Vauvan maito nestemäisenä vai jauheena mukaan lentokoneeseen?
Kyselin taannoin vauvanruokien pakkaamisesta lentokoneeseen käsimatkatavaraksi. Mietin vielä miten on - kannattaako maito viedä jauheena (mittaisin valmiiksi esim. desin määrää vastaavan jauhemäärän pullojen pohjille) vai nestemäisenä (selvyyden vuoksi?)
Kokemuksia?
Kommentit (11)
kiinnostaa meikalaistakin.
Meidan neiti juo vain soijamaitoa, eika sita loydy pienina nestepakkauksina. Etta laitanko jauhetta tuttipulloon ja pyydan veden lentokoneesta vai teenko valmiin nesteen tuttipulloon. Juo kuitenkin noin 2 dl.
Ei tarvitse miettiä mistä saa keitettyä vettä.
Pullovesi koneessa kallista ja muutenkaan ethän välttämättä pääse jauheiden kanssa edes tullista läpi kun ei oo alkuperäispakkauksessa...
Hyvää matkaa! =)
vettä lapselle koneeseen, useankin pullon. Turvatarkastuksen jälkeen ostin. Pieni vauva joi maitonsa lämpimänä, joten pyysimme koneesta aina hieman kiehuvaa vettä ja sitten lantrattiin.
Minusta jauheita ei saa sekoittaa nesteeseen valmiiksi. Ja silloin en ollut aina varma, paljonko maitoa menisi - pullon pesu kuitenkin hankalaa. Joten meillä oli jauhetta ihan pussissa mukana, josta sitten mittailin. Samanlaisessa kuin mihin ne nesteet pakataan. Tykkäsin muutenkin pulailla jauheen kanssa, ei mielestäni ollut lainkaan hankalaa:-) Kaikki lapsen vermeet vaan turvatarkastuksessa esille, vaikkeivät nestettä olisikaan. Ihanaa matkaa!
ja sekoitella koneessa? Helpompaahan olisi mitata kotona lähtiessä jauheet pullojen pohjille valmiiksi? Pääsenkö tullista läpi noin?
ap
(tutteli, nan tai mitä niitä suomessa on), ota nestemäistä! Ota aina puhdas tuttipullo per purkki, jos pieni vauva. Lisäksi mä ainakin olen juottanut lämmittämätöntä tuttelia n. 4h avaamisen jälkeen vielä vauvalle. Ei se huoneenlämmössä heti pilaannu. Muutenkin opeta vauva juomaan se huoneenlämpöisenä.
Kun otat nestemäistä, turvatarkastuksessa sulla on selkeästi avaamaton vauvanmaitopakkaus. Mulla ei koskaan ole ollut turvatarkastuksessa Tuttelipakkausten kanssa ongelmia. Laitat vaan ne esim. isossa läpinäkyvässä muovipussissa siihen hihnalle muovikaukaloon, jos jotain kysyvät, niin sanot, että vauvalle.
Kannattaa myös huomioida kotimatka ja se jos kone onkin reilusti myöhässä (eli yksi extra mukaan).
Itse en olisi varma onko koneen vesi kiehunutta... Ennen nykysäädöksiä vein keitetyn veden termarissa, mutta nyt en uskaltanut, kun en tiedä miten siihen kentällä suhtaudutaan. Toisaalta eipä Keski-Euroopassa ole muuta kuin jauheita. Itse en ainakaan pienen vauvan maitoa jäähdyttäisi pullovedellä.
t. ulkomailla asuva
ps. Avaamatonta jauhepussia voi olla hankala saada koneessa auki ilman saksia.
Lapseni 9kk. Ajattelin kyl tehdä. Esikoisen kanssa tehtiin myös ulkomaan reissuilla kun oli saman ikäinen. Pikkuvauvan kohdalla olisin kyl tarkempi.
Meillä tyttö oli 2kk ja 7 kk, kun näin toimittiin. 2kk oli erikoiskorvike, 7kk normi. Ja vaikkei se koneen vesi kiehunutta olisi, kai ihan puhdasta? Mutta jos lapselle menee tuollainen viileähkö huoneenlämpöinen, niin hyvä juttu! Ja avaamaton pussi ihan ok, mutta mä pakkasin just siks minigripiin, että näkevät tullissa, miltä näyttää. Vaikka kyllähän siinä alkuperäisessä pussissa taitaa lukea, mitä se on. Mulle oli jotenkin helpointa, että mulla on täysin puhtaat pullot mukana, en siis annostellut pullojen pohjalle valmiiksi.
Suomesta saa tosiaan yleensä viedä nestemäisetkin vauvanruoat avaamattomissa pakkauksissa koneeseen. Sen sijaan kaikissa muissa maissa tämä ei ole mahdollista. Esimerkiksi Britanniasta joutuu yleensä avaamaan ja maistamaan joka vauvanruokapurkin, joten ne korvikepurkitkin joutuu avaamaan.
Reittilennoille tosiaan suositan korvikejauhetta, varsinkin jos joutuu vaihtamaan konetta jossain muussa maassa kuin Suomessa. Tavallisella lomalennolla pärjännee just korvikepurkeilla.
Koneesta saa kuumaa vettä, johon sen jauheen voi sekoittaa.
nestemäisenä kun en jaksa noiden jauheiden kanssa pelata. Mutta eipä kait sillä kummempaa väliä ole.