Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Onko "moi" mielestänne työväenluokkaisempi tervehdys kuin "hei"?
26.06.2026 |
Keskiluokkaisinta on tietysti toivottaa hyvää huomenta/päivää/iltaa, mutta jos vertaillaan noita kahta otsikossa mainittua. Suositko itse jompaakumpaa ja miksi?
Kommentit (23)
Kyllä se pahalta tuntuu, kun nuori kaupan kassa sanoo vanhalle asiakkaalle kuin hyvällekin tutulle vaan moi. Sanoisi vain Hei, joka on vähän muodollisempi.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Ruotsalaisilla alueilla on velvollisuus vastata heihin moilla.
Alue: Aihe vapaa
Ensimmäiset moikkaajat ovat ilmeisesti ainakin sen verran nähneet maailmaa, että ovat kuulleet "Moin" Hampurissa.