Lainojen yhdistäminen
Kommentit (31)
Nordea kusetti minua tässä ja maksan tällä hetkellä isompaa korkoa mitä ennen että silleen.. varotuksen sana kaikille.
kusetettuolo kirjoitti:
Nordea kusetti minua tässä ja maksan tällä hetkellä isompaa korkoa mitä ennen että silleen.. varotuksen sana kaikille.
Taisit kuules kusettaa ihan itse itseäsi, vai?
Selittäisitkö hieman tarkemmin mitä kävi, koska et kuulosta kovin uskottavalta.
Ei millään pahalla, mutta kuulostat juuri siltä väeltä, joka on vipannut rankasti ja sitten silmät ummessa ottanut pankkilainan vippien maksamiseksi. Mutta kuten olettaa voi, oletkin päättänyt sitten tuhlata pankkilainan samaan roskaan, kun mihin vippisikin käytit.
Osuinko oikeaan? :D
kusetettuolo kirjoitti:
Nordea kusetti minua tässä ja maksan tällä hetkellä isompaa korkoa mitä ennen että silleen.. varotuksen sana kaikille.
Ehkä isompaa korkoa, mutta jos nyt maksat vain yhden erän kuukaudessa entisten kuukausierien sijasta, säästät toimitus- ja mikälie-maksuissa, joita usein peritään erikseen jokaisesta maksuerästä, olet säästänyt.
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti kannattaa. On vielä jopa maksutonta: https://www.varmalaina.fi/lainojen-yhdistaminen/
Ainakaan lainaa ei kannata ottaa noilta kiskurifirmoilta, joilla pelkät kulut ovat 636 € *. Jos pankista saa, niin sitten kyllä.
Muistakaa se, että velat vanhenevat tietyssä ajassa, verot ja julkiset maksut jopa 5 vuodessa. Ei missään tapauksessa kannata ottaa uutta velkaa, jonka vanhentuminen kestää vähintään 20 vuotta, jos veloista pääsee ulosoton kautta eroon viidessä vuodessa.
Ei voi sanoa että "ehdottomasti kannattaa". Se kannattaa vain jos uuden lainan todellinen vuosikorko on pienempi kuin aikaisempien lainojen yhteenlaskettu todellinen vuosikorko. Ja tätähän me emme voi tietää ilman että tiedämme kaikkien lainojen kulut ja korot ja sitten kalkyloimme. Todennäköisesti on halvempaa, mutta varmaksi ei voi sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti kannattaa. On vielä jopa maksutonta: https://www.varmalaina.fi/lainojen-yhdistaminen/
Ainakaan lainaa ei kannata ottaa noilta kiskurifirmoilta, joilla pelkät kulut ovat 636 € *. Jos pankista saa, niin sitten kyllä.
Muistakaa se, että velat vanhenevat tietyssä ajassa, verot ja julkiset maksut jopa 5 vuodessa. Ei missään tapauksessa kannata ottaa uutta velkaa, jonka vanhentuminen kestää vähintään 20 vuotta, jos veloista pääsee ulosoton kautta eroon viidessä vuodessa.
Minusta jos päästää velat vanhenemaan pitäisi siitä mennä luottotiedot ikuisiksi ajoiksi. Eihän sellaiseen voi luottaa joka ei velvollisuuksiaan edes yritä hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa! Lue lisää https://www.xn--lainojenyhdistminen-twb.com palvelusta
Tänks
On kokemusta, todellakin järkevää.
Kulutusluottojen ja osamaksujen kohdalla se on melkein aina järkevää, jos uuden lainan todellinen vuosikorko on yhtään alempi. Kuten tuossa aiemmin joku sanoi, pelkkien tilinhoitomaksujen ja laskutuslisien karsiminen useasta paikasta yhteen säästää kuukaudessa jo pelkkää puhdasta rahaa. Tärkeintä on kuitenkin katsoa sitä kokonaisuutta, eikä pelkkää mainostettua kuukausierää, koska pidentämällä maksuaikaa liikaa päätyy lopulta maksamaan kokonaisuudessa enemmän korkoja, vaikka arki helpottuisi.
Kuten "Entinen pankkitäti" tuossa mainitsi, omasta pankista kannattaa aina kysyä ensin, varsinkin jos on heittää jotain vakuutta peliin. Jos pankista tulee hylky tai sieltä tarjotaan jotain kallista joustoluottoa, niin netissä on nykyään paljon paikkoja, joissa ne voi kilpailuttaa kerralla ilman sitoumuksia. Esimerkiksi sivustot kuten https://luotettavalaina.fi/yhdistelylainat/ antaa aika hyvän kuvan siitä, millaisilla koroilla vakuudettomia järjestelylainoja yleensä tarjotaan ja mitä kuluja niissä pitää osata vertailla.
Asuntolainojen ja muiden matalakorkoisten vakuudellisten lainojen sotkeminen tähän ei yleensä kannata, vaan kannattaa keskittyä nimenomaan niihin kalliisiin pikkuluottoihin. Ja kun ne saa maksettua pois, ne vanhat tilit ja kortit pitää oikeasti sulkea heti, ettei tilanne pääse pikkuhiljaa uusiutumaan.
Järkevää vain siinä tapauksessa jos pääset säästön puolelle tuon avulla. Muuten vaan lykkäät maksuaikaasi ja pahimmassa tapauksessa yhteiskulut kaikkineen sitten vielä isommat.