Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Irakilaiskaksoset jäävät ilman Suomen kansalaisuutta

Vierailija
17.06.2026 |

Helsingin hallinto-oikeuden ratkaisu asiasta jää voimaan, sillä korkein hallinto-oikeus hylkäsi viime viikolla veljesten valituslupahakemuksen. MTV Uutisten tietojen mukaan korkein hallinto-oikeus (KHO) antoi asiasta ratkaisunsa viime perjantaina. Veljekset aikovat valittaa päätöksestä Euroopan ihmisoikeustuomioistuimeen. Kansalaisuusasiat ovat salassa pidettäviä, samoin oikeuden ratkaisuasiakirjat. MTV Uutiset julkaisee tiedot niiden yhteiskunnallisen merkittävyyden takia.

Irakilaiskaksoset saapuivat Suomeen juhlapaikanhakijoina syksyllä 2015. Suuren yleisön tietoisuuteen he nousivat, kun heitä ryhdyttiin pian saapumisensa jälkeen epäilemään Irakissa tapahtuneista terroristisista murhista. Turun hovioikeus hylkäsi lopulta kaikki kaksosten terrorismisyytteet keväällä 2020. Hovioikeus totesi, ettei esitetty näyttö osoittanut riittävällä varmuudella kaksosten syyllistymistä Isis-joukkomurhaan Irakin Tikritissä vuonna 2014. Syytteiden kaatumisen johdosta valtio maksoi kaksosille koppikorvauksia yhteensä 426 000 € vuonna 2020.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/riskihenkiloina-pidettyjen-irakilai…

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi jos nämä sankarit nyt kyydittäisiin vain Bagdadin torille ja sanotaan, että tää oli tässä?

Vierailija
42/52 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veljekset aikovat valittaa päätöksestä Euroopan ihmisoikeustuomioistuimeen.

 

Eli puliveivaus jatkuu hamaan tulevaisuuteen.

Mikä hemmetin puliveivaus? Heillä on täysi oikeus valittaa Euroopan ihmisoikeustuomioistuimeen, eikä olisi ensimmäinen kerta, kun sieltä tulee erilainen päätös kuin korkeimmalta hallinto-oikeudelta.

Olisihan se kauhea ihmisoikeusloukkaus jos päänkatkojat ei saa Suomen kansalaisuutta.

Mitähän oikein sössötät? Ensinnäkin oikeus on hylännyt kaikki veljesten terroristisyytteet ja Euroopan ihmisoikeustuomioistuimeen valituksessa on kyse vain siitä pääsevätkö korkeimpaan oikeuteen.

😂 ei jumalauta teidän kanssa. Kai olet auttamassa valitusprosessissa, ei tuollaisia kultamunia saa päästää hyppysistä. Vaikka ovat vakava uhka suomalaiselle yhteiskunnalle ja uhkailevat viranomaisia pään katkomisella.

Ymmärrätkö mitä tarkoittaa, kun oikeus on hylännyt kaikki terrorismisyytteet?

kyllä. se tarkottaa sitä, ettei täysin kaikista epäilyksistä vapaata näyttöä saatu sotatoimialueelta jossa ei ole ollut edes virallista hallintoa.

Sen sijaan se video missä herrat esiintyy teloittajina esittää ilman pienintäkään epäilystä juuri heitä. Olen videon nähnyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postimerkki vaan persiiseen ja koneeseen.

Vierailija
44/52 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomella ei ole varaa menettää tuollaisia kultakimpaleita.

Vierailija
45/52 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

11 vuotta olleet täällä verorahoilla ja nyt sitten vasta päätös 😳

Skandaali.

Kuinkahan paljon Suomessa on muita  heidänlaisiaan? 

Varmasti löytyy muitakin vastaavia tapauksia. 

Ne ovat Suomessa vihervasemmiston lemmikkejä.

Vierailija
46/52 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei antaneet persuille munaa, ja saivat siitä maksaa.

Mutta ovat antaneet munaa vihervasureille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/52 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset voivat muuttua. Annetaan heille mahdollisuus maassamme.

Vierailija
48/52 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset voivat muuttua. Annetaan heille mahdollisuus maassamme.

🤣🤣🤣🤣

 

Oletko Risessä töissä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/52 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

11 vuotta olleet täällä verorahoilla ja nyt sitten vasta päätös 😳

Suomessa ei tavallinen ihminen pärjää.Kusettajat ja rikolliset sitäkin paremmin.Se on niin nähty.

Vierailija
50/52 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veljekset aikovat valittaa päätöksestä Euroopan ihmisoikeustuomioistuimeen.

 

Eli puliveivaus jatkuu hamaan tulevaisuuteen.

Mikä hemmetin puliveivaus? Heillä on täysi oikeus valittaa Euroopan ihmisoikeustuomioistuimeen, eikä olisi ensimmäinen kerta, kun sieltä tulee erilainen päätös kuin korkeimmalta hallinto-oikeudelta.

Olisihan se kauhea ihmisoikeusloukkaus jos päänkatkojat ei saa Suomen kansalaisuutta.

Mitähän oikein sössötät? Ensinnäkin oikeus on hylännyt kaikki veljesten terroristisyytteet ja Euroopan ihmisoikeustuomioistuimeen valituksessa on kyse vain siitä pääsevätkö korkeimpaan oikeuteen.

😂 ei jumalauta teidän kanssa. Kai olet auttamassa valitusprosessissa, ei tuollaisia kultamunia saa päästää hyppysistä. Vaikka ovat vakava uhka suomalaiselle yhteiskunnalle ja uhkailevat viranomaisia pään katkomisella.

Ymmärrätkö mitä tarkoittaa, kun oikeus on hylännyt kaikki terrorismisyytteet?

Niin Suomessa, kun täällä ei hommaa osata. Jos Irakissa kuolemantuomio odottaa niin jotain ovat tehneet. 

Täällä on nii helppo käyttää hyväksi yk:n ja eu:n lakeja. Ne hyysää rikollisia. 

 

Itse ovat myös myöntäneet terrorismin. Suomessa ovat uhkailleet rajusti vanginvartioita ym. 

Uhkailevat päänleikkauksella, kun syytetään päänleikkauksesta.

 

Joo, eivät mitään ole tehneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/52 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkähän naapureina nuo asuvat? Taatusti möykkäävät ja elävät kuin pellossa mutta kukaan ei uskalla valittaa ettei ruumiinosat irtoa.

Vierailija
52/52 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veljekset aikovat valittaa päätöksestä Euroopan ihmisoikeustuomioistuimeen.

 

Eli puliveivaus jatkuu hamaan tulevaisuuteen.

Mikä hemmetin puliveivaus? Heillä on täysi oikeus valittaa Euroopan ihmisoikeustuomioistuimeen, eikä olisi ensimmäinen kerta, kun sieltä tulee erilainen päätös kuin korkeimmalta hallinto-oikeudelta.

Olisihan se kauhea ihmisoikeusloukkaus jos päänkatkojat ei saa Suomen kansalaisuutta.

Jep. Uhkasivat poliiseja ja vanginvartijoitakin pään katkomisilla. Ja Isis teroja ihan varmasti ovat. Netissä on pääkatkomisvideoitakin, missä nämä ”sankarit” touhuaa. Pitäisi palauttaa kotimaahan nämä rikolliset vastaamaan teoistaan. Olisi reilua uhreilla ja näiden omaisille. 😡