Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näin eläkkeet muka nousevat - todin inflaatio syö kaiken ja enemmänkin

Vierailija
16.06.2026 |

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000012079942.html

Ei siitä suuresta eläkkeestä ole iloa kun rahalla ei saa enää mitään 


Eihän toimittajat sitä ymmärrä 

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin nuorena, jonka palkkakuluista 25% menee eläkeläisille ja oma eläkeikä häämöttää varmaan jossain 75 vuodessa, jokainen eläkeropojen nosto nykyisille ottaa kupoliin.  

Jos mitään eläkettä koskaan saa. Tosta 25% menee vaan hippuja rahastoon meitä varten ja nää tän päivän aikaisin eläkkeelle pääseet, ja siitä 5% maksaneet, saa kaiken muun. Tää järjestelmä on niin epäreilu kuin voi olla. 

Samoja eläkemaksuja on suuri osa maksanut kuin sinäkin.Kaikki eivät ole suuria ikäluokkia.

Ei se sitä totuutta muuta, että pitkistä ja isoista eläkkeistä nauttii ne, jotka jätti eläkemaksut maksamatta

Kyllä. Vielä on elossa niitä jotka saavat eläkettä ja työuraa oli jo liki 20 vuotta kun työeläke tuli. Ja jäivät eläkkeelle ennen vuotta 1993.

He ovat nyt 100-vuotiaita.

Vierailija
42/45 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suuret ikäluokat kuppaa kaiken. Se om ollut tän maan rikkain ja itsekkäin sukupolvi. Vanhempansa olivat köyhiä ja taistelivat tän maan meille. Lapsensa eivät yllä samaan elintasoon, vaikka ovat moninverroin paremmin koulutettuja. Lapsenlapsensa saavat maksaa laskun ja palata siihen köyhyyteen josta nämä suuret lähti. 

Olen suuria ikäluokkia. Kaikki lapseni ovat vauraampia kuin minä nyt. Isommat palkat, kalliit asunnot, rahaa hyvään elintasoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin nuorena, jonka palkkakuluista 25% menee eläkeläisille ja oma eläkeikä häämöttää varmaan jossain 75 vuodessa, jokainen eläkeropojen nosto nykyisille ottaa kupoliin.  

Jos mitään eläkettä koskaan saa. Tosta 25% menee vaan hippuja rahastoon meitä varten ja nää tän päivän aikaisin eläkkeelle pääseet, ja siitä 5% maksaneet, saa kaiken muun. Tää järjestelmä on niin epäreilu kuin voi olla. 

Työeläkemaksu on ollut 5% joskus 70-luvulla. Eli 50 vuotta sitten.  Aika vähän taitaa olla enää sellaisia eläkeläisiä, jotka eivät olisi joutuneet korkeampia maksuja maksamaan.

Kannattaisi hieman perehtyä asiaan, eikä vain papukaijana toistaa näitä virheellisiä väittämiä.

Papukaija oppi joltain oskulta lauseet. Ei osaa itse ajatella aikajanoja, tajuta suurten ikäluokkien jo vajuneen puoleen. He ovat pieni hippu eläkeläisten joukossa.

Uudet eläkkeet ovat suurempia koska nyt jää jo eläkkeelle koulutempi ja suuripalkkaisempi porukka 

Vierailija
44/45 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin nuorena, jonka palkkakuluista 25% menee eläkeläisille ja oma eläkeikä häämöttää varmaan jossain 75 vuodessa, jokainen eläkeropojen nosto nykyisille ottaa kupoliin.  

Jos mitään eläkettä koskaan saa. Tosta 25% menee vaan hippuja rahastoon meitä varten ja nää tän päivän aikaisin eläkkeelle pääseet, ja siitä 5% maksaneet, saa kaiken muun. Tää järjestelmä on niin epäreilu kuin voi olla. 

Soopaa. Suomalainen työeläkejärjestelmä on rankattu maailman 7. parhaaksi järjestelmäksi.

Paras heille jotka nauttii eläkettä parhaillaan. Surkea heille jotka sitä nyt maksaa, ja oma eläkeikä nousee nousemistaan. Tulevaisuudessa ei ole maksajia. Syntyvyys laskee ja vieraat ei tuu maksamaan. 

Kuka estää hommaamaan näitä tulevia eläkkeenmaksajia?Jaksatte valittaa kuonka suuret ikäluokat teki liian vähän lapsia mutta itse ette ole yhtään sen parempia.

"miksi teette niin kuin me teimme ettekä paremmin??"

 

Ei hyvänen aika tätäkin argumenttia taas :DD

Totuus kirpaisee?Jaksatte valittaa että teidän eläkkeille ei ole maksajia mutta lapsia ette viitsi tehdä.Eli vika on teissä.

Vierailija
45/45 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin nuorena, jonka palkkakuluista 25% menee eläkeläisille ja oma eläkeikä häämöttää varmaan jossain 75 vuodessa, jokainen eläkeropojen nosto nykyisille ottaa kupoliin.  

Jos mitään eläkettä koskaan saa. Tosta 25% menee vaan hippuja rahastoon meitä varten ja nää tän päivän aikaisin eläkkeelle pääseet, ja siitä 5% maksaneet, saa kaiken muun. Tää järjestelmä on niin epäreilu kuin voi olla. 

Tämä nykysysteemi on täysi demaripaskasakin orkestroima pyramidihuijaus, eikä mitään muuta. Nuo helvetin syöpäläiset on olleet tietosia tästä tilanteesta ja kehityskulusta 80-luvun lopusta asti, ja täysin tietoisesti asialle ovat jättäneet tekemättä mitään, vaikka jallituksessa ovatkin olleet suuriman osan ajasta. Tietenkään eivät ole mitään tehneet, kun ainoa mitä tehdä olisi voinut JA PITÄNYTKIN TEHDÄ, olisi ollut leikata eläkeloiseläjiltä eli demaripaskasakin vaalikarjalta. Mutta tyypilliseen demaritorakkatyyliin, itse varastetaan ja kuoritaan kermat päältä ja lasku jätetään muille.

 

- MÄ TARJOON, SÄ MAKSAT! -

Iänikuinen demaritorakoiden toimintaohje

Tässä Suomen hallitukset 80-luvun lopulta tähän päivään.

Aika yksisilmäinen pitää olla, jos pitää Demareita ainoina syyllisinä noiden hallitusten tekemisiin tai tekemättömyyteen

Orpon hallitus (2023–): Kansallisen Kokoomuksen, Perussuomalaisten, RKP:n ja Kristillisdemokraattien muodostama porvarihallitus.

Marinin hallitus (2019–2023): SDP:n, Keskustan, Vihreiden ja RKP:n muodostama viisikkohallitus.

Rinteen hallitus (2019): SDP:n, Keskustan, Vihreiden, Vasemmistoliiton ja RKP:n muodostama lyhytikäinen hallitus, joka kaatui saman vuoden lopulla.

Sipilän hallitus (2015–2019): Keskustan, Kokoomuksen ja Perussuomalaisten (myöhemmin Sinisen tulevaisuuden) muodostama keskusta-oikeistolainen hallitus.

Kataisen ja Stubbin hallitukset (2011–2015): Kuuden puolueen "sateenkaarihallitus" (Kok., SDP, Vas., Vihr., RKP, KD).

Kiviniemen hallitus (2010–2011): Keskustan, Kokoomuksen, Vihreiden ja RKP:n enemmistöhallitus.

Vanhasen I ja II hallitukset (2003–2010): Keskustan ja SDP:n (lisäksi RKP) muodostama hallitus, joka edusti perinteistä punamultaa.

Jäätteenmäen hallitus (2003): Historian ensimmäinen naispuolisen pääministerin johtama hallitus, joka toimi vain 69 päivää Irak-vuodon takia.

Lipposen I ja II hallitukset (1995–2003): Kaikkien suurten puolueiden yhteishallitukset eli "sateenkaarihallitukset" (SDP, Kok., Vas., Vihr., RKP).

Ahon hallitus (1991–1995): Keskustan johtama porvarihallitus, joka luotsasi Suomen EU-jäseneksi ja 90-luvun alun lamasta.

Holkerin hallitus (1987–1991): Kokoomuksen ja SDP:n historiallinen yhteistyö ("sinipunahallitus"), jota ei johtanut eduskunnan suurin puolue.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi