Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten teillä onnistuu eroperheessä lasten juhlat?

Vierailija
23.06.2026 |

On tulossa lapsen tärkeä juhla ja tilanne on jotenkin kiusallinen ja hankala. Lapsen äiti ei haluaisi  osallistua kun lapsen isällä on uusi puoliso ja kaikki olisivat juhlissa yhtä aikaa. 

 

Miten tälläisessä tilanteessa voi tehdä? Lapselle on tietenkin tärkeää että molemmat vanhemmat on paikalla.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä päin aikuiset hoitavat aikuisen vastuut eli päättävät asioista. Jos eroon liittyy vaikka pettämistä tai muuta kipeää, on ihan inhimillistä ettei uusi tunge juhliin tuomaan pahaa mieltä.

Vierailija
42/46 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos uusi puoliso ei ole edes kunnolla tekemisissä miehensä lapsen tai lasten kanssa, niin minkä takia hänen täytyy sinne tulla mukaan? Ei se uusi puoliso ole edelleenkään mikään juhlien keskipiste, vaan tärkeintä on että lapsi on onnellinen eikä vanhemmat riitele tai aiheuta ylimääräisiä jännitteitä tuomalla nykyisiä mukaan tilaisuuteen, mikä on lapsen hetki. Uusi puoliso pysyköön poissa ja ruvetkoon muodostamaan tunnesidettä toisella ajalla. Lapset ovat muutenkin herkkiä ja rikkoutuneet omien vanhempiensa erosta, vaikka sanookin toista ja yrittää peitellä sitä. Iästä huolimatta. Heidän tunteillaan ei pelata ja uusperhekuviot muutenkin kertovat, että asiat ovat valmiiksi pahasti sekaisin. Varsinkin jos sillä uudella puolisolla sattuu olemaan lapsia myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on onnistunut ihan hyvin. Rippijuhlat on pidetty vuokratiloissa ja ylppärit kotona. Yleisesti ottaen vuokratiloissa järjestäminen maksaa muutaman tuhannen euroa ja kotona itse tekemällä muutaman satasen. Mutta minusta rippijuhlien tyylisissä juhlissa, mihin kaikki tulee yhtä aikaa, kannattaa silti valita se vuokratila. Etenkin jos on tuore ero tai uusi suhde, on helppo vältellä sellaisia ihmisiä, joiden kanssa ei halua enempää puhua. Ylppärityyliset taas on helpommat kotonakin, koska niissä ihmisiä tulee ja menee päivän aikana, ja voi antaa kutsussakin jo porrastetusti eri aikoja eri suvuille. 

Vierailija
44/46 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voisiko se uusi puoliso jäädä juhlista pois ihan oma-aloitteisesti.

Tämä! Miksi mennä juhliin jos tietää aiheuttavansa pahaa mieltä

Tietääkö hän edes?

Vierailija
45/46 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä päin aikuiset hoitavat aikuisen vastuut eli päättävät asioista. Jos eroon liittyy vaikka pettämistä tai muuta kipeää, on ihan inhimillistä ettei uusi tunge juhliin tuomaan pahaa mieltä.

Ei kuullosta kovin pieneltä lapselta, jos äiti uhkaa, että ei tule juhliin. Eiköhän lapsi ole itse aikuinen, jos itse järjestää juhlansa. 

Vierailija
46/46 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eronnut tuttava pariskunta ei järjestänyt lapselleen rippijuhlia lainkaan, koska nämä aikuiset ihmiset eivät päässeet sopuun keskenään. Kutsu rippijuhliin tuli ja sitten koko juhlat peruttiin. Kerrassaan järkyttävää. 10 vuotta erosta ja vieläkin pitää tapella. Ja eniten kärsi lapsi.