Lue keskustelun säännöt.
Vain yksi lapsi
05.06.2009 |
Kertokaa kaikki POSITIIVISET asiat, joita liittyy siihen että perheessä on vain yksi lapsi.
En pysty itse saamaan enempää lapsia, ja mietin kovasti tuleeko lapseni kärsimään ainokaisuudestaan. Erityisesti kaipaan kokemuksia siitä, että yksilapsisuus on tietoinen ratkaisu. Ja myös kommentit niiltä, jotka ovat perheensä ainoita, miltä asia nyt aikuisena tuntuu.
Ja pliis, älkää kommentoiko tähän ketjuun jos olette sitä mieltä että sisaruksia on pakko olla. Se ei ole mahdollista ja asia on vaikea minulle muutenkin.
Kommentit (41)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
ei ole ollut mitenkään tietoinen valinta mutta elämä on mennyt niin ettei ole tullut "tehtyä" enempää.
meillä on tosi tiivis pikkuperhe, me vanhemmat ja 10v. käydään aika usein ulkona lounaalla, reissaillaan, enemmän kuin mitä useamman lapsen kanssa olisi varaa. mä olen pystyny järjestelemään tyokuviot uusiksi jatko-opiskelujeni ajan koska tullaan toimeen vaan miehen palkalla ihan kivasti kun meitä on vaan 3. lapsi on jonkin verran lellitty mun taholta, mutta isänsä palauttelee maan pinnalle, ihan hyvä tasapaino siis. on todella auttavainen ja empaattinen lapsi esim. kavereitaan kohtaan, jollain tapaa herkkäkin. meille tämä yksilapsinen perhe sopii loistavasti, on tavallaan suurempi vapaus mutta sitten kuitenkin oma lapsi.