Minkälaista ihmistä pitäisit pahan ruumiilistumana?
Kommentit (49)
Niin tietysti. Itse uskonkin että pahuutta ja pahoja, siis todella läpeensä pahoja ihmisiä on olemassa. Ihmisiä, jotka eivät kadu, tunne syyllisyyttä tai myötätuntoa, eivätkä ole minkään terapian parannettavissa. Tämä on vaikea kysymys sellaiselle, joka ei usko, että on olemassa sinänsä oikeaa tai väärää ja että ihmisellä on oikeus tehdä mitä vain, jos se tuntuu hänestä itsestään hyvältä ja oikealta.
He elävät sellaisessa todellisuudessa missä heidän tekonsa tuntuvat loogisilta?
Jos ovat niin sairaista, että eivät kykene omien toimintojensa seurauksia näkemään?
Itse uskon, että tällaisia läpeensä pahoja ihmisiä ei ole olemassa. Ihmiset tekevät aina niin kuin sillä hetkellä näkevät tarpeelliseksi ja oikeaksi. Sillä tavoin kuin ovat oppineet tekemään tai eivät osaa tehdä jollakin muulla tavoin.
Onko lastaan tukistava äiti paha?
Ei varmaan läpeensä paha mutta hänellä on vain huonot keinot tilanteesta selviämiseen. Varmasti tekisi toisin jos jollakulla olisi antaa paremmat ohjeet.
ovat tällaisia. Tunnenkin erään, taitava näyttelijä joka käyttää ihmisiä nerokkaasti hyväkseen ja on toiminnallaan aiheuttanut usean mielenterveyden romahtamisen.
Rikkonut jo ainakin yhden hoitolaitokseen.
tämmöiset ihmiset välttämättä näe aiheuttamaansa pahaa. Ylipäänsä pahan ongelma on usein näkemisen ongelma, ei valinnan ongelma.
kaasutti kurdikylän. Se on pahuutta! Pienet lapset kuolleena maassa äitiensä kainaloissa..
Hitler tapatti miljoona tai ylikin.
Ruandan kansanmurhassa tapettiin kaikki.
Niin, mitä se on muuta kuin pahuutta.
toisia taitavasti ja usein vielä niin ettei sitä moni huomaa,kunnes on liian myöhäistä.Tekee tätä omia etujaan ajaakseen,saavuttaaksen jotain,saadakseen jonkin ihmissuhteen poikki,ym.
On ihmisiä, jotka ovat oikeasti pahoja. Sellaisia, jotka eivät kykene eivätkä halua ymmärtää, että muillakin on tunteet, jotka eivät välitä toisten hyvinvoinnista, vaan haluavat VAIN pahaa toisille. Eikä heitä pysty parantamaan. He eivät parane, eivätkä halua parantua. He ovat tyytyväisiä itseensä ja tilaansa sellaisenaan. On eri asia olla kaltoinkohdeltu ihminen, joka käyttäytyy esim. pakon edessä tai ajattelemattomuuttaan kurjasti, kuin sellainen, jolla on jo aivorakenteensa puolesta edellytykset vain empatiakyvyttömyyteen ja kylmyyteen. Esim. psykopaatit ovat usein sellaisia. Narsistit ovat usein narsistien jälkeläisiä, joita on kohdeltu kaltoin pienenä. Heitä voi sääliä, mutta sääli ei saa heitä koskaan muuttumaan hyväksi. Päätään voi hakata seinään ja tulla itse hyväksikäytetyksi ja rökitetyksi, mutta narsisti ei muutu ihmiseksi, joka osaisi olla hyvä. Hän osaa kyllä sellaista esittää, mutta kaiken käytöksen määrää vain oma etu. Vahinko on tapahtunut varhaislapsuudessa, eikä se pieni ja viaton ihmisalku enää ole olemassa.
Eihän ne silloin läpeensä pahoja voi olla jos kerran ovt sairaita. Olisivat muunlaisia jos saisivat lääkityksen ym. kohdalleen.
kaasutti kurdikylän. Se on pahuutta! Pienet lapset kuolleena maassa äitiensä kainaloissa.. Hitler tapatti miljoona tai ylikin. Ruandan kansanmurhassa tapettiin kaikki. Niin, mitä se on muuta kuin pahuutta.
Tapattihan hänkin miljoonia ihmisiä!
Ja millä verukkeilla hän Irakiin hyökkäsi?
Väittämällä, että Irakissa tehtaillaan joukkotuhoaseita joita sitten loppujen lopuksi ei löytynytkään.
Halusi vain vallata Irakilaisten öljykentät kun tiesi, että tällainen globaali finanssikriisi on tekemässä tuloaan.
Väittäisin jopa, että Saddam Hussein ei ollut paha vaan amerikkalaisten median aikaansaama marttyyri.
Irakin sodan aikoihinhan tavallisten Irakilaisten oloista ei uutisoitu mitään vaan kaikki uutiset olivat amerikkalaisista sotilaista ja Bushin kätyreiden järjestämää teatteria. Tyhmä joutuu olemaan jos ei sitä ole vieläkään hiffannut.
[iHitler tapatti miljoona
[/quote]
Eihän ne silloin läpeensä pahoja voi olla jos kerran ovt sairaita. Olisivat muunlaisia jos saisivat lääkityksen ym. kohdalleen.
Ei siinä mikään lääkitys auta, jo siitä syystä ettei narsisti näe itsessään ongelmaa, ongelmat on muissa. Narsistin psyyke on niin pahasti vaurioitunut niin varhaisessa vaiheessa, ettei hänestä enää saa kalua. Onko hän sitten "läpensä" paha? Kai se riippuu siitä mikä on pahan määritelmä.
ja narsisteja oikein tapaatte? Tuntuu, että kaikki tuntevat vähintään yhden :) En mä van tunne ketään
ja narsisteja oikein tapaatte? Tuntuu, että kaikki tuntevat vähintään yhden :) En mä van tunne ketään
Ole vain ihan iloinen ettet ole tavannut. Psykopaatin uhriksi ei ole kiva joutua. Eivät he ole todellakaan aina mitään Hannibal Lectereitä vaan pirullisia ihmisiä missä vain ammateissa ja yhteiskuntaluokissa. Vain osa on rikollisia, mutta yhtä kaikki kykenevät tuhoamaan ja kiusaamaan ihmisiä eri tavoin. Käypä vaikka katsomassa narsistienuhrientuki.fi. Tai lue kirja "Sata tapaa tappaa sielu".
Minä kyllä uskon, että on olemassa hyvää ja pahaa, ja että on ihmisiä, joiden hyväkin on vain siksi, että paha päätarkoitus toteutuisi paremmin.
kärsii 1-3 % väestöstä. Eli tuolla on 50 000 - 150 000 tuhatta kyseisenlaista ihmistä.
käytös voi olla ihan "järkevää" niitten ihmisten todellisuudessa. Vastoin yleistä luuloa, me EI kaikki eletä samassa todellisuudessa.
Koetin keksiä hyvän esimerkin mutta keksin vain huonon. Kärjistäen, leikitään että lapsen hymy ärsyttää vanhempaa aivan sairaasti ja aina kun lapsi erehtyy hymyilemään, hän saa turpiisa. Mitä siitä seuraa? Tässä kohtaa astuu esiin temperamentti. Arka ja ujo välttää kaikin keinoin tilanteita joissa hymyillään. Jos hän joutuu hymyilytilanteeseen, hän pelästyy, ahdistuu, pakenee. Rohkealla ja aggressiivisella temperamentilla varustettu sanoo että saatana älä sinä tule mulle ja vetää turpiin ekana, ennen kuin vastapuoli ehtii. Ja Pinja Pirteä, jota on rakastettu ja jolle hymy merkitsee iloa ja hyvää mieltä, mesoaa että hyvänen aika MIKSI noi kaksi ei voi hymyillä? Siis hymyhän on niin ihana asia! Onneksi minä olen VALINNUT oikean asenteen tässä hymyilyasiassa!
vaikka todellisuudessa persoonallisuushäiriöt ovat melko harvinaisia. Narsistisia luonteenpiirteitä on kaikilla ihmisillä, narsistinen persoonallisuushäiriö vain muutamalla prosentilla.
Ilkeä anoppi tai tyhmä exä eivät yleensä ole narsisteja vaikka sukset heidän kanssaan olisivat aina ristissä.
käytös voi olla ihan "järkevää" niitten ihmisten todellisuudessa. Vastoin yleistä luuloa, me EI kaikki eletä samassa todellisuudessa. Koetin keksiä hyvän esimerkin mutta keksin vain huonon. Kärjistäen, leikitään että lapsen hymy ärsyttää vanhempaa aivan sairaasti ja aina kun lapsi erehtyy hymyilemään, hän saa turpiisa. Mitä siitä seuraa? Tässä kohtaa astuu esiin temperamentti. Arka ja ujo välttää kaikin keinoin tilanteita joissa hymyillään. Jos hän joutuu hymyilytilanteeseen, hän pelästyy, ahdistuu, pakenee. Rohkealla ja aggressiivisella temperamentilla varustettu sanoo että saatana älä sinä tule mulle ja vetää turpiin ekana, ennen kuin vastapuoli ehtii. Ja Pinja Pirteä, jota on rakastettu ja jolle hymy merkitsee iloa ja hyvää mieltä, mesoaa että hyvänen aika MIKSI noi kaksi ei voi hymyillä? Siis hymyhän on niin ihana asia! Onneksi minä olen VALINNUT oikean asenteen tässä hymyilyasiassa!
Jos lasket yhteen kaikkien persoonallisuushäiriöiden esiintyvyyden, pääset jo todella hyviin prosentteihin.
Jos lasket yhteen kaikkien persoonallisuushäiriöiden esiintyvyyden, pääset jo todella hyviin prosentteihin.
esim. shortsihoitsulla näyttäis olevan melkein kaikki ton yhden viestin mukaan.
Ihmiset tekevät aina niin kuin sillä hetkellä näkevät tarpeelliseksi ja oikeaksi. Sillä tavoin kuin ovat oppineet tekemään tai eivät osaa tehdä jollakin muulla tavoin.
Onko lastaan tukistava äiti paha?
Ei varmaan läpeensä paha mutta hänellä on vain huonot keinot tilanteesta selviämiseen. Varmasti tekisi toisin jos jollakulla olisi antaa paremmat ohjeet.
Voi kauheaa. Toivoisi, että ihmiset sivistäisivät itseään sen verran, että tiedostaisivat tällaisiakin elämän perusasioita. On ihmisiä, jotka HALUAVAT PAHAA TOISILLE.
Naiivius on tiettyyn pisteeseen asti joskus positiivistakin, mutta silloin, kun se on silkkaa tiedon puutetta, se voi olla aika huonokin juttu. Ihan omien lastesi edun nimissä olisi hyvä tiedostaa, että kaikki ihmiset EIVÄT HALUA HYVÄÄ, kaikkia ei voi muuttaa hyviksi, kaikki eivät tee NIINKUIN LUULEVAT OLEVAN OIKEIN.
He ehkä kokevat hyväksi tai tarpeelliseksi ITSELLEEN jonkun toista vahingoittavan toimintatavan, eli sikäli olet oikeassa.
Se paha teko toista kohtaan voi vaikka tyydyttää heidän omaa sadismin tarvettaan. Eli vain puhdasta kiusanteon tarvetta. Saavat nautintoa siitä. Jeah, mikä jalo motiivi!!
Mutta on mielestäni aika p****leellistä pahuutta, mikäli ainoa osapuoli, jonka hyvät oltavat ja tunteet merkitsevät on oma itse. Eli toisia voidaan haluta kiduttaa, kiusata, rääkätä, ihan mielin määrin. Vaikka murhata. Luontoa voidaan saastuttaa, eläimiä kiusata, IHAN MITÄ VAAN, kunhan itse ei jää kiinni, tai niin luullaan.
Eikä me missään kivikaudella eletä. Tässä teillä on netti, tuossa google, jolla voitte guuglettaa sydämen kyllyydestä tietoa vaikka psykopatiasta tai narsismista.
et jopa oikeuspsykiatria tunnustaa että nämä psykopaatit ovat pahoja. Vankimielisairaala ei paranna heitä. Terapiassa he käyvät vain oppimassa lisää manipulointikeinoja ja saattavat höynäyttää terapeuttiaankin. Siksipä onkin surkeaa, että tällainen ihminen voi vapautua 12 vuoden perästä vapaalle jalalle toteuttamaan itseään.
On ihmisiä, jotka ovat oikeasti pahoja. Sellaisia, jotka eivät kykene eivätkä halua ymmärtää, että muillakin on tunteet, jotka eivät välitä toisten hyvinvoinnista, vaan haluavat VAIN pahaa toisille. Eikä heitä pysty parantamaan. He eivät parane, eivätkä halua parantua. He ovat tyytyväisiä itseensä ja tilaansa sellaisenaan.
On eri asia olla kaltoinkohdeltu ihminen, joka käyttäytyy esim. pakon edessä tai ajattelemattomuuttaan kurjasti, kuin sellainen, jolla on jo aivorakenteensa puolesta edellytykset vain empatiakyvyttömyyteen ja kylmyyteen. Esim. psykopaatit ovat usein sellaisia.
Narsistit ovat usein narsistien jälkeläisiä, joita on kohdeltu kaltoin pienenä. Heitä voi sääliä, mutta sääli ei saa heitä koskaan muuttumaan hyväksi. Päätään voi hakata seinään ja tulla itse hyväksikäytetyksi ja rökitetyksi, mutta narsisti ei muutu ihmiseksi, joka osaisi olla hyvä. Hän osaa kyllä sellaista esittää, mutta kaiken käytöksen määrää vain oma etu. Vahinko on tapahtunut varhaislapsuudessa, eikä se pieni ja viaton ihmisalku enää ole olemassa.