Mikä suomenkielinen sanonta kuulostaa sinusta oudolta, tai et ymmärrä sitä?
Itse olen joskus ihmetellyt, että miksi huonosta tuotteesta tai asiasta sanotaan usein, että se ei ole mistään kotoisin.
Kommentit (966)
Niin, juttu ei ole käynnistymättömyys, vaan se, että kun tulppa on poissa, ei polkaistessa ole lainkaan vastapainetta, jolloin rytmi on mitä on. Poljin liikkuu hervottomana ja tunnottomana.
Niin, tuo oli vastaus tulpattoman mopon polkemiseen. Sen piti mennä noin sivulle 7, tuli tänne, maailma pelastuu.
Joku asia on kuin "juosten kustu". Eihän virtsaamisessa kai ole mitään tiettyä mallia, jonka mukaan se pitäisi tehdä, ja joka ei sitten juostessa onnistuisi. Ja voiko juostessa edes virtsata? Ja minkä/kenen tarpeiden tekemiseen asioita verrataan?
Vierailija kirjoitti:
>"Ei se laitojaan itke."
Toi on hyvä, oletaan aktiivisanastoon. Vähän samaa sukua kuin "ei silmä osaa ota." Eli ei se ole keltään pois jos joku katselee, ellei peräti tuijottaa.
Ei se ääriään itke. Näin meillä sanottiin.
- Vanha naapurivitsi:
- Kiusasit sitten meidän koiraa!!!
. Ja kattia kanssa! huusi naapuri takaisin
Ymmärtääkseni ja kattia kanssa tarkoittaa kieltämistä, mutta miten ihmeessä tuohon on päädytty
Kokemusasiantuntija