Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KESÄKEIJUJEN VKO 24 ja IKIOMA KUU JATKUU

08.06.2009 |

Uusi viikko pino pyörähtäis sitten käyntiin..:)

Kommentit (79)

1/79 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

NYYTTIÄÄN VIELÄ ODOTTAVAT

Meevi/LA 31.5.09/K-HKS

Annikko/LA 1.6.09/TAUS

Katzi/LA 1.6.09?/ OYS

Selmiina/LA 2.6.09/SatKs

Winnie74/LA 3.6.09/TAYS

catry/LA 3.6.09/LPKS

Trash/LA 5.6.09/TYKS

heltsu-tytöt/LA 5.6.09/PHKS

April82/LA 6.6.09/K-SKS

Valtteri1/LA 6.6.09/K-HKS

Heinukka/LA 6.6.09/TYKS

Pioni75 LA 6.6 / TaYs

Carme/LA 6.6.09/PHKS

Heinäminkki/LA 8.6.09/KYS

juille /LA 8.6.09/NKL

jara69/LA 9.6.09/SKS

Tuitsu2/LA 10.6.09/TAYS

Helmi79/LA 10.6.09/KOS

miiba/LA 10.6.09/LKS

caro/LA 11.6.09/TAYS

-Ruu-/LA 11.6.09/VAS

hilehile/LA 11.6.09/TAYS

ellu153/LA 12.6.09/PKKS

Fimpula/LA 13.6./ ??

cassis/LA 13.6.09/KOS

mie_82/LA 13.6.09/LPKS

Tuittu35/LA 13.6.09/LKS

äitiliini74/LA 13.6.09/OYS

Candy78/LA 14.6.09/OAS tai OYS->Suunniteltu sektio 9.6.09

Tiik-tii/LA 15.6.09/TAYS

tinky/LA 15.6.09/ ?

tilorra/LA 16.6.09/HYS??

pipatti/LA16.6.09//khks

mami1706/LA 17.6.09/OYS

Elise/LA 17.6.09/SEKS (?)

shadegrown/LA 17.6.09/PHKS

Hippiainen/LA 17.6.09/SATKS

Helinä-78/LA 18.6.09/PKKS

Sinniäinen/LA 18.6/K-SKS

Rainy/LA 19.6.09/ KOS

Kanervankukka/LA 19.6.09/TYKS

NorthStar/LA 19.6.09/NKL

kissankello84/LA 19.6.09/KOS?

Hanna83/LA 20.6.09/HUS

Siiili/LA 22.6.09/TAYS

typsy/LA 22.6.09/KOS

Sirunen/LA 22.6.09/ NKL

Rölli-II/LA 23.6.09/KHK-S

Pepca/LA 23.6.09/K-PKS

soya/LA 23.6.09/KOKS

myy09/LA 24.6.09/KASS->Suunniteltu sektio 12.6.09

vendi09/LA 25.6.09/SatKs

annimari/LA 26.6.09/KYS

viivioskari/LA 26.6.09/LUS

Qtamo/LA 26.6.09/K-HKS

M@zurka/LA 26.6.09/HUS

Luuk@/LA 26.6.09/NKL

g_u_i/LA 27.6.09/HUS

lintsu23/LA 27.6.09/SatKs

Anneh/LA 28.6.09/KOS

BabyBumb/LA 29.6.09/KOS

divinity/LA 30.6.09/SAS

Milla157/LA 30.6.09/OYS

sasa79/LA 30.6/OYS

NYYTTINSÄ LUNASTANEET KESÄKEIJUT

m_maitoparta 21.5. klo.03.03 rv37+4 POIKA 3410g/51cm

Pluu 23.5. klo.10.12 rv POIKA 2455g/48cm/pipo33,5cm

AnumaamunA 24.5. klo.20.07 rv38+1 TYTTÖ 3250g/48,5cm/pipo 35,5cm

tr02 25.5. klo.16.53 rv38+6 POIKA 3680g/49,5cm

fanny81 26.5. klo.02.30 rv38+0 TYTTÖ 4190g/54cm

Fayfiorina 26.5. klo.16.10 rv38+1 POIKA 3068g/48cm/pipo35cm

emmariina 27.5. klo. rv 37+6 TYTTÖ 3590g/49cm

tari 30.5. klo.07.39 rv39+0 POIKA 3720g/49cm/pipo37cm

tonttis 1.6. klo. rv40+0 TYTTÖ 4470g/54cm

minnaht09 5.6. klo.08.09 rv40+1 POIKA 4150g/52cm

minä80 5.6. klo.13.30 rv38+5 POIKA 3310g/50cm

2/79 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin saatiin avattua sitten uusi viikkopino taasen:) Jo toinen meidän ikioma viikko menoillaan ja ihan mukavasti noita vauveleitakin ollaan maailmaan saatu ja lisää tulee:))

AnumaamunA: Lisäsin rv:t ja pipon koon listaan! Hyvä et vauva-arki sujuu, mutta kurja et olet silti ihan poikki:( Paljon jaksuja sinne!! Niin ja tosta imetyksestä, vaikka en oo vielä nyyttiäni saanut ja tää tuleva on eka...niin oon vaan kavereilta kuullut et imetystyyny on hyvä keksintö, siinä sais hartiat lepoa...

-Ruu-: Mietin kanssa sitä, et jos vauva ois laskeutunut, kun kivut on hellittänyt (ainakin toistaseksi...ei uskalla liikaa innoita;)...no oishan se ihana nauttia vaik viimiset 3 viikkoa kivuitta=) Tsemppiä sulle odotteluun :)

Heinäminkki: Sulla on nyt sit jännät paikat...meinaa pikkanen todellakin olla täsmällinen!!Tsemppiä sulle ja tulehan sitten kertomaan kuulumisia kun kotiin palailette!!:)

Omaan napaan ei mitään erikoista...keskiviikon neuvolaa odotellen...

Aurinkoista viikon alkua,

Anneh ja pieni 37+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/79 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kiitokset synnytyskertomuksista, niitä on kovin mukava lukea.

Emmariina: Kärtän taas tietoa sun kätilöistä... kuka/ketkä?

AnumaamunA: En revennyt juuri ollenkaan ja tikkejäkin tuli vain muutama ja nekin repeämät parantu ihan hetkessä. Eli ei apua mun kokemuksista, mutta muista suihkutella joka vessareissun yhteydessä.

Anneh: Kiitos uudesta listasta. Mun mielestä voit pudottaa nuo jotka eivät enää kirjottele sen parin viikon jälkeen pois.

Mä koetin imetystä ilman kumia ja poika söiskin ihan hyvin ilman, mutta mua sattuu sen verran ilman, että mielummin käytän kumia :) Öisin vaan kun ite on ihan sumussa kun herää imettämään, olis helpompi olla tappelematta kumin kanssa..

Käytiin perjantaina lastenvalvojalla isyyden tunnistamisessa. Voi V'''' sentään. Ideahan oli että oltais keretty naimisiin ennen pojan syntymää ja vältetty se rumba, mutta toisin kävi. 45min oltiin ja kuunneltiin isän velvollisuuksia ja mitä jos me erotaan niin mikä on parasta pojalle. Kamoon, me mentiin viikkoa aikasemmin naimisiin ja täti kyllä tiesi sen. Mukava kuulla erosta heti kättelyssä.

Koko nimi prosessi on paljon mutkikkaampaa nyt kun ollaan naimisissa, sillä mun sukunimi on jo ehtinyt vaihtumaan esim kelassa ja maistraatissa, mutta poika kulkee edelleen (tietysti) mun vanhalla nimellä.. No onneksi meillä on passin hankintaankin vielä reilu kuukausi aikaa.

Ja tuosta valittamisesta, sitä(kin) varten me muut täällä ollaan. Puhuin just kaverin kanssa, joka sai toukokuun alussa vauvan, että loppuraskaudesta sitä halusi vain olla oman perheen kanssa kotona eikä nähdä ketään kavereita ym. Että se on varmaan sisään rakennettua sekin.

Pitkästi oli taas asiaa :) Kaikki hyvin siis tällä suunnalla.

Tsemppiä kaikille saliin lähtijöille ja suuren vatsan kanssa kulkeville. Voin vaan kuvitella kuinka tuskaa on, mulla oli nimittäin Todella suuri maha ja olenkin tosi onnellinen, että pääsin siitä eroon aikasemmin!

maitoparta ja Soma 2,5 vkoa

Vierailija
4/79 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella paljon onnea kaikille nyyttinsä jo saaneille!!! Kiva lukea synnytyskertomuksia!

Olen koko raskausajan roikkunut enemmän ja vähemmän lukemalla teidän juttuja, mutta en ole saanut aikaiseksi rekisteröityä kirjottelemaan. Nyt se käy ilman rekisteröitymmistä. :)

Meillä on esikoinen 4v ja nyt toinen sitten tulossa. Meille lasten saaminen ei todellakaan ole ollu ihan yksinkertaista, vaan vuosien odottelujen jälkeen nämä on alulle saatu. Todella odotettu nyytti on tulossa, puolentoista viikon päästä olis la. :) Jännää! Mielellään pääsisin jo synnyttämään, aika käy pitkäksi odotellessa.

Mojo ja rv 38 + 4

Vierailija
5/79 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli la 18.6.

Mojo

Vierailija
6/79 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut siirrettiin juuri tänne synnyttämättömien osastolle odottelemaan. Vedet on menneet käytännössä jo kokonaan, just äsken ultrattiin. Mutta supistuksia ei kuulu. Toistaiseksi odotellaan josko supistukset alkaisi itsekseen kun tulehdusarvoissakaan ei toistaiseksi ole ongelmia. Toivottavasti alkaisi tapahtua mahdollisimman pian.

Heinäminkki + kaveri rv 40+0

7/79 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

m_maitoparta: Argh, mikä soppa toi isyyden tunnustus...! Mä ootan niiiin kauhulla koko juttua...en nyt oikeesti jaksais alkaa sit kuuntelemaan mitään saarnaa siellä!! No siihen on vielä aikaa kun sinne joudutaan, onhan tää murunen vielä aika tiukasti täällä mun masussa;)

Sanoko muuten mitään et kuinka kauan about menee kun saa sitten sen isyyden tunnustuksen vahvistuksen?!

Niin ja kiva kuulla et teillä sujuu hyvin siellä:)

Tervetuloa mukaan Mojo! Lisäsin sut listaan, niin seuraavan kerran kun laitan sen esille niin sieltä löytyy sun nimimerkki ja laskettuaika. Mis muuten synnytät?!

anneh 37+1

8/79 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heinäminkille tsemppiä sinne odotteluun!!! Toivottavasti alkaa pian tapahtua siellä suunnalla, jotta et joutuisi hirmu kauan kärvistelemään odotuksissa...!!

Niin ja sitäkin mietin, että onkohan moni muukin jo nyytin haku reissulla, kun on meitin palstalla niin kovin hiljasta näin maanantaina...No jospa tämä tästä vilkastuisi, jotten ihan yksikseni täällä loppukuuta kirjottele;))

Anneh

Vierailija
9/79 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä siis kärvistellään, 8 päivää nyt yliaikaisena. Onneks toi mun maha ei mikään hirvee möhkäle oo, ainakaan ei tunnu, ettei kovin tuskanen olo ole. Kaikki soittelee, päivittäin sellainen kymmenen puhelua, että "joko joko??" Vaikka joka puhelun loppuun sanotaan miehen kaa, että "me sitten kyllä ilmoitellaan!" :P Mut ei ne usko, ei.

Miten kauan tossa isyyden tynnustamisessa tosiaan menee? Pitääkö kelakortit ja muut vaihtaa sitten, vai tuleeko ne sitten isän nimellä, kun niin meillä olis tarkoitus, että lapsi saa isän sukunimen, kun kuitenki ollaan naimisiin menossa tässä vuoden parin sisään. Oon ihan uuno näissä asioissa.. :D Ei mitään tietoa, että tollasta pitää edes tehdä, onneks miehen sisko valotti asiaa.

Nyt pitää mennä lepäilemään.. :P Puuduttavaa tää odotteleminen..

-Meevi ja Juniori 41+1-

Vierailija
10/79 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi taas kaikille!

Meidän pikkuneiti on kyllä aika tomera tapaus. Ei suostu edelleenkään nukkumaan omassa sängyssään. Nyt ollaan onneksi keksitty mieheni kanssa, että vaunuissa sisällä suostuu nukkumaan päivällä, kun niitä vaunuja on ensin lykkinyt edestakaisin tunnin verran. Yöksi ollaan nostettu vaunukoppa keskellä meidän sänkyä, ja kas kummaa, siellä hän on nyt suostunut nukkumaan pari yötä. Vähän me ollaan mieheni kanssa epätoivoisia... ;) Siinä on se hyvä puoli, että meidän kädet yltää silittelemään ja heiluttelemaan vaunukoppaa yöllä, ja pienokainen rauhoittuu nukkumaan. Mutta on kyllä käsittämätöntä, ettei hänelle tehty prinsessa-sänky millään kelpaa hänelle. Vaikka se on ihan meidän sängyn lähettyvillä sekin. Yritetään nyt päästä tosiaan eroon siitä tavasta, että pienokainen nukkuisi mun vieressä koko yön, koska silloin pelkään koko ajan että kierähdän hänen päälleen tms. Nyt vaunukopassa hän on onneksi "suojassa", vaikka nukkuukin meidän keskellä.

Mulla on myös imetyksen kanssa aina välillä ongelmia, kun neiti suostuu vain välillä imemään suoraan rinnasta, ja taas välillä ei millään muulla kuin rintakumin avulla. Käytän siis myös rintakumia päivittäin, mutta öisin olen yrittänyt "huijata" pienokaista syömään ilman rintakumia, ja aina välillä siinä onnistunkin. Mutta on tuo rintakumi tosiaan ihana keksintö!

Anumaamuna: (hitsi, miten se sun nimimerkki taas menikään...? ei vissiin ainakaan näin... ;)) No joka tapauksessa, mulla ei paikat revennyt pahasti, mutta antaisin sellaisen neuvon, että ota joka päivä burana 600 mg aamulla ja illalla + tarvittaessa panadolia vielä päälle (Panadolia saa ottaa 1000 mg 3 krt/pv tuon Burana annoksen päälle), ja ota ne säännöllisesti ainakin seuraavan viikon ajan. Saat kivut hallintaan ja paranet paljon nopeammin. Burana laskee lisäksi turvotusta & vähentää tulehdustilaa alapäässä. Vaikka tuntuisi parin ekan päivän jälkeen, että kivut alkaa hellittää, älä silti lopeta särkylääkkeiden syömistä. Tärkeintä on säännöllisyys ja riittävän pitkä kesto särkylääkkeiden syömisessä. Jos kivut ei vielä viikossakaan hellitä, jatka vielä toisella viikolla. Ja kuten m_maitopartakin totesi, alapääpesu joka vessakäynnin yhteydessä on myös must. Kyllä se siitä!

Äh, nyt pienokainen heräsi, kauhea itkukonsertti alkoi, nälkä taisi iskeä... Palaillaan taas!

Fanny81

Vierailija
11/79 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anneh se jaksaa olla niin positiivinen ja on selvästi vain hyväksynyt että vauva syntyy aikaisintaan laskettuna päivänä tai sen jälkeen=)(Tosin se onkin kyllä järkeen käypää:))

Itsellä lienee takaraivossa se et viikkoja olis jo enemmän..ehkä se saa olon entistäkin kaistapäisemmäks;)

Ja kun tietää että vauva on suuri ja kasvu mennyt yläkäyrän yläpuolella koko ajan, niin jotenkin sekin saa toivomaan että edes hivenen aikaisemmin syntyisi. En haluaisi haljeta kahtia=(

Olo on edelleen todella väsynyt..mutta ehkä nyt hivenen parempi päivä kuin eilen=) Leivoin jopa raparperipiirakan ja miestä auttanut puusavotassa parhaani mukaan.

Fanny 81...kuulostaa ihka oikealle prinsessalle tuo teidän nyytti..tahtoo vain parasta=)Omat konstailut ne alkaa vauvan synnyttyäkin..mutta ennemmin miehen kanssa jakaa sen touhun, kun että yksin kärvistelee näitten loppuraskauden ongelmien kanssa!

Noh, tämä on kuitenkin tosiaan jo meidän ihka oma kuukausi..joten pikapuoliin jokainen nyyttimme saadaan vaikka väkisin=)

Torstaina onkin neuvola, jolloin tasan 39vk täynnä=)

Lähdempä tästä pihalle vielä hiipparoimaan ja kastelemaan kukkaset!

Sinniäinen 38+4

Vierailija
12/79 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa on taas käyty ja sielä kaikki ihan ok. Paineet pysyneet samoissa kun aiemmin, ja painookaan ei ollut tullut "kun" 600g/vko, nestettä kerää siis edelleen..

Taisin tossa jossain vaiheessa kertoo että viimeks kun olin neuvolassa niin tätsy laitto synnärille meneen kyselyn että ottavatko mut käymään sielä noitten paineitten ja turvotuksen vuoksi, ja kah kummaa, tänään tuli synnäriltä kirje että keskiviikko aamuna näytille. Mä olin kovin tyytyväinen, nyt nään miten päin tyyppi majailee ja samalla saan varmaan jonkun näkösen painoarvion. Maha on sen verran suuri että pelottaa minkä kokonen vauva sielä onkaan..

Heinäminkille jaksamista, toivottavasti rupeaa itsestään syntymään ja jos ei niin eiköhän ne sen sitten aika nopeasti käynnistäkkin.

Esikoisesta mulla käynnistettiin seuraavana päivänä kun vedet oli mennyt vaikka ei myös ollut mitään ongelmia.

Mojolle tervetuloa.

Anneh ja Meevi, kun meidän esikoinen synty niin muistaakseni neiti oli jotakuinkin viikon ikäinen kun tuli kutsu isyyden tunnistamiseen ja olisko ollut pariviikkonen kun käytiin sielä. Se tunnistushan lähtee heti maistraattiin ja sen jälkeen kun on nimi ilmoitettu sinne (eli yleensä kasteen yhteydessä) niin sieltä tulee vauvan kelakortti. Eli ei tarvi moneen kertaan sitä nimee ilmotella. Olikohan toikin nyt tarpeeks vaikeesti kerrottu?

Eli maistraatista tulee lappu joka täytetään ja jos lapsi kastetaan niin pappi hoitaa laput eteenpäin, ja jos ei kasteta niin sitten ne lähetetään itse maistraattiin, jokatapauksessa vasta sen jälkeen tulee kelakortti. Toivottavasti tosta nyt sai edes jotain tolkkua =).

Nyt meen katsoon mikä tuota tyttöstä vaivaa kun ei taas suostu nukkumaan..

Ruu 39+4

Vierailija
13/79 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellisena täällä lueskelen, miten moni on jo saanut oman nyyttinsä kainaloon, toivon liittyväni tuohon porukkaan mahdollisimman pian.

Oma vointi on hyvä, jos ei oteta huomioon supistuksia, jotka alkaa ja tulevat jo säännöllisinä ja sitten äidin murheeksi päättyvät. Nyt tänään on vauva painanut aivan kauheasti alas, tuntee oikein kuinka se poraa sinne. Toivottavasti yöllä vaikka tapahtuisi jotain, toivossa on hyvä elää. Mulla esikoinen syntyi 37+6 ja nyt tämä tuntuu jo melkeenpä "yliaikaselta".

Onko täällä muilla ollut minkälaisia merkkejä synntyksen käynnistymisestä? Itsellä on alavatsa todella kipeä, ja pinna aika tiukalla. Meillähän tämä vauva jo meinasi lähteä syntymään 34 viikolla ja supistuksia jouduttiin rauhoittaa sairaalassa, ja nyt kun saisi tulla, niin ei sitten mitään tapahdu. Mutta nyt takaisin kattoo tota nelosen uutta hömppäsarjaa, jos saa hetkeksi edes muuta ajateltavaa =)

Hanna ja masu 38+4

Vierailija
14/79 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin edelleen yhtenä isona pakettina. Olo on ajoittain aika kömpelö, varsinkin liikkeelle lähtö tuntuu aina tosi kankealta ja kumartelu on ihan tuskaa. Tänään olen muutenkin ollut jotenkin tosi kömpelöllä tuulella purkit ja tavarat on vaan lennellyt käsistä... täyden hillopurkin siivoaminen lattialta ei ollut kauheen mukavaa.

Nyt illalla huomasin että mun napa on pullahtanut ulos :) Esikoisen aikana niin ei käynyt. Muutenkin tuntuu että maha muuttaa muotoaan päivittäin.

Tänään on tuntunut myös kovasti painetta alaselässä ja isommalla tarpeella on saanu käydä useaan otteeseen. Olen kuitenkin jo hiukan luopunut ajatuksesta että nyytti syntyisi pian, alan jo ajatella että yli mennään.

Huomenna mun veli on tulossa meille lomaileen loppuviikoksi, viimeksi näimme pääsiäisenä.

Nyt tuli vahvasti vain "omaa napaa" kirjoiteltua... joskus näin.

-Rainy 38+3-

Vierailija
15/79 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille toipumisvinkeistä. Alan ehkä pikkuhiljaa uskoa, etten jää tällaiseksi (!), mutta välillä olo on kyllä tosi voimaton. Mä olen syönyt tota parasetamolia sen sallitun 3000mg päivässä, mut saako Buranaa tosiaan syödä imetysaikana? Jos, niin hallelujah, koska teho on siinä vähän toista luokkaa!

Vielä on herännyt yksi kysymys johon en ole netistä löytänyt vastausta... Joudun syömään nyt jonkin aikaa rautatabletteja, ja olen huomannut että ne ärsyttävät vatsaa. Aina kun itselläni tuntuu olevan kovin kivistys vatsassa, myös vauva tuntuu piereskelevän tavallista enemmän ja siis myös itkeskelevän sen takia. Voivatko nuo rautavalmisteet siis aiheuttaa myös vauvalle vatsan ärsytystä? Onko kellään kokemuksia? Ja onko jotkut tietyt merkit osoittautuneet teillä vähemmän ärsyttäviksi kuin toiset?

Näitä satunnaisia vatsaitkuja lukuunottamatta meidän neiti on edelleen rauhallinen ja hyväntuulinen tapaus, mutta pientä prinsessailua on toki täälläkin havaittu. Esimerkiksi eilen iltapäivällä/illalla ei suostunut nukkumaan missään muualla kuin sylissä. Meinasi jo käsivarret puutua, kun mieskin tuli kotiin vasta puol 9... Mutta muuten koisii mun sängyn vieressä vaunukopassa ja herättää yöpalalle pari kertaa yössä.

Nyt alkaa taas sängyn pohjalta kuulua ähinää. Ruoka-aika lähestyy, tunnen sen rinnoissani... Niistä rintakumeista muuten sen verran, että täälläkin tyttö kyllä söisi ilmankin niitä, mutta ajattelin totutella rinnanpäitäni tohon kipuun vähitellen. Mut joo, yöllä ne on vähän kököt kun pimeässä yrittää säätää niitä paikoilleen. Ja aina jos on yleisöä (varsinkin vanhempia naisia) niin voi sitä äimistelyn määrää että mitä vekottimia sitä oikein nykyään onkaan!

Ja niin, se imetystyyny on jo hankintalistalla, kiitti vinkistä! Sori kun en muista aina kuka sanoi mitäkin.

Lämpöä kaikille,

AnumaamunA ja pikkuinen 16 vrk

Vierailija
16/79 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenet vain täältä Hämeestä ja onnittelut uusille nyytin saaneille :)

Mäkin oon ihan ulalla tuosta isyyden tunnustus-jutusta,itelläkin sitten se vielä edessä. Vauveli on kanssa saamassa isukin nimen eikä tietoa koska naimisiin mennään,joskus sitten kun siltä tuntuu ja on mahdollista :)

Meevi: tsemppia odotteluun,kyllä vauva tulee sitten kun on tullakseen,varmasti riepoo vartoominen mutta lopussa kiitos seisoo :) Siitä Ahvenistosta,sama sairaala siis kuin K-HKS,mutta Hämeenlinnan nykyinen terveyskeskus on kai joskus ollut keskussairaalana ja ukko käyttää tota nimitystä,siitä se on mullekin jäänyt :)

Omaa napaa sitten:

Viime viikolla alkoi näyttään pötsi merkkejä että voisin kohta täältä tullakin,selkä on ollut aikalailla tulessa ja ns. kuukautiskipuja on olult ilmassa. Viime viikolla neuvolassa kaikki oli muuten ok,mutta proteiinit oli hivenen koholla muttei ole mitään hälyttävää. Turvotus oli lisääntynyt sen verran että viikossa oli tullut painoa lisää huimat 3100 grammaa!! Sanoin heti että toi vaaka on varmaan rikki,terkkari vilas nilkkoja ja tokas että taitaa kutinsa kyllä pitää :D eli kaien kaikkiaan nyt tullut painoa lisää semmoset 14 kiloa :)

Sunnuntai-maanantai välinen yö oli aika mielenkiintoinen,vessassa tuli rampattua melkein koko yön,vihlominen oli aikamoista ja olin varma että kohta mennään.. mutta kyllä se siitä sitten rauhoittui. Saas nyt sitten nähdä koska alkaa tapahtumaan. Semmonen fiilis on että yli menee että hujahtaa :)

Kaikille hyvät päivänjatkot ja jaksamisia!

-Pipatti (rv 39+0)

Vierailija
17/79 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa että joku tulee vielä viime metreillä mukaan! Olen itsekin lueskellut enemmän tai vähemmän näitä kesämasujen juttuja mutta ajattelin etten enää näin loppuvaiheessa uskalataudu riveille... Kiitos vaan kaikille kirjoittaneille, teistä on ollut paljon apua ja tsemiä mulle "haamulle"!

Oma raskaus on mennyt lähinnä pelonsekaisessa odotuksessa. Multa leikattiin rv12 borderline kysta ja samalla toinen munasarja lähti. Koko alkuraskaus siis meni ihan paniikissa jännittäessä pysyykö vauva menossa mukana ja mitä kaikkea sieltä omasta mahasta lopulta löytyykään. Leikkauksen jälkeen pelotti mitä kaikkea vauva on voinut lääkkeistä yms. saada... Ehkäpä sillä tämä kirjoittelukin jäi.

Nyt vasta viimeisillä viikoilla uskallan vähän hengähtää että se nyytti sylissä olis oikeasti kohta totta.

Olo alkaa olla tukala,tiedossa arvion mukaan nelikiloinen pyörylä... Turvotusta ei ihan kamalasti eikä kilojakaan tullut mitenkään paljoa mutta kädet on ihan tunnottomat suurimman osan ajasta eikä hampaidenharjauskaan meinaa aamuisin onnistua.Tosin kaiken koetun jälkeen olen kyllä valmis vielä hetken kärvistelemään!

Tsemiä muille loppuajaksi ja onnea kaikille vauvaantuneille! emppu rv38+1

Vierailija
18/79 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vitsi että aika tuntuu menevän hitaasti! Eilen sain oikein ahdistusitkukohtauksen, kun tuntu ettei jaksa enää odottaa ja sit toisaalta taas ärsytti kun ei tuo gradu ole edennyt ja kummittelee kokoajan tuolla takaraivolla..noh itku aina helpottaa ja tänään huomattavasti parempi päivä! Olikin ensimmäinen stressikohtaus raskauden aikana, onneksi ei enempää ole ollut ja toivottavasti ei enää tulekaan!

Alan nyt myös asennoitua siihen, että yli mennään ja kunnolla ;-) on sen jälkeen varmasti helpompi olla kun ei kokoajan ole kärsimätön. Meillä täällä Helsingissä mennään yliajalla polille vasta 41+5...ja siitä n. 2vrk sisään käynnistellään, joten taidan asennoitua tuohon 29.6. seuraavana kiinnekohtana ;-)

Meeville tsemppiä odotteluun! Ei enää kuitenkaan ole montaa päivää jäljellä ennen nyytin syliin saantia

Nyt unohtu nimimerkit, mutta olisko se ollut Fanny, jolla pikkuprinsessa osoittaa kovasti omaa tahtoaan ;-) Tytöt taitaa olla oikeita drama queenejä..kaverini 3kk tyttö on myös melkoinen tapaus tuon nukkumisen kanssa ;-)

Nyt gradun kimppuun..

Helmi+papu 38+6

Vierailija
19/79 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi päivä, samat tuskat=)

Joop, esikoinenkin tulee tänään kotiin..ollut kesäreissulla mummolassa viikon. Kerkeshän sitä miettiä että nyt olis ollu hyvä sauma lähteä synnyttämään, mutta eheii, kyydissä roikkuu meidän pikku sinniäinen viimeisillä voimillaan=)

Kaverin kanssa eilen juttelin puhelimessa..ihan tosissaan puhu että mene saunaan ja vatiin istumaan..joku vanha mummu oli sen kaveria niin opastanut ja oli tehonnut,lähtö oli tullut vuorokauden sisään..ja nyt tämä oli viikko sitten opastanut kaveriaan samaan toimenpiteeseen, niin hällekkin oli lähtö tullut. Naureskelin, että en kyllä usko pätkääkään nuihin hömpötyksiin, että kyllä se on ihan sattumaa!!!! Niin enkö löytänyt itseni illalla LASTEN VANNASTA istumasta (vatia ei löytyny tähän hätään)...mietin että hemmetti, ei se ota jos ei annakkaan=) Noh, lähtöä ei meikäläiselle ole valjennut! Aamulla heräsin supistukseen kuuden aikaan ja niitä on tullut epäsäännöllisesti tässä pitkin aamu päivää..mutta ei mitään riittävän kovia! Ylävatsa on viikon verran ollut kamalan kipeä, en tiedä johtuuko supisteluista vai mistä...täytyy neuvolassa torstaina mainita asiasta.

Kaksi kaveria jo tänään soittanut että nyt tuli sellanen tunne että oot lähteny! No ei pelkoa!!!!

Äitiyspäiväraha päätöstä olen odottanut, vaan eipä ole näkynyt..kohta sais rahaakin alkaa tulemaan jostain suunnasta!

Sinniäinen 38+5

Vierailija
20/79 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muilla ollut kouristuksia tuolla alhaalla? Eilen illalla alkoi, tuntui että vauva oikein poraa itseään alaspäin, ja nyt alapäätä kouristaa vähän väliä. Selkä on kipeä, mutta en tunne supistuksia. Kauhee vaan olla, tuntuu että haaroista tippuu kohta jotain ulos. Mietin tässä pitäiskö lähtee käymään tarkastuksessa ku vauvakin liikkuu huonommin. Ois vaan niin turhauttavaa mennä ja kuulla että tilanne on ihan epäkypsä, että kotiin vaan odottelemaan =(

Hanna83 ja maha 38 ja jotain