin en tiedä, onko ap:n tapauksessa lapsilla minkäänlaista suhdetta isäänsä, jos vuosikausiin ei ole ollut säännöllisiä tapaamisia... Älä ap huoli. Juttele lastenvalvojien ja vaikka lastensuojeluihmistenkin kanssa, että saat taustatukea ja ennenkaikkea voit kertoa oman näkemyksesi tapahtumien kulusta. Kun historiasta on mustaa valkoisella, on exäsi epävakaus paljon helpompi näyttää todeksi myös oikeudelle. Päivämäärien ja tarkkojen sanamuotojen muistaminen (puhumattakaan säilyneistä meileistä tai tekstiviesteistä!) voi olla hyödyksi.

Kumpikin osapuoli päättää itsenäisesti ketä kutsuu paikalle todistajiksi. Noin 40 % oikeus määrää olosuhdekartoituksen tehtäväksi. Oikeus voi noudattaa olosuhdekartoituksen ehdotuksia, kokonaan, osittain tai ei lainkaan.

Valvottuja tapaamisia ei määrätä ellei lapset ole isän seurassa vaarassa eli narkkarit ja alkoholistit saavat valvottuja tapaamisia. Edes äiti väkivaltaisesti kohdellut isä ei joudu valvottuihin tapaamisiin jos lapsiin ei ole kohdistunut väkivaltaa.

Kokemusta on tapaamisoikeudenkäynnistä ihan verekseltään

Vierailija
16/22 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hullusta ja idiootista on sekopää

Vierailija
17/22 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo toiminut kuten ehdotit -tästäkin sopimuksesta ex kieltäytyi.

Ex on joskus uhannut hakevansa vanhemman lapsen huoltajuutta kokonaan itselleen ja sitä että lapsi muuttaa hänelle. En sitten tiedä onko tämä se, jota hän nyt havittelee. Luulee, että tuo lapsen psyykkinen oireilu saadaan jotenkin näyttämään siltä, että minä olen huono vanhempi ja hän on parempi ja sillä konstin saa lapsen itselleen :(

En juuri muuta motiivia keksi enää.

ap

motiivi asian oikeuteen viemisessä, jos kerran kanssasi pystyy tapaamisista sopimaan. Motiivia ei taida tietää muut kuin exäsi ja hän sitä tuskin kertoo.

Tee hänen asianajajalleen ehdotus tapaamisista. Anna vaikka joku sellainen, jonka olet lastenvalvojan kanssa jo tehnyt.

En tiedä sitäkään, kuvitteleeko ex että kulut tulevat kokonaan minun maksettaviksi (tai mistä tiedän vaikka tulisivatkin) kun olen itse töissä ja hän työttömänä. Joten eihän siinä silloin ole hänelle mitään menetettävää..

Vierailija
18/22 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinut oikeuteen.

Vierailija
19/22 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella vahva syy. lapsen vakiintuneita oloja ei lähdetä muuttamaan kovinkaan helposti päinvastoin eli suhteen voit olla rauhassa.

Sama koskee luonnollisesti myös huoltajuutta.

Vierailija
20/22 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinut oikeuteen.

tätähän hän aikookin.

Mutta kun en vain käsitä sen ihmisen ajatuksenkulkua. Ymmärtäisin jos olisin oikeasti ollut hankala ja estänyt jotenkin jne mutta kun tässä ei todellakaan ole kyse siitä. Paitsi näköjään exän omassa päässä.

ap