Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ulkosuomalaiset, onko muilla ongelmia Suomenlomilla sukulaisten kanssa?

Vierailija
08.06.2009 |

Me olemme kohta puoliin menossa viikoksi Suomeen ja olemme jarjestelleet ja alkaneet sopia kaikenlaista tekemista lomallemme. MEIDAN lomallemme!

Kysyin aidiltani viime viikolla etta onko hanella mitaan menoa tuolla viikolla ja sanoi ettei ole, mika vain sopii. Varasin sitten puuhamaa paivan meidan perheelle ja hanelle, seka siihen yopymisen rantasaunoineen yms. Tanaan hann soitti etta hanelle tulikin menoa sille illalle. Ravit.

RAVIT!!! Han ei muistanut niita olevankaan (auttaa siella, ei halua perua).

Eli siina menee sitten 2 paivaa ettei nahda ja minulle jokainen minuutti on kallista aikaa jonka saan viettaa aitini/perheeni kanssa.

Sitten myos eras kaverini kyseli etta kuuli etta olemme tulossa Suomeen ja kerroin milloin tulemme. Hanelle ei kay se viikko koska hanella on VAIN 3 viikon loma ja kuulemma kotihommia ja pihatoita rastissa!!!! OK.

Onko vain meilla tallaisia kokemuksia vai onko tama muillakin tallaista? YMMARRAN etta elama menee eteenpain. Ei se voi Suomessa keneltakaan pysahtya meidan vierailuun, mutta edes pikkaisen joustoa???

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitetaan, että ollaan paikkakunnalla ja jos ovat kotona mennään kylään. Ei mitään järjestelyjä, eikä kukaan pety.

Vierailija
42/48 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki haluavat nähdä ja pikemminkin on ollut ongelmana se, että kaikkien luona ei kerkeä käymään sen lyhyen loman aikana. Ja joskus haluaisi vain levätä kun se loma mikä on niin on yleensä lomaa myös pois töistä jolloin olisi mahdollisuus ladata myös vähän omia akkuja. Sekin on ollut vähän hankalaa kun kerran kerran vuodessa sitä lomaa on, niin tekisi mieli joskus vaikka lähteä jonnekin etelän aurinkorannoille mutta kun ei ole vaikka vanhempiaan nähnyt vuoteen, tai lapset isovanhempiaan, niin tulee aina lähdettyä sitten kuitenkin sinne suomeen.

Sitä vastoin olen huomannut, että kukaan ei jaksa ikinä tulla tänne meille :( Meidän pitäisi aina mennä Suomeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyt kerran vuodessa. Ota huomioon että myös hän jatkaa elämäänsä eteenpäin. Ja jos on jotain jo luvannut eikä vaan muistanut niin miksi hänen pitäisi perua tekemisensä? Mä en ymmärrä ihmisiä jotka omasta vapaasta tahdosta muuttavat kauas sukulaisista ja ystävistä ja sitten valittavat kun ei ihmissuhteet toimi silloin kun tulevat viikoksi tai kahdeksi, silloin pitäisi kaikilla muilla elämä pysähtyä teidän ympärille.

Tuota luitko ollenkaan viestiani?

Mietin vain millaista perspektiivia sinulla voi olla kysymaani asiaan, sen vuoksi juuri huhuilin ulkosuomalaisia! Seka nimenomaan kirjoitin etta ymmarran etta kylla se muidenkin elama jatkuu, en nyt niin tyhma ole... Sen verran kykya funtsia naita asioita!

Se miksi olen muuttanut ulkomaille on ihan eparelevanttia nyt tahan ongelmaan. Empatian tunteminen ja kyky asettua muiden ihmisten asemaan tuntuu olevan usein erittain vaikeaa monille suomalaisille.

Ja viela tuosta ravijutusta. Kysyin aidiltani viime viikolla etta onko mitaan sovittuna tuolle viikolle ja viela erikseen kysyin etteihan ole raveja, han sanoi ei (eli unohti, ei voi mitaan, sellaista sattuu). Lapset olivat toooosi pettyneita kun kuulivat asiasta ettei mummi lahde mukaan tuolle retkelle. Jos mennaan mekaan koska oltin menossa samalla autolla.

ap

Vierailija
44/48 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen itsekin ihmetellyt miksi asia on nain. Minulle kaveri on sanonut, etta miksi pitaisi omia juttuja muuttaa vaan sen takia kun mina olen kaymassa.

Kun silloin harvoin kun meille tulee vieraita niin tottakai tehdaan kaikki vieraiden ehdoilla.

SEhan kuuluu hyviin tapoihin.

Vierailija
45/48 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä, olemme asuneet vuosia ulkomailla, tällä hetkellä asumme suomessa.

Vierailija
46/48 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilla edessa ensi kesana. Asumme ulkomailla ja tulemma Suomeen ekaa kertaa. "Hauska" nahda, etta keta kiinnostaa nahda ja keta ei. Olen jo hyvissa ajoin ilmoittanut, etta tulemme Suomeen viikoilla xx, joten jos meita haluaa nahda, eikohan se onnistu.

Mutta jos oma aitini tekisi minulle noin kuten ap:n aiti, olisin kylla verisesti loukkaantunut. Kavereista nyt voisi uskoa tuollaista, muttei nyt omasta aidista..

Vierailija
47/48 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ulkomaalainen mies, jonka perheen luona vietämme lomamme. Huvittaa ja surettaa joskus, kun ollaan koko loma sitten yksin heidän talossaan keskellä ei mitään, isovanhemmat tekevät pitkää päivää ja viikonlopuiksi lähtevät ties mihin messuille yms. He ovat yrittäjiä, eivätkä edes huomaa viettävänsä niukasti aikaa poikansa ja lastenlasten kanssa. Yritys pysyisi kyllä pystyssä, vaikka vähän höllentäisivät lomamme ajaksi.

Vierailija
48/48 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki haluavat nähdä ja pikemminkin on ollut ongelmana se, että kaikkien luona ei kerkeä käymään sen lyhyen loman aikana. Ja joskus haluaisi vain levätä kun se loma mikä on niin on yleensä lomaa myös pois töistä jolloin olisi mahdollisuus ladata myös vähän omia akkuja. Sekin on ollut vähän hankalaa kun kerran kerran vuodessa sitä lomaa on, niin tekisi mieli joskus vaikka lähteä jonnekin etelän aurinkorannoille mutta kun ei ole vaikka vanhempiaan nähnyt vuoteen, tai lapset isovanhempiaan, niin tulee aina lähdettyä sitten kuitenkin sinne suomeen. Sitä vastoin olen huomannut, että kukaan ei jaksa ikinä tulla tänne meille :( Meidän pitäisi aina mennä Suomeen.

Me mennään isovanhempien luo - ja siitä pitäisi sitten joka paikkaan ehtiä. Ei kiitos! Nyt ollaan niin, ettei ilmoiteta edes, että tullaan Suomeen. Ei me voida lomaamme käyttää siihen, että joka päivä ajetaan ympäriinsä kylästelemässä. Vahinko vain, ettei kaikki sitä ymmärrä ja sitten loukkaannutaan, kun me ei ehditä käymään.

Meille pääasia ovat isovanhemmat ja oma perhe eli lähinnä mun sisarukseni. Heitä nähdään ja heidän luonaan kylästellään. Isovanhemmat ovat muuten ainoita, jotka käyvät meillä.