Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko hallitus suunnittelemassa leikkauksia eläkkeensaajan asumistukiin?

Vierailija
26.06.2026 |

Kiinnostaisi tietää.

 

 

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi eläkeläisen tulisi saada asumistukea?? Jos ei ole varaa asua ilman tukia voi helposti muuttaa edullisemmalle alueelle!

Miksi työssäkäyvän/työttömän tulisi saada asumistukea?? Jos ei ole varaa asua ilman tukia voi helposti muuttaa edullisemmalle alueelle!

Näinhän av:lla aina toitotetaan.

Vierailija
22/32 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jollain välillä varmasti, puolueeseen katsomatta. Vihreäthän se kaikkein vanhusvihamielisin puolue on. Sama vasemmisto - kaikki rahat, mitää jää, vaan Gazaan. Demarit huutaa vain lapsiperheköyhyyttä ja lisää tulijoita, ei niitä kiinnosta yksikään vanhus. Ja toisaalta persutkin vaatii jo verohelpotuksia lapsiperheiden asuntolainoihin, joten turha odottaa mitään empatiaa sieltäkään. Suomessa on kaikilla niin pinttyneet ajatusmallit, kun kaikki päättäjät elää niin vahvasti omissa keskiluokkaisissa kuplissaan, että en odottaisi mitään parempaa.

Hallitus lupaili ennen vaaleja kaikkea hyvää, mutta totuus paljastui heti ensimmäisenä vuotena. Nyt on työttömyys, köyhyys ja velka nousussa koko ajan. Ei enää kokoomusta ja persuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaan ennen vaaleja, mutta vaalien jälkeen puukottavat selkään.

Tuskin. Eläkeläiset ovat aina suojassa kaikilta leikkauksilta. Vain nuorisoa ja etenkin opiskelijoita potkitaan päähän.

Näin on, vaikka mitä luvattaisiin.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000932545.html

Vierailija
24/32 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaan ennen vaaleja, mutta vaalien jälkeen puukottavat selkään.

Tuskin. Eläkeläiset ovat aina suojassa kaikilta leikkauksilta. Vain nuorisoa ja etenkin opiskelijoita potkitaan päähän.

Näin on, vaikka mitä luvattaisiin.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000932545.html

Mitä eläkeläisiltä voi leikata? Joku vuosi sitten poistettiin invalidivähennys verotuksessa.

Vierailija
25/32 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi eläkeläisen tulisi saada asumistukea?? Jos ei ole varaa asua ilman tukia voi helposti muuttaa edullisemmalle alueelle!

Kerro meille missä se Shangrila on, johon kaikki liikaa tukia saavat voivat muuttaa?

Vierailija
26/32 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaan ennen vaaleja, mutta vaalien jälkeen puukottavat selkään.

siis vaalien jälkeen on eri hallitus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/32 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkiin asumistukiin pitäisi puuttua.  Ei tietenkään heti jos on jäänyt työttömäksi, mutta muuten "jatkuvasti" yli varojensa asuvilta.

terv. Eläkeläinen.

Eläkeläisiä on tullut puoli miljoonaa lisää 20 vuodessa ja lisää tulee joka päivä. Suomen valtiolla ei ole tässä taloustilanteessa mahdollisuuksia antaa samantasoisia asumistukia edes eläkeläisille kuten ennen, jos Suomen taloudessa ei ei tapahdu ihmettä. Mitä todennäköisimmin eläkeläiset siirretään yleisen asumistuen saajien ryhmään. 

Sukulaiseni jäi päälle viisikymppisenä osa-aikaiselle eläkkeelle 1990-luvun puolivälissä ja on ollut nyt eläkeläisenä kymmeniä vuosia. Hän ei ole ikäluokkansa ainoa. Nyt eläkeiän noustessa herää kysymys, että miten 1990-luvulla oikein ajateltiin rahoittaa terveen ihmisen kymmenien vuosien eläkeläisyys?

Olisi tärkeää erottaa vanhuuseläke ja työkyvyttömyyseläke. Vanhuuseläkeläisillä voi olla erittäin suuri omaisuus.

Vierailija
28/32 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaan ennen vaaleja, mutta vaalien jälkeen puukottavat selkään.

Tuskin. Eläkeläiset ovat aina suojassa kaikilta leikkauksilta. Vain nuorisoa ja etenkin opiskelijoita potkitaan päähän.

Juuri äskettäin uutisoitiin kun boomerit sai taas uuden etuuden. syletytti niin että en edes viittinyt lukea mikä mutta varmaan ilmainen yksityinen terveydenhoitoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/32 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaan ennen vaaleja, mutta vaalien jälkeen puukottavat selkään.

Tuskin. Eläkeläiset ovat aina suojassa kaikilta leikkauksilta. Vain nuorisoa ja etenkin opiskelijoita potkitaan päähän.

Juuri äskettäin uutisoitiin kun boomerit sai taas uuden etuuden. syletytti niin että en edes viittinyt lukea mikä mutta varmaan ilmainen yksityinen terveydenhoitoa.

Se koski yli 65-vuotiaita, ei vain boomereita.

Oikeus käydä terveyskeskuksen kertamaksulla sovitun lääkäriaseman yleislääkärillä kolmasti vuodessa.  Siis 3 terveyskeskusmaksu.

Vain Helsingissä on ilmaiset terveyskeskuskäynnit. Taidat asua siellä?

Vierailija
30/32 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkiin asumistukiin pitäisi puuttua.  Ei tietenkään heti jos on jäänyt työttömäksi, mutta muuten "jatkuvasti" yli varojensa asuvilta.

terv. Eläkeläinen.

Eläkeläisiä on tullut puoli miljoonaa lisää 20 vuodessa ja lisää tulee joka päivä. Suomen valtiolla ei ole tässä taloustilanteessa mahdollisuuksia antaa samantasoisia asumistukia edes eläkeläisille kuten ennen, jos Suomen taloudessa ei ei tapahdu ihmettä. Mitä todennäköisimmin eläkeläiset siirretään yleisen asumistuen saajien ryhmään. 

Sukulaiseni jäi päälle viisikymppisenä osa-aikaiselle eläkkeelle 1990-luvun puolivälissä ja on ollut nyt eläkeläisenä kymmeniä vuosia. Hän ei ole ikäluokkansa ainoa. Nyt eläkeiän noustessa herää kysymys, että miten 1990-luvulla oikein ajateltiin rahoittaa terveen ihmisen kymmenien vuosien eläkeläisyys?

Olisi tärkeää erottaa vanhuuseläke ja työkyvyttömyyseläke. Vanhuuseläkeläisillä voi olla erittäin suuri omaisuus.

Kenellä tahansa voi olla erittäin suuri omaisuus.

Tokkopa kaikilla 1,4 miljoonalla vanhuuseläkeläisellä.  Älä yleistä omaa rikasta sukuasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/32 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa muutos jota eläkkeensaajan asumistuki tarvitsee on lisäomavastuun alarajan nostaminen ainakin takuueläkkeen tasolle. Takuueläke 991 euroa kuukaudessa eli 11892 euroa vuodessa ja lisäomavastuun alaraja on 10280 vuodessa yksin asuvalla.

Vierailija
32/32 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkiin asumistukiin pitäisi puuttua.  Ei tietenkään heti jos on jäänyt työttömäksi, mutta muuten "jatkuvasti" yli varojensa asuvilta.

terv. Eläkeläinen.

Eläkeläisiä on tullut puoli miljoonaa lisää 20 vuodessa ja lisää tulee joka päivä. Suomen valtiolla ei ole tässä taloustilanteessa mahdollisuuksia antaa samantasoisia asumistukia edes eläkeläisille kuten ennen, jos Suomen taloudessa ei ei tapahdu ihmettä. Mitä todennäköisimmin eläkeläiset siirretään yleisen asumistuen saajien ryhmään. 

Sukulaiseni jäi päälle viisikymppisenä osa-aikaiselle eläkkeelle 1990-luvun puolivälissä ja on ollut nyt eläkeläisenä kymmeniä vuosia. Hän ei ole ikäluokkansa ainoa. Nyt eläkeiän noustessa herää kysymys, että miten 1990-luvulla oikein ajateltiin rahoittaa terveen ihmisen kymmenien vuosien eläkeläisyys?

Olisi tärkeää erottaa vanhuuseläke ja työkyvyttömyyseläke. Vanhuuseläkeläisillä voi olla erittäin suuri omaisuus.

Kenellä tahansa voi olla erittäin suuri omaisuus.

Tokkopa kaikilla 1,4 miljoonalla vanhuuseläkeläisellä.  Älä yleistä omaa rikasta sukuasi.

Kummalla todennäköisemmin?
30 vuotiaalla mielenterveys syistä työkyvyttömyys eläkkeellä olevalla vai 70 vuotiaalla eläkeläisellä, entisellä toimitusjohtajalla jolla 50 katkeamaton työsuhde?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme