Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä suomenkielinen sanonta kuulostaa sinusta oudolta, tai et ymmärrä sitä?

Vierailija
08.04.2026 |

Itse olen joskus ihmetellyt, että miksi huonosta tuotteesta tai asiasta sanotaan usein, että se ei ole mistään kotoisin.

Kommentit (966)

Vierailija
961/966 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyörii kuin puolukka p*llussa.

Olen p*llullinen ihminen enkä ole koskaan kuullut, miksi sinne pitäisi puolukka laittaa, ja vaikka laitettaisikin, miksi se siellä pyörisi.

Kokeilepa piirtää puolukkaan viiva tussilla.

Työnnä puolukka sisääsi ja paina mieleen apuviivan asento.

Nuku yön yli ja tarkasta puolukan asento aamulla ja hämmästy.

Siinä tuli vihdoin totuutta, mistä ollaan vaiettu.

Kokemusasiantuntija

Vierailija
962/966 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, juttu ei ole käynnistymättömyys, vaan se, että kun tulppa on poissa, ei polkaistessa ole lainkaan vastapainetta, jolloin rytmi on mitä on. Poljin liikkuu hervottomana ja tunnottomana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
963/966 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tuo oli vastaus tulpattoman mopon polkemiseen. Sen piti mennä noin sivulle 7, tuli tänne, maailma pelastuu.

Vierailija
964/966 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku asia on kuin "juosten kustu". Eihän virtsaamisessa kai ole mitään tiettyä mallia, jonka mukaan se pitäisi tehdä, ja joka ei sitten juostessa onnistuisi. Ja voiko juostessa edes virtsata? Ja minkä/kenen tarpeiden tekemiseen asioita verrataan? 

Vierailija
965/966 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

>"Ei se laitojaan itke."  

Toi on hyvä, oletaan aktiivisanastoon. Vähän samaa sukua kuin "ei silmä osaa ota." Eli ei se ole keltään pois jos joku katselee, ellei peräti tuijottaa.

Ei se ääriään itke. Näin meillä sanottiin.

Vierailija
966/966 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Vanha naapurivitsi: 

- Kiusasit sitten meidän koiraa!!!

. Ja kattia kanssa! huusi naapuri takaisin

Ymmärtääkseni ja kattia kanssa tarkoittaa kieltämistä, mutta miten ihmeessä tuohon on päädytty