Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syökö sinusta meidän tyttö paljon?

Vierailija
08.06.2009 |

Äitini & siskoni mielestä syö. Päiväkodista ei oo kuulunut mitään. Tytö on 4 v, -10-käyrällä painossa, siis hoikka, samoin koko perhe ihan normaalipainoista.

esim eilen:

aamulla puuro (aikuisen annos, neste 1 dl vettä 1 dl maitoa + 1 dl kaurahiutaleita + maitoa + pieni leipä jossa margariinia, maksamakkara + kurkkua.

ulkona vettä ja 1 pyöreä näkkäri

noin puolenpäivän aikaan munakas + herneitä ½ pakastepussia (rakastaa herneitä) + jälkkäriksi

omenalohkoja 1 omenan verran + maitoa

välipalana pannaria + hilloa (yksi pala) + maitoa

iltaruokana 2 perunaa + suht iso pala lohta, varmaan medaldongin verran, herneitä ja kurkkua + vähän tomaattia

iltapalana 3 leipää, päällä kalkkunaleikkelettä + kurkkua + mehua

Joskus saattaa ruokana syödä perunan/muusin lisäksi sy6ödä 5-6 lihapullaakin tai esim. 6 palaa grillikylkeä (rakastaa grillattua ruokaa).

Onko tää paljon liikkuvalle tytölle?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

samanlaisen puurosatsin illallakin kuin aamulla, ja tuntuu tarvivan yöksi paljon ruokaa. Aamulla herätessään on nälkäinen heti. päiväkotisaamuinakin annan pienen leivän ja vaikka banaanin jotka mutustaa, vaikkacsyö puuron päiväkodissa.

Nukkuu arkisin 20-7. ehkä se aikakin vaikuttaa?

Syö ehkä vähän enemmän kuin meidän 7v noita iltaleipiä (meillä menee 1)

Vierailija
22/23 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on erityisen hyvää ruokaa hänestä. Mutta ei 3 lautasellista.

Äitini & siskoni kuittasivat eilen tämän ylipaino-argumentin niin että nyt kun kasvaa, mutta sitten kun ei enää kasva samaan tahtiin voi lihoa kun on tottunut non paljoon syömiseen. Mutta en usko siihen. Kulutuksen mukaan se menee.

Meilläkin saattaa joskus vaikka päivän pari olla pieniruokainen, mutta palaa pian sitten entiseen tahtiin.

Meillä 5-v, joka syö joskus todella paljon. Saattaa syödä 3 lautasellista ruokaa, useamman voileivän tms, mutta vaihtelevasti joskus syö taas todella vähän. Lapsi on aina kasvanut hieman miinuskäyrillä. Ruoka on meilläkin terveellistä ja kasvikset ja hedelmät kuuluvat ruokavalioon joka päinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli nuorena kun oltiin lapsia ja vielä 50 v ihan normaalipainoinen, nyt 65 ja hiukan massua, vaatekoko ehkä 42-44. On varmaan 10 v laukannut painonvartijoissa kerran vuodessa...

Mutta varmaan on jotenkin iskostanut laihuuden ihannoinnin. Mä oon ihan normaalipainoinen, suht pitkä (175 cm ja 70 kg), mutta rintava, enkä itse oo siron mallinen. Olen urheillut nuorena kilpaa (uinut). Ei oo mua kommentoinut koskaan. siskoani kyllä kehuu että on siro & pieni kuin nukke (lyhyt myös).

täytyy puhua, että ei tuu mitään nirsoilija-tyttöä meillekin :-(.

Pyöreä äitinne on iskostanut siskoosi laihuuden ihannoinnin ja nyt sitten onkin seuraavan sukupolven vuoro :( Vaikka lapsesi söisi hevosen joka päivä ei sillä ole mitään väliä koska ei ole ylipainoinen. Jos painoa liikaa olisi syömistäkin mietittävä, eikö totta? Sano suoraan äidillesi ja siskolle etteivät kommentoi lapsen syömisiä mitenkään.