3 Etsivää - nuorisokirjaketju, luitteko? Muisteluja ym
Suositusta viisikko ja salaisuus ketjusta kopsasin😬 Omana kouluaikana oli selkeä kahtiajako, toiset luki viisikkoja toiset luki 3 etsivä sarjaa Jupiter, Pete ja Bob seikkaili hollywoodissa ja vähän muuallakin. Tulinen Silmä taisi olla oma suosikkini
Kommentit (44)
Kolmesta etsivästä tuli joku jatko-osa kirja myöhemmin. Olisko nimi ollu kultainen Cadillac? Siinä pojilla oli jo ajokortit ja jahtasivat jotain autovaras koplaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä se oli, missä kotipihalla oli romun keskellä asuntovaunu? Siellä teki salapoliistyötä.
Just tämä
Tykkäsin. Kaverin takapihalla oli romuvarasto ja tehtiin sinne samallainen asumus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan, mutta en muista. Penskana luin ne kaikki mutta nyt en muista yhtään mitä niissä tapahtui. Onhan lukemisesta jo yli 40 vuotta aikaa, mutta silti.
Käytännössähän joka kirjassa tarina noudattaa samaa peruskaavaa. Tällöin ei ollut internetiä tai suoratoistopalveluita, joten piti lukea.
Ihan liikaa nykypäivänä katsotaan suoratoistopalveluita ja nettiä ym. Saisi nuoret ja lapset lukea paljon enemmän tänäpäivänä. Ja hyviä kirjoja on paljon, siitä se ei ole kiinni.
Samaa mieltä, on sääli että nuoret eivät enää tänä päivänä lue. Vaikka se olisi todella tärkeää. Olen omien lasten kanssa lukenut 3 etsivää sarjaa, luimme iltaisin jatkotarinana. Ovat lukeneet näitä myös yksinään.
Vanhempien olisi tärkeää kannustaa nuoria ja lapsia lukemisen pariin. Ja lukea myös yhdessä.
Ihan liikaa nykypäivänä katsotaan suoratoistopalveluita ja nettiä ym. Saisi nuoret ja lapset lukea paljon enemmän tänäpäivänä. Ja hyviä kirjoja on paljon, siitä se ei ole kiinni.