Liian vanha opiskelemaan?
Kannattaako 52-vuotiaana lähteä enää opiskelemaan amk-tutkintoa?
Kommentit (8)
Oletko nyt töissö vai työtön ?
Harva palkkaa koulutetun ikäihmisen, jolla ei ole työkokemusta.
Vierailija kirjoitti:
Oletko nyt töissö vai työtön ?
Harva palkkaa koulutetun ikäihmisen, jolla ei ole työkokemusta.
Töissä olen. Työkokemusta on 35v ajalta. Ap
Vierailija kirjoitti:
Oletko nyt töissö vai työtön ?
Harva palkkaa koulutetun ikäihmisen, jolla ei ole työkokemusta.
Jos tulee alalle uutena ihmisenä, siis alalta, joka ei juuri mitenkään tue uusia opintoja, työllistyminen 55-vuotiaana on erittäin haastavaa nykyisessä työmarkkinatilanteessa, kun vastassa töitä hakemassa parikymppisiä nuoria. Ta palkkaa järjestäen mieluummin nuoren.
Mutta jos uusi tutkinto boostaa vanhaa ja töitä on riittänyt, niin miksei, joissain työtehtävissä kokemus on talle niin merkittävässä roolissa, että palkkaa sen kokeneemman.
(Ja siis itsehän olen sitä mieltä, että nuorten on päästävä työelämään kiinni niin pian kuin mahdollista).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko nyt töissö vai työtön ?
Harva palkkaa koulutetun ikäihmisen, jolla ei ole työkokemusta.
Töissä olen. Työkokemusta on 35v ajalta. Ap
Niin, työkokemusta samalta vai eri alalta, se tässä on relevantti kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko nyt töissö vai työtön ?
Harva palkkaa koulutetun ikäihmisen, jolla ei ole työkokemusta.
Töissä olen. Työkokemusta on 35v ajalta. Ap
Niin, työkokemusta samalta vai eri alalta, se tässä on relevantti kysymys.
Samaa n. 10v., loput samankaltaista. Ap
Te-toimiston 3-kymppisen opinto-ohjaajan mielestä olin 42-vuotiaana liian vanha opiskelemaan kandin tutkinnon. Yksi maisterin tutkinto löytyy ja aiempia yliopisto-opintoja olisi voinut tuossa hyödyntää.
Tämä fakta ei opinto-ohjaajaa kiinnostanut pätkääkään. Jatkoin sitten työttömänä.
Vierailija kirjoitti:
Te-toimiston 3-kymppisen opinto-ohjaajan mielestä olin 42-vuotiaana liian vanha opiskelemaan kandin tutkinnon. Yksi maisterin tutkinto löytyy ja aiempia yliopisto-opintoja olisi voinut tuossa hyödyntää.
Tämä fakta ei opinto-ohjaajaa kiinnostanut pätkääkään. Jatkoin sitten työttömänä.
Jos itse olisin 42v, niin lähtisin opiskelemaan. Mutta nyt 10v vanhempana mietin onko siinä enää järkeä. Luulen kyllä että oma eläkeikä on ainakin 70v, jos yleensä eläkkeelle meitä enää edes päästetään. Ap
Voi lähteä. Eihän siihen AMK-tutkintoon aikuisella usein mene kuin 2-3 vuotta. Olet noin 55 kun valmistut ja ehdit olla vielä 13 vuotta töissä valmistumisen jälkeen, jos jäät 68-vuotiaana eläkkeelle. Toki pitempäänkin saa olla kuin alimpaan eläkeikään.