Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsi oppinut itse lukemaan, luetko vielä kuitenkin iltasadun?

Vierailija
23.10.2012 |

Mietin että onko viisasta lukea vielä iltasatu ääneen vai pitäisikö kannustaa lapsi itse lukemaan? Lapsi ei ole innostunut lukemisesta.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko satuja äänikirjoina?

On

Vierailija
22/32 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai.  Meillä on perheessä sellainenkin tapa, että lueskellaan   yhdessä tai erikseen, ja jos toinen meistä vanhemmista tai esikoinen löytää jotain kiinnostavaa jonka haluaa jakaa muiden kanssa, luetaan ääneen. Tällaista etenkin talvella kun ollaan enemmän sisällä.  Kodikasta ja kivaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, ei iltasatuja lueta siksi ettei lapsi osaa itse lukea.

Vierailija
24/32 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppi lukemaan 5-vuotiaana.

Luin hänelle ääneen vielä, kun oli jo 14-vuotias...

Vierailija
25/32 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen lukutaidolla ei ole merkitystä kun puhutaan iltasadusta. Iltasatu on rutiini, joka luo lapselle turvaa. Itse luen iltasadun niin kauan, kun lapsi niin  toivoo. Lapsi on nyt 8v ja osaa luonnollisesti lukea. 

Vierailija
26/32 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko satuja äänikirjoina?

 

 

Oli jo 1980-luvulla. Niitä ei vain kutsuttu silloin äänikirjoiksi. Olivat satukasetteja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/32 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai kannattaa lukea, jos lapsi niin toivoo. Ennen nukkumaanmenoa ei ole oikein hyvä hetki aloittaa lukuharjoituksia. Lukemaan voi opetella päiväsaikaan.

Vierailija
28/32 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä luen. Silloin saan vielä alakouluikäisen pojan kainaloon pötköttelemään <3 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/32 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on oleellista nimenomaan se että vanhempi lukee. Tuo turvaa ja rakkaudentunnetta.

Vierailija
30/32 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on puolisoni kanssa tapana lukea toisillemme "iltasatu". Lapsille luin niin kauan kun itse tahtoivat. Taisi olla jotain 13v tienoilla, kun eivät enää tahtoneet. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/32 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai luen. Se on meidän oma hetki, jossa lukemisen lisäksi ollaan lähekkäin ja rauhoitutaan unille. 

Vierailija
32/32 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli maailman suloisinta, kun 17v poikani pyysi ison leikkauksen jälkeen "Äiti, voitko lukea mulle iltasadun". Ja äitihän luki <3