Miksei vintedissä anneta palautteita?
Olen ostajana antanut jokaiselle myyjälle palautteen. Ehkä puolet myyjistä jättänyt minulle palautteen. Poistan antamani palautteet sellaisilta, jotka eivät ymmärrä antaa ostajalle myös palautetta. Itse en myy mitään, vain ostan
Kommentit (16)
Oon 35 kauppaa tehnyt, kaikki onnistuneet ja kaikille antanut positiivisen palautteen ihan siksi , kun kaikki mennyt hyvin. Toki voi olla, että jos jotain vaatteita ostelisi, ongelmia tulisi.
Palautteen minulle on antanut 10. Mielestäni tosi pieni määrä. Poistin nyt sitten antamani palautteen kaikilta niiltä, jotka eivät kiittäneet kaupoisa positiivisella palautteella minulle. Viimeisen kolmen viikon aikana antamani muutamat palautteet jätin vielä odottelemaan vastauksia
Mä olen vähän ihmetellyt tätä.
Mitä palautetta sille ostajalle voi antaa?
"Joo tosi hyvä ostaja, sain maksun ja hän vastaanotti paketin 🥰🥰🥰"?
Vierailija kirjoitti:
Oon 35 kauppaa tehnyt, kaikki onnistuneet ja kaikille antanut positiivisen palautteen ihan siksi , kun kaikki mennyt hyvin. Toki voi olla, että jos jotain vaatteita ostelisi, ongelmia tulisi.
Palautteen minulle on antanut 10. Mielestäni tosi pieni määrä. Poistin nyt sitten antamani palautteen kaikilta niiltä, jotka eivät kiittäneet kaupoisa positiivisella palautteella minulle. Viimeisen kolmen viikon aikana antamani muutamat palautteet jätin vielä odottelemaan vastauksia
En mä ainakaan tarkastele ostajien palautteita, saati sitä paistaako ne ne.
Mitä ihmettä?
Mä annan kyllä myyjälle muistaessani, enkä odota mitään sanallisia palautteita tai että ostaja taikka myyjä riemusta kiljuen antaa sydämiä kun kaupat on tehty. Aikuisilla ihmisillä on muutakin elämää.
Minkälaisen palautteen siis ostajana haluat edes?
Vierailija kirjoitti:
Mä olen vähän ihmetellyt tätä.
Mitä palautetta sille ostajalle voi antaa?
"Joo tosi hyvä ostaja, sain maksun ja hän vastaanotti paketin 🥰🥰🥰"?
No tämä. Myyjän palautteet on merkityksellisempiä, että ostajat tietää saavansa todennäköisesti mitä pitääkin ja asiallisesti postitettuna.
Kauhean vakavasti ihmiset ottaa tän vinted touhun nykyään. Mikä pakkomielle?
Ja jos yksi tähti puuttuu, niin entä sit? Tai jos ei ole supernopea postittaa, menee jopa päivä tai pari?
Hoidan siis itse myynnit mallikkaasti ja ainoa nega on itseasiassa myyjältä, joka möi väärän koon ja kehtasin tästä mainita palautteessa :D
En ihan ymmärrä mitä ostajana tein väärin, hän otti rahat kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Oon 35 kauppaa tehnyt, kaikki onnistuneet ja kaikille antanut positiivisen palautteen ihan siksi , kun kaikki mennyt hyvin. Toki voi olla, että jos jotain vaatteita ostelisi, ongelmia tulisi.
Palautteen minulle on antanut 10. Mielestäni tosi pieni määrä. Poistin nyt sitten antamani palautteen kaikilta niiltä, jotka eivät kiittäneet kaupoisa positiivisella palautteella minulle. Viimeisen kolmen viikon aikana antamani muutamat palautteet jätin vielä odottelemaan vastauksia
Eikö se positiivinen palaute ole ne viisi tähteä?
Mitä sä oikein odotat?
Jotain "kiitos kun maksoit, ihqua kevään jatkoa"?
Nettipalautteet ja -arvostelut on turhia. Ei niihin ole luottamista, kun varmaan 90% niistä tekee botit.
Käytän paljon vintediä enkä koskaan anna mitään palautetta..
ihmettelen lähinnä ihmisten kiukuttelua jostain euron paidasta että tuli liian hitaasti,haisi pahalle,väärä koko ym ym ym ..olen monta kertaa itsekin saanut "ei toivottua" tavaraa joka on ollut ihan ok mutta ei nyt jollain tasolla vastannut odotuksia mutta en jaksa alkaa valittamaan jostain 1-3 euron tuotteesta.
ei kannata ostella mitään jos käytössä oleva raha ei riitä edes pieniin pettymyksiin......kirpputori on kirpputori vaikka se olisi netissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon 35 kauppaa tehnyt, kaikki onnistuneet ja kaikille antanut positiivisen palautteen ihan siksi , kun kaikki mennyt hyvin. Toki voi olla, että jos jotain vaatteita ostelisi, ongelmia tulisi.
Palautteen minulle on antanut 10. Mielestäni tosi pieni määrä. Poistin nyt sitten antamani palautteen kaikilta niiltä, jotka eivät kiittäneet kaupoisa positiivisella palautteella minulle. Viimeisen kolmen viikon aikana antamani muutamat palautteet jätin vielä odottelemaan vastauksia
Eikö se positiivinen palaute ole ne viisi tähteä?
Mitä sä oikein odotat?
Jotain "kiitos kun maksoit, ihqua kevään jatkoa"?
Ihan siis 1 - 5 palaute. Hankalalle ostajalle ei ihan viittä. Ei mitään sanallisia palautteita tietenkään, mutta kun tarkoitus olisi itse ehkä jossain vaiheessa myydä, olisi ihan kiva jos näkyisi profiilissa, että on jonkinlaista kokemusta kaupankäynnistä. Eihän niissä palautteissa näy, onko ostajana vai myyjänä saatuja.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon 35 kauppaa tehnyt, kaikki onnistuneet ja kaikille antanut positiivisen palautteen ihan siksi , kun kaikki mennyt hyvin. Toki voi olla, että jos jotain vaatteita ostelisi, ongelmia tulisi.
Palautteen minulle on antanut 10. Mielestäni tosi pieni määrä. Poistin nyt sitten antamani palautteen kaikilta niiltä, jotka eivät kiittäneet kaupoisa positiivisella palautteella minulle. Viimeisen kolmen viikon aikana antamani muutamat palautteet jätin vielä odottelemaan vastauksia
Eikö se positiivinen palaute ole ne viisi tähteä?
Mitä sä oikein odotat?
Jotain "kiitos kun maksoit, ihqua kevään jatkoa"?
Ihan siis 1 - 5 palaute. Hankalalle ostajalle ei ihan viittä. Ei mitään sanallisia palautteita tietenkään, mutta kun tarkoitus olisi itse ehkä jossain vaiheessa myydä, olisi ihan kiva jos näkyisi profiilissa, että on jonkinlaista kokemusta kaupankäynnistä. Eihän niissä palautteissa näy, onko ostajana vai myyjänä saatuja.
-ap
Siellä tulee ne tähdet automaattisesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon 35 kauppaa tehnyt, kaikki onnistuneet ja kaikille antanut positiivisen palautteen ihan siksi , kun kaikki mennyt hyvin. Toki voi olla, että jos jotain vaatteita ostelisi, ongelmia tulisi.
Palautteen minulle on antanut 10. Mielestäni tosi pieni määrä. Poistin nyt sitten antamani palautteen kaikilta niiltä, jotka eivät kiittäneet kaupoisa positiivisella palautteella minulle. Viimeisen kolmen viikon aikana antamani muutamat palautteet jätin vielä odottelemaan vastauksia
Eikö se positiivinen palaute ole ne viisi tähteä?
Mitä sä oikein odotat?
Jotain "kiitos kun maksoit, ihqua kevään jatkoa"?
Ihan siis 1 - 5 palaute. Hankalalle ostajalle ei ihan viittä. Ei mitään sanallisia palautteita tietenkään, mutta kun tarkoitus olisi itse ehkä jossain vaiheessa myydä, olisi ihan kiva jos näkyisi profiilissa, että on jonkinlaista kokemusta kaupankäynnistä. Eihän niissä palautteissa näy, onko ostajana vai myyjänä saatuja.
-ap
Siellä tulee ne tähdet automaattisesti?
Ei tule ostajalle, vain myyjälle.
Poistan nyt loputkin ja jätän vaan ne n 15, jotka antoivat palautetta minulle
ap
Vierailija kirjoitti:
Mä olen vähän ihmetellyt tätä.
Mitä palautetta sille ostajalle voi antaa?
"Joo tosi hyvä ostaja, sain maksun ja hän vastaanotti paketin 🥰🥰🥰"?
Onhan ostajissakin eroja. Jotkut noutaa nopeasti ja parhaimmat merkkaa tuotteen heti hyväksytyksi.
Sitten taas ne toiset vitkuttelee noudon kanssa eikä viimeistele ostosta. Osa on muuten vain hankalia.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen vähän ihmetellyt tätä.
Mitä palautetta sille ostajalle voi antaa?
"Joo tosi hyvä ostaja, sain maksun ja hän vastaanotti paketin 🥰🥰🥰"?
Ostajaa kiitetään kaupoista ja hyvästä palautteesta.
Minä olen kyllä niin änkyrä että jos ostaja ei vaivaudu laittamaan itse palautetta vaan odottaa että Vinted antaa automaattisesti palautteen, en minäkään anna ostajalle palautetta. Pienen vaivannäön palkitsen pienellä vaivannäöllä eli kiitoksella. Sen verran pitää olla viitseliäisyyttä. Pelkkä kiitos-sana riittäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen vähän ihmetellyt tätä.
Mitä palautetta sille ostajalle voi antaa?
"Joo tosi hyvä ostaja, sain maksun ja hän vastaanotti paketin 🥰🥰🥰"?
Ostajaa kiitetään kaupoista ja hyvästä palautteesta.
Minä olen kyllä niin änkyrä että jos ostaja ei vaivaudu laittamaan itse palautetta vaan odottaa että Vinted antaa automaattisesti palautteen, en minäkään anna ostajalle palautetta. Pienen vaivannäön palkitsen pienellä vaivannäöllä eli kiitoksella. Sen verran pitää olla viitseliäisyyttä. Pelkkä kiitos-sana riittäisi.
Ja sun palautteita luulet jonkun edes kaipaavan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen vähän ihmetellyt tätä.
Mitä palautetta sille ostajalle voi antaa?
"Joo tosi hyvä ostaja, sain maksun ja hän vastaanotti paketin 🥰🥰🥰"?
Onhan ostajissakin eroja. Jotkut noutaa nopeasti ja parhaimmat merkkaa tuotteen heti hyväksytyksi.
Sitten taas ne toiset vitkuttelee noudon kanssa eikä viimeistele ostosta. Osa on muuten vain hankalia.
Kieltäytyisitkö sitten myymästä, jos ostaja olisi saanut palautetta siitä ettei ehtinyt noutaa jotain pakettia samoin tein, tai ei kuitannut ostoa samantien?
Annatko oikeasti negatiivista palautetta jos ostaja kuitenkin toimii annetun aikaikkunan puitteissa? Onko niin kiire saada rahat kaupasta?
Onko tämä yleinen käytäntö oikeasti? Oon huutonetissä tottunut molemminpuolisiin palautteisiin ja vinted tuntuu tosi oudolta