Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hajuvesi ym.kosmetiikkaostoksilla ja myyjä seisoo ja puhuu vieressä

Vierailija
21.06.2026 |

En pysty lainkaan keskittymään itse tuotteeseen, kun pitää vuorovaikuttaa myyjän kanssa. Sama apteekissa. Tulee olo, että epäilläänkö varkaaksi. Olen ihan tavallinen keskiluokkainen perheenäiti, en ainakaan omasta mielestäni sovi minkään myymälävarkaan profiiliin, ja kun ostan jotakin, ostan kerralla useammalla satasella. Ahdistaa vaan ostotapahtuma tällaisenaan ihan älytyömästi, ja useasti jäänytkin tuotteet ostamatta ihan tuijottavan ja iholle pyrkivän myyjän vuoksi. 

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se ole nyt niin, että ihmiset kuluttavat melko vähän? Ehkäpä myyjällä ei ole käynyt monta asiakasta, ja kokee että hänen työnsä on myydä.

Vierailija
2/20 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavampi vaan tilata netistä kuin viedä rahojaan myymälöihiin, kun siellä asiointi on todella kiusallista. Yhdessäkin sryhmän kosmetiikkamyymälässä oli kaksi niin onnetonta nuorta myyjää, että kun kysyin erästä tuotetta, heillä ei kummallakaan ollut käsitystä mikä se on ja onko heillä sitä, ja jouduin asiakkaana opastamaan katsomaan koneelta. Ja tuote löytyi hyllystä, perus Ordinaryn tuote. Silti aluksi seistä toljottivat siinä mun vierellä kuin zombit, kun koitin itse etsiä tuotetta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne vahtaa ettet varasta

Vierailija
4/20 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekissa myyjät hyökkää paikalle viimeistään, kun menet intiimituotteiden hyllylle. 

 

Onkohan niillä jonain sisäpiirin kilpailuna kuka kerkeää eniten nöyryyttää asiakasta. 

Vierailija
5/20 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikkeen ohjeistus. Onhan niillä siihen oikeus, sekä vahtia että opastaa. 

Vierailija
6/20 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikkeen ohjeistus. Onhan niillä siihen oikeus, sekä vahtia että opastaa. 

Onneksi Stockalla ei ole tällaista, vaan saa rauhassa tehdä ostoksia. Siellä arvostetaan asiakaskokemusta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/20 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekki on helvetin esikartano. Myyjät kailottavat kovaan ääneen asiakkaan  asioita.  Tekisi mieli vääntää nenästä volyymi pienemmälle. 
Täällä pieni apteekki, asiakkaat kylki kyljessä. Mun hiivasieni ei kuulu muille!

Vierailija
8/20 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apteekki on helvetin esikartano. Myyjät kailottavat kovaan ääneen asiakkaan  asioita.  Tekisi mieli vääntää nenästä volyymi pienemmälle. 
Täällä pieni apteekki, asiakkaat kylki kyljessä. Mun hiivasieni ei kuulu muille!

Ensinnäkään ne eivät ole myyjiä, vaan farmaseutteja ja toiseksi saat pahimmillaan  sydärin siitä hiivasienilääkkeestä, jos ilman opastusta otat ja sulla on tiettyjä muita lääkkeitä käytössä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/20 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat heiltä hyviä neuvoja, kannattaa kuunnella.

Vierailija
10/20 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokoksen kosmetiikkaosastolle en enää halua mennä. Mulla ei noissa tuotteissa ole yleensä tarkkaa tietoa mitä haluan vaan pitää jonkin aikaa katsella ja miettiä. Tuntuu hölmöltä kun myyjä niin tiiviisti seuraa vieressä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/20 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apteekki on helvetin esikartano. Myyjät kailottavat kovaan ääneen asiakkaan  asioita.  Tekisi mieli vääntää nenästä volyymi pienemmälle. 
Täällä pieni apteekki, asiakkaat kylki kyljessä. Mun hiivasieni ei kuulu muille!

Ensinnäkään ne eivät ole myyjiä, vaan farmaseutteja ja toiseksi saat pahimmillaan  sydärin siitä hiivasienilääkkeestä, jos ilman opastusta otat ja sulla on tiettyjä muita lääkkeitä käytössä.

Lääkäri sen arvion tekee, mitä lääkkeitä voi yhtä aikaa käyttää. Ei asiakkaan tarvitse farmaseutille muita käytössä olevia lääkkeitä selostaa. Sitä paitsi se farmaseutin selostus on tyyliin: "tämä puikko työnnetään 📣 EMÄTTIMEEN kolme kertaa päivässä, puhtaalla sormella sinne 📣 EMÄTTIMEEN  syvälle .."

Vierailija
12/20 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon yleensä että kiitos, päästän sinut jatkamaan muualle tai muuta sellaista. Myyjä lähtee. Tai löysin mitä etsin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/20 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta taas on nimenomaan hyvä, kun myyjä käy kysymässä, voiko auttaa. Enemmän on niin päin, että myyjää ei löydy mistään tai sen ainoan kimpussa on jo kaksi muuta asiakasta.

Oletko huomannut, että jos menet vaikka Sokoksella sinne ei-selektiivisen kosmetiikan puolelle (kuten Loreal, Maybelline jne.), niin ei tule myyjät häiritsemään. Selektiivisen kosmetiikan puolella saa myös palvelua.

Vierailija
14/20 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on selektiivinen kosmetiikka?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/20 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sokoksen kosmetiikkaosastolle en enää halua mennä. Mulla ei noissa tuotteissa ole yleensä tarkkaa tietoa mitä haluan vaan pitää jonkin aikaa katsella ja miettiä. Tuntuu hölmöltä kun myyjä niin tiiviisti seuraa vieressä. 

On tainnut myynti vähentyä tosi paljon. Ennen oli parfyymin haistelijoita mutta enää ei. Valikoimakin on tosin aika surkea. Ennen tuli välillä poikettua mutta enää ei.

Vierailija
16/20 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nykyisin aina kuulokkeet korvissa. Kun se myyjä tulee siihen kyselemään, hymyilen vaan ystävällisesti ja sanon hei, en vastaa muuta. Sit jatkan itsekseni tutkimista, hyvin ymmärtävät yskän. Kysyn kyllä jos tarvitsen apua... Eikä keskustassa oikein voi liikkua ilman kuulokkeita, heti on feissaria ja sähkömyyjää yms. kimpussa. Enkä mä aina edes kuuntele mitään..:)

Vierailija
17/20 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekissa voi sanoa avuntarjoukseen, että ei kiitos, katselen vain.

Vierailija
18/20 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apteekki on helvetin esikartano. Myyjät kailottavat kovaan ääneen asiakkaan  asioita.  Tekisi mieli vääntää nenästä volyymi pienemmälle. 
Täällä pieni apteekki, asiakkaat kylki kyljessä. Mun hiivasieni ei kuulu muille!

Ensinnäkään ne eivät ole myyjiä, vaan farmaseutteja ja toiseksi saat pahimmillaan  sydärin siitä hiivasienilääkkeestä, jos ilman opastusta otat ja sulla on tiettyjä muita lääkkeitä käytössä.

Lääkäri sen arvion tekee, mitä lääkkeitä voi yhtä aikaa käyttää. Ei asiakkaan tarvitse farmaseutille muita käytössä olevia lääkkeitä selostaa. Sitä paitsi se farmaseutin selostus on tyyliin: "tämä puikko työnnetään 📣 EMÄTTIMEEN kolme kertaa päivässä, puhtaalla sormella sinne 📣 EMÄTTIMEEN  syvälle .."

En usko, että farmaseuttia kuitenkaan noin  paljon kiinnostaa sinun EMÄTTIMESI. Jos ostat itsehoitolääkkeitä, lääkäri ei ole siinä kertomassa vaikutuksista vaan sen tekee farmaseutti. Heillä on siihen lakisääteinen velvollisuus.

Vierailija
19/20 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sokoksen kosmetiikkaosastolle en enää halua mennä. Mulla ei noissa tuotteissa ole yleensä tarkkaa tietoa mitä haluan vaan pitää jonkin aikaa katsella ja miettiä. Tuntuu hölmöltä kun myyjä niin tiiviisti seuraa vieressä. 

Tuleppa käymään Lappeenrannan Sokoksessa, siellä ne ikivanhat pari myyjää jotka ovat olleet siellä jeesuksen ajoista asti, niin palvelevat vaan niitä joilla on turkit päällä ja venäläinen hajuvesi. Ihan jäätävän huonoa palvelua josta joka kerta tulee paha mieli.

Vierailija
20/20 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just noiden korvaan huohottavien myyjien takia tilaan hajuveteni netistä. Ja viime viikolla kauppakeskuksen käytävällä jotain puhelinliittymää kauppaava jätkä heittäytyi veemäiseksi kun sanoin että mulla on hyvä prepaid-liittymä joka sopii mulle ja sitä en vaihda. "No varmasti se sopii sulle" ja jotain muuta alkoi länkyttää.