Mitä bändejä muistat nuoruudestasi, joita luulet että moni ei muista:
Itsellä Gringos Locos ja Movetron, molemmat oli muuten aika kauheita..
Kommentit (1998)
Where the eagles cry... Up were we belong
Vierailija kirjoitti:
The Saunds.
Kaverit olivat menossa keikalle naapurikylän seurojentalolle. Odottelin linja-autoa joka oli sinne menossa.
Pysäyttivät ja pyysivät kyytiin oppaaksi. Vuosi taisi olla 1964.
Muistaakseni oli Suomen ensimäisiä nimeä saaneita kitarabändejä.
Jonny lopetti keikkailun vaan kovin nuorena.
Minä tiedän The Soundsin ja Johnnyn. The Saunds ja Jonny ovat ihan tuntemattomia.
Vierailija kirjoitti:
Where the eagles cry... Up were we belong
Mikä yhtye tuo on?
Slik
Orchestral Manoeuvres in the Dark/OMD: Enola Gay
Human Legue
Alvin Stardust
ELF (Kajaani)
Move
10 CC
Sweet, Slade, Marc Bolan and T.Rex, Mott The Hoople, David Bowie......kultainen glam rock aika lyhyt mutta tuottelias ja erittäin viihdyttävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Where the eagles cry... Up were we belong
Mikä yhtye tuo on?
EI yhtye vaan duo elokuvamusiikkia elokuvasta Upseeri ja Herrasmies
Up Where We Belong
Kappale, Jennifer Warnes ja Joe Cocker ‧ 1982
Muistaako joku vielä tämän?
The Rainmakers: Rainmaker (1986)
Sitä ei 80-luvulla älytty, että kappale olikin tulevaisuudenennuste. Pari otetta sanoituksesta:
"The kids just wanted to watch TV
Now the girls can't spell and the boys can't read"
"Now everybody's so isolated
A good-looking bunch of ghosts"
BCR, CCR, Jonny hates jazz, Carpenters, Osmond brothers, Tabula rasa, the Who, Slade, the Doors.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Crazy Cavan, Paul Oxley's Unit, Sabrina, Samantha Fox, Matchbox...
Sabrina ja Samantha eivät ole bändejä. Vai katsotaanko runsas rintavarustus yhtyeen jäseniksi?
Suomessa kyllä, suomalaiselle perusjuntille olisi riittänyt että paljaat tissit hytkyy mikrofonin edessä, heille SE on maailman paras naislaulaja. Whitney Houston? Kuka se on? onko sillä isot tissit? laulaaks se heviä?
Näillä mentiin 80-luvulla, en tosin minä. En voinnut sietää yhtäkään noista nimistä mutta tiesin kyllä hyviä naislaulajia....Chaka Khan, Aretha Franklin, Annie Lennox...
Beatfools, The Quiets ja olihan niitä jotain muitakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
The Saunds.
Kaverit olivat menossa keikalle naapurikylän seurojentalolle. Odottelin linja-autoa joka oli sinne menossa.
Pysäyttivät ja pyysivät kyytiin oppaaksi. Vuosi taisi olla 1964.
Muistaakseni oli Suomen ensimäisiä nimeä saaneita kitarabändejä.
Jonny lopetti keikkailun vaan kovin nuorena.Minä tiedän The Soundsin ja Johnnyn. The Saunds ja Jonny ovat ihan tuntemattomia.
Kiitos korjauksesta! Noinhan se meni!
Johnny teki myös uraa laulusolistina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teijo joutsela & Humppaveikot, Metrotytöt..
Hienoa, että n. 100-vuotiaatkin ovat löytäneet tälle palstalle.
Puuttuu vielä parikymmmentävuotta sadasta vuodesta. Toisaalta aloittelin vasta lavatanssien aikaa kun Teijo Joutsela ja Humppaveikot olivat esiintymässä vielä ihan 1970 luvun alkuvuosina viimeisiä kertojaan.
Scritti Politti, teki kovia levyjä 80-luvulla sanoisin täydellistä popia mutta keskushahmo ei kestänyt julkisuutta jne vetäytyi julkisuudesta..
Muusikot kyllä huomasi hänet (Miles Davis, Arif Mardin, Chaka Khan jne) ja hänen lahjansa.....mutta ei niinkään "suuri yleisö". Ja laulusolistin Greenin ääni on todellakin ainutlaatuinen, vertaansa vailla.
Omasta mielestä bändin 1985 levy Cupid & Psyche 85, on kaikin tavoin täydellinen eepos. Ja kyllä nuo nimet on ihan aitoja muusikoita vaikka eivät ole heviä soittanetkaan.....tai Eppuissa.
Vierailija kirjoitti:
Scritti Politti, teki kovia levyjä 80-luvulla sanoisin täydellistä popia mutta keskushahmo ei kestänyt julkisuutta jne vetäytyi julkisuudesta..
Muusikot kyllä huomasi hänet (Miles Davis, Arif Mardin, Chaka Khan jne) ja hänen lahjansa.....mutta ei niinkään "suuri yleisö". Ja laulusolistin Greenin ääni on todellakin ainutlaatuinen, vertaansa vailla.
Omasta mielestä bändin 1985 levy Cupid & Psyche 85, on kaikin tavoin täydellinen eepos. Ja kyllä nuo nimet on ihan aitoja muusikoita vaikka eivät ole heviä soittanetkaan.....tai Eppuissa.
Minulla on 2 Scritti Politin kaksi LP:tä, "Cupid & Psyche 85" ja "Provision" (1988). Bändin laulaja Green Gartside oli vierailevana vokalistina mukana Eurythmics kappaleella "Wrap It Up" (1983).
Minulla on brittibändi Heaven 17:n kolme ensimmäistä albumia, joka on puhdasoppista 1980-luvun syntikkapoppia.
Samoin minulla Asian kolme ensimmäistä albumia, joka ns. superbändi edustaen progressivista rockia muusikoidensa taustan perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teijo joutsela & Humppaveikot, Metrotytöt..
Hienoa, että n. 100-vuotiaatkin ovat löytäneet tälle palstalle.
Ajattele miten vanhaa musiikkia kuuntelevat ne, jotka jaksavat vielä innostua Bachista ja Beethovenista.
Brittitrio Big Fun kasarin lopussa. Ne oli kaikki homoja mitä en tiennyt. Parhaan näköinen eli Jason kuoli joitakin vuosia sitten.