Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pienen vauvan voi laittaa sitteriin?

Vierailija
07.06.2009 |

kyseessä baby björn -sitteri.

Entä minkä ikäisenä olette alkaneet pitää vauvaa lattialla esim. leikkimatolla?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
07.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tosin laitoimme heti kotiuduttuamme.

Välillä sitten oli leikkimatolla, riippuen kummassa tuntui viihtyvän paremmin ;-)

Vierailija
2/23 |
07.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän se vauva istu sitterissä vaan on makuuasennossa, ite varmaan laittaisin ihan pienenä.. :)

lattialle oon laittanu ekan joskus 4-5vkon iässä, tokan suunnillee 7vkon (muistaakseni), pojilla ikäeroa vuosi, ni ajattelin, että pienempi vahinko laittaa lapsi valmiiksi lattialle, ku että isompi pudottas, ku hetkeks selkänsä kääntää.. toki siisteystaso vaikuttaa ym.. mutta jos ei oo lemmikkejä, eikä muita päällekävelijöitä, ni aika pienen kyllä uskaltaa laittaa peiton päälle lattialle..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
07.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme edes omista sitteriä. Meillä on 3 lasta ja kaikki olen heti kotiuduttuamme pitänyt lattialla, leikkimaton tai viltin päällä. On huomattavasti parempi lapsen selälle, oppivat aikaisin kannattelemaan päätään, kääntymään ja muutenkin liikkumaan. Ihan pieni ei lattialla kauaa viihdy, mutta ei viihdy sitterissäkään -kuulemma- kaipaa rintaa ja läheisyyttä. Ei tarvitse enää lasta erikseen opettaa olemaan lattialla, sellaisiakin keskusteluja olen täälläkin nähnyt,.

Turha kapistus sanon minä.

Vierailija
4/23 |
07.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on kumpaakin lasta alettu pitää lattialla peiton päällä parin viikon ikäisestä. Sitteriä (BB) on käytetty saman ikäisestä alkaen, lähinnä siihen tarkoitukseen että äiti pääsee suihkuun (vauva siis mukana kylppärissä, jotta isompi lapsi ei juokse yli...)

Vierailija
5/23 |
07.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

säätänyt sen niin,että siinä on mukava olla...

Vierailija
6/23 |
07.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme edes omista sitteriä. Meillä on 3 lasta ja kaikki olen heti kotiuduttuamme pitänyt lattialla, leikkimaton tai viltin päällä. On huomattavasti parempi lapsen selälle, oppivat aikaisin kannattelemaan päätään, kääntymään ja muutenkin liikkumaan. Ihan pieni ei lattialla kauaa viihdy, mutta ei viihdy sitterissäkään -kuulemma- kaipaa rintaa ja läheisyyttä. Ei tarvitse enää lasta erikseen opettaa olemaan lattialla, sellaisiakin keskusteluja olen täälläkin nähnyt,. Turha kapistus sanon minä.

Kaikki kolme ovat ryömineet 5kk:n ikäisinä ja kävelleet 10kk:n ikäisinä. Ja on "istutettu" sitterissä. Me ollaan käytetty pari viikkoisesta.

Vierailija
7/23 |
07.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia vastauksista. Tuntuu vähän hurjalta laittaa ihan pientä sitteriin, kun pelkään että pää retkahtaa jotenkin sivulle. Vaikka baby björnissä kyllä on pää kai aika hyvin tuettuna?

Vierailija
8/23 |
07.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pää retkahtaa lattiallakin. Sitterin saa ihan makuu asentoon, ainakin nää uusimmat.

Vierailija
9/23 |
07.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes mieleen, ettei sitteriin saisi laittaa ihan pientä. Meillä molemmat olleet reilun viikon ikäisistä asti ja nukkuneetkin siinä päiväunia, kun ovat hyvin viihtyneet sekä pöydällä olleet seuraamassa äidin ruuanlaittoa ym.

Vierailija
10/23 |
07.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmosella varsinkin kauheat ilmavaivat ja sitterissä saa olla pikkasen pystymmässä, mikä on näyttänyt hänellä auttavan jonkin verran. Joskus on nukkunut siinä myös päiväunet, kun selällään ei uni ole ilmavaivojen takia useinkaan maistunut.

Vierailija
11/23 |
07.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

parin viikon ikäisestä molemmat sitterissä viihtyneet.

Meillä oli sellainen päätuki sitterissä.

Parempi siinä kuin lattialla missä helposti vetää.

Ei ole meillä tod kehitystä haitannut :D

Vierailija
12/23 |
07.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisko asuu Amerikassa, ja siellä vauvat ovat sitteristä vastasyntyneestä alkaen. Ihan kunnon lapsia sielläkin kasvaa. Lattia on ihan hyvä paikka vauvalle sekin, voihan se vauva olla siellä ihan vastasyntyneestä lähtien, jos vaan viihtyy.

Vierailija
13/23 |
07.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sitetri, jonka saa kokonaan makuuasentoon. Myöhemmässä vaiheessa vauva siirtynyt tuollaiseen ns. tärinäsitteriin. Nyt hankiimme uusimmalle tulokkaalle vauvakeinunkin, jossa ollut ekoista päivistä lähtien kun saa ihan makuuasentoon tuonkin. Istuttaa vauvaa ei saa, mutta makuuasennossa voi olla ja nyky sitterithän menee makuuasentoon. ei kuitenkaan taida bb:n sitteri mennä kun on tarkotettu isommalle vauvalle.

Meillä sitteri ollut pelastus ja en itse uskaltanut ainakaan vauvaa laittaa ihan lattialle koska kotona kaksi taaperoa ja 3 sekä 4 ja 6 vuotiaat juoksemassa. Ja tuo "tärinä" sitteri ja keinu auttoivat koliikki itkuihin. Oikea pelastus:)

Vierailija
14/23 |
07.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että normaalisti ovat kehittyneet kaikki kuusi lasta. Kaikki alkaneet ryömimään n. 5-6kk iässä , kävelyn ovat oppineet alle vuoden iässä jokainen. EI ole päänkannattelutkaan viivästyneet. Sitterissä olleet sen ajan, että saa tehtyä päivän askareita jne. Joten mä en ainakaan koe mitenkään turhaksi kapistukseksi enkä kehitystä viivästyttäväksi. Samalla lailla kehittyneet kuin muutkin, eli iän mukaisesti.

Vierailija
15/23 |
07.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolme päivää vanhana molempiin

Vierailija
16/23 |
07.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kuitenkaan taida bb:n sitteri mennä kun on tarkotettu isommalle vauvalle

Meillä bb:tä käytetty 2 viikkoisesta. Siinäkin se nukkuma asento on pienelle hyvä. Siinähän on siis kolme eri asentoa.

Vierailija
17/23 |
07.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

3,5kg-13g, että jos siihen haarukkaan osuu ;D

Me ollaan molempia pidetty heti alusta alkaen. Ei mitään pitkiä aikoja.

Vierailija
18/23 |
07.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

alin paino. Ainakin Emman sittereissä, vaikka ne saakin ihan makuuasentoon.

Vierailija
19/23 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

edes mieleen, ettei sitteriin saisi laittaa ihan pientä. Meillä molemmat olleet reilun viikon ikäisistä asti ja nukkuneetkin siinä päiväunia, kun ovat hyvin viihtyneet sekä pöydällä olleet seuraamassa äidin ruuanlaittoa ym.

Et kai sitteriä pöydälle laita?!?!?!? Sehän on henki pois jos putoaa!!!!

Vierailija
20/23 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin laitat jalat niistä aukoista ja sitten vaan lapsi istumaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi