Itkeä tihrustin äsken sossun portailla haettuani lapselle joululahjan :)
Siis aivan mahtavan idea mutta niin liikuttavaa..postista tuli kirje että lapselle on joululahja haettavissa sossusta..joku joulupuukeräys.. En osannut kuvitellakkaan miten henkilökohtaiselle lahja tuntui..kauniissa joulupussissa paketoituna pyjama, sukkia, kalsareita,kyniä, pikkuauto ja karkkeja. Olen hakenut toimeentulotukea vain yhdelle kuukaudelle opintojeni loppuessa ( olemme kyllä köyhiä edelleen ) ja oli aivan ihana yllätys tämä! Edelleen itkettää ajatus siitä että tässä maassa kyllä välitetään ja varsinkin näin joulun alla ajatus on hyvin lämmin..pitäkää huolta toisistanne! Iloista Joulua!
Kommentit (37)
ja kiitokset hyvän joulun toivottajille! Toivottavasti moni nyt osallistuu tulevaisuudessakin keräyksiin ja itsekkin aijon tehdä muille hyvää kunhan saan oman talouteni siihen kuntoon että pystyn osallistumaan :) Ihmisillä on kyllä sydän paikallaan ..
t. ap
koska osallistuin tänä vuonna ensimmäistä kertaa keräykseen. Viime vuonna en ehtinyt, kaikki toiveet oli jo täytetty kun kävin kysymässä! Nyt ostimme todella hienon lelun, mukaan tulivat siskoni perhe, äitini ja me ja saatiin porukalla vähän arvokkaampi lelu.
Meidän joulupuukeräyksestä ilmoitettiin kirkon ilmaisjakelujulkaisussa.
että siitä on oikeasti hyötyä! Tänään käytiin kaverin kanssa laittamassa lahjoja keräykseen helsingissä ja vähän innostuttiin... Sadalla eurolla kasattiin leluja ja vietiin niitä forumin infoon :) Toivottavasti lelut löytää iloisen lahjan saajan!!
Ihanaa nähdä, että maailmasta löytyy vielä hyvyyttä ja ihmiset ovat valmiita näkemään vaivaa tehdäkseen jonkun tuikituntemattoman lapsen onnelliseksi. Itse olen osallistunut kerran Patmoksen Joulun lapsi-kampanjaan ja siitäkin sai todella hyvän mielen. Oli kiva kasata paketia.
Ite osallistuin ekan kerran joulupuukeräykseen ja itelläki oli tippa linssissä ku pakettia tein, että toivottavasti se lämmittäis saajan mieltä ja perhettä yhtä paljon mitä minun antamisen ilosta!!
olis ollut kiva osallistua itsekin tuollaisten lahjojen tekoon, vaikka ei itsekään olla mitään rikkaita..
Ite osallistuin ekan kerran joulupuukeräykseen ja itelläki oli tippa linssissä ku pakettia tein, että toivottavasti se lämmittäis saajan mieltä ja perhettä yhtä paljon mitä minun antamisen ilosta!!
mutta siis jälleen tänäkin vuonna piti itkeä pillittää, kun pakettia vein sinne kuusen alle. Joku 4-vuotias tyttö lääkärinvälineet, Nalle Puh -iltasatukirjan ja tarroja. Toivottavasti ovat mieluisia. Ainakin toiveena oli lapussa nuo lääkärinvälineet.
tänä vuonna oli niin huonosti järjestetty lähikaupungissa, että meni ohi. oli ollut yhtenä iltana jossain konsertissa.
olisi ollut kiva tänäkin vuonna jotain lasta muistaa
Minulla olisi muutama lahja kaapissa odottamassa käyttöä.
oooh, kuulostaapa ihanalle, mikä on tää joulupuu keräys?!?!
olis ollut kiva osallistua itsekin tuollaisten lahjojen tekoon, vaikka ei itsekään olla mitään rikkaita..
on ennalta ilmoitetussa paikassa joulukuusi, jonka alle ihmiset saa viedä lahjapaketteja, jotka sossu sit jakaa köyhille perheille. Lahjan kriteerinä on vain, että sen pitää olla joko uutena ostettu tai sit itsetehty, mutta ei siis käytetty. Korttiin merkitään saajan kohderyhmä: suunnilleen ikä, sekä sukupuoli, jos on väliä.
tänä vuonna oli niin huonosti järjestetty lähikaupungissa, että meni ohi. oli ollut yhtenä iltana jossain konsertissa.
olisi ollut kiva tänäkin vuonna jotain lasta muistaa
Itsekin olisin voinnut osallistua, mutta en viitsinyt sen takia mennä konserttia kuuntelemaan.
Kyllä tää on vaan niin liikuttavaa.. varmasti te lahjan antajatkin saatte hyvän mielen ja varmaan kyynelehdittekin paketoidessanne niitä. Takuulla vastaanottajat ovat tyytyväisiä, sen voin vannoa!!!
ap
keräyksestä, olisin osallistunut mielihyvin mutta en oo kuullukaan koskaan tollasesta vaikka luen lehtiä, kuuntelen radiota ja katson tv:tä ja netissäkin surffailen.... vai eikö tota oo joka kaupungissa?
Pidin itseäni ihan hönttinä, kun kiikutin kaksi lahjaa joulupuukeräykseen alahuuli väpättäen ja tippa linssissä. :-) On vaan itselläkin niin iloinen olo, kun tekee jotain hyvää.
minä olen myös osallistunut kyseiseen keräykseen jo neljänä vuonna tampereella ja kyllä siitä aina niin hyvä mieli tulee. Tuntuu, että niin pienellä vaivalla ja panoksella voi tehdä jonkun lapsen onnelliseksi jossakin!!!
Mukavaa joulua teille ap ja iloa elämään!
kaiketi järjestetään täysin vapaaehtoisvoimin, joten ei olee varaa ilmoittaa kovin laajalti missään lehdissä tms. Yksi lehti-ilmoitus on helposti yli tonnin (tiedän työn puolesta). Mutta tietty voisi vaikka tulostaa A4:sia ja jakaa ympäriinsä ilmoitustauluille. Ei täällä Tampereellakaan ole siitä kovin paljon huudeltu, sattumalta kuulin, kun työtoveri puhui asiasta, ja hänkin tiesi siitä toimintaan osallistuvan henkilön kautta.
Minäkin noudin kolmelle lapselleni sossusta joulupaketit. Kyyneleet silmissä kannoin pussia kotiin ja mietin miten voi ollakin ihania ihmisiä!
Keräyksen järjestää Nuorkauppakamari ja minusta idea on loistava ja toimiva! Olen itse osallistunut siihen useana jouluna vieden useammankin paketin kuusen juurelle. Tällä hetkellä olen saavana osapuolena, elämäntilanne heitti häränpyllyä ja nyt vähän koetellaan. Mutta kun tästä noustaan niin ihan varmasti osallistun antajan roolissa tulevina jouluina.
Paketin päällä on lappu jossa lapsen ikä ja sukupuoli sekä paketin sisältö. Lapsemme tulevat olemaan ikionnellisia paketeista ja sisältökin on taatusti mieleinen :)
Kiitän sydämestäni teitä kaikkia lahjoittajia. Teette pienet ihmiset onnelliseksi, meistä vanhemmista puhumattakaan.
Rauhallista ja ihanaa joulua kaikille!