Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerava asuinalueena

Vierailija
26.07.2025 |

Katselemme taloa ja Kerava on hintatasoltaan ja kulkuyhteksiltään lupaava vaihtoehto. Onko meiltä jäänyt jotain huomaamatta, kun hintataso on Vantaan ankeimpien asuinalueiden tasolla?

Sompion ja Kalevan kaupunginosien tarjontaa olemme lähinnä katselleet, kun esim kivisillassa tontit ovat tosi pieniä ja talot kalliita kun ovat ihan uusia.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko ketään, joka osaisi kommentoida onko Kerava / noi asuinalueet harkitsemisen arvoisia?

Budjetti max 300 000€ niin Espoo tai vantaan kalliimmat alueet eivät ole vaihtoehto.

Vierailija
2/9 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut tyytyväisenä Keravalla n 40 vuotta. Kiva pikkukaupunki. Kaikki palvelut lähellä. Sompiota ja Kalevaa pidetään Keravan parhaimpina alueina, mutta itse en välttämättä näe niitä sen kummempina kuin muitakaan omakotialueita täällä. Kaikissa on rauhallista (pääsääntöisesti). 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin Järvenpää.

Vierailija
4/9 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut tyytyväisenä Keravalla n 40 vuotta. Kiva pikkukaupunki. Kaikki palvelut lähellä. Sompiota ja Kalevaa pidetään Keravan parhaimpina alueina, mutta itse en välttämättä näe niitä sen kummempina kuin muitakaan omakotialueita täällä. Kaikissa on rauhallista (pääsääntöisesti). 

Onko lentomelu paha? Melukartan mukaan suurin osa Keravasta osuu melko pahasti reitille.

Vierailija
5/9 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin Järvenpää.

Onko perusteluja? On kuitenkin kauempana Helsingistä ja ei näytä olevan halvempia talot. Sen takia ei olla aktiivisesti sieltä katseltu.

Vierailija
6/9 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin Järvenpää.

Onko perusteluja? On kuitenkin kauempana Helsingistä ja ei näytä olevan halvempia talot. Sen takia ei olla aktiivisesti sieltä katseltu.

Haluat siis perusteluja sille, miksi halvin olisi huono? Kerava on peräreika, mutta makuasia tietenkin. Miksei, jos todella halvalla lähtee. Siis asunto, ei peräreikä.

Vierailija
7/9 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko lentomelu paha? Melukartan mukaan suurin osa Keravasta osuu melko pahasti reitille.

Ei. Itse en nykyään huomaa sitä ollenkaan. Asun n 1 km Keravan keskustasta ja lintujen sirkutus taitaa olla ääni jota eniten kuuluu.

Vierailija
8/9 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin Järvenpää.

Haluat siis perusteluja sille, miksi halvin olisi huono? Kerava on peräreika, mutta makuasia tietenkin. Miksei, jos todella halvalla lähtee. Siis asunto, ei peräreikä.

Siis perusteluja sille miksi olisi parempi mennä kauemmas samaan tai kalliimpaan hintaan? Järvi keskustan vieressä on tietty hieno, mutta meidän budjetilla ei järvinäköalasta voi kuin haaveilla. 

Vierailija
9/9 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saviolla on enemmän lentomelua, mutta muuten rauhallinen paikka. Pohjoisemmassa vähenee, kun lentokoneet lentävät korkeammalla kauempana kentästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme